2019-07-15, 14:27
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jaa, för ditt tänk är så mycket bättre menar du?? Oavsett vad som händer är det mammans fel, en komet som faller över Norrköping, Jewels fel. Om man skulle råka presentera en annan teori, är det antingen så att jag är Jewels eller är naiv och enkelspårig. Spelar inte roll att jag är den förste som skulle kunna köpa att jag har fel. Förresten så är jag aspie och knäpp eftersom jag inte ser den helt självklara hjärntvätten som Jewels utsätter sitt barn för, spelar mindre roll att de ledande experterna på barnpsykologi missar samma sak. Och också då, socialtjänsten i Norrköping, den myndighet som ska se till barns bästa, och eventuellt omhänderta barn om de far illa.

Simple....JEWELS has never taken ANY responsibility.....its always everyone elses fault...

as i have said i am here and admit i made mistakes....i left sweden too easy and gave up.....you will never see jewels here admitting any fault ever...she is perfect and can do no wrong
Citera
2019-07-15, 14:30
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Det jag skrev understryker min teori, det viktiga var inte namnet, det viktiga var att han betalade underhåll, och därför skulle han få påverka. Det viktiga var inte vad Issy ville, vad Issy mådde bäst av eller vilket som underlättade Jewel&Issys liv mest, utan att han som betalar underhåll får lite status genom ett efternamn.

its called being a parent...parents decide whats best for their children....not a child who would have been like 7-8 years old at the time....
Citera
2019-07-15, 14:32
Medlem
Citat:
Jaa, för ditt tänk är så mycket bättre menar du?? Oavsett vad som händer är det mammans fel, en komet som faller över Norrköping, Jewels fel. Om man skulle råka presentera en annan teori, är det antingen så att jag är Jewels eller är naiv och enkelspårig. Spelar inte roll att jag är den förste som skulle kunna köpa att jag har fel. Förresten så är jag aspie och knäpp eftersom jag inte ser den helt självklara hjärntvätten som Jewels utsätter sitt barn för, spelar mindre roll att de ledande experterna på barnpsykologi missar samma sak. Och också då, socialtjänsten i Norrköping, den myndighet som ska se till barns bästa, och eventuellt omhänderta barn om de far illa.

Nej. Hur morsan behandlar Issy är hennes fel. Situationer hon sätter Issy i är hennes fel. Bristen på ansvar är hennes fel. Bristen att kunna ge sitt barn en trygg uppväxt är hennes fel.
Jag lägger dessutom fram konkreta bevis varifrån mina åsikter kommer, så sluta lägg ord i munnen på mig och andra.

Du gissar dig fram och ursäktar allt hon gör med hennes diagnoser. Och sluta jiddra om dina myndigheter när det finns NOLL bevis för att de faktiskt gjort sånna utredningar. Noll, nada. Ingen vet. Att samma morsa som bevisligen gett Issy fel information flertal gånger säger en sak gör det inte till sant.
Precis som pappans ord först tas på allvar när han lagt fram bevis på det han hävdar.

Och ja, du framstår fan som ganska knäpp. Men hey, det är okej. Du är en aspie.
Citera
2019-07-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
i have a very good close working relationship with my ex....quite a track record??? yes THREE great children.

how many wives?? jewels + 1.....wow...i am 38.....

Close relationship, but you just didn't want to stay married?

So you mean that Issy didn't turn out that great? Nice, I will let hear know that, I mean, because I as a sub on her YT seem to have better contact with her then you.

My father have past the 70, you know how many wifes he had? One
My sister, just over 45, one husband.
My self has not got any child yet, we don't feel is a good idea, because of the money, but one. So it seem possible to have just one.

I'm starting to realize where the idea of a evil dad can come from.
Citera
2019-07-15, 14:35
Medlem
Citat:
Det jag skrev understryker min teori, det viktiga var inte namnet, det viktiga var att han betalade underhåll, och därför skulle han få påverka. Det viktiga var inte vad Issy ville, vad Issy mådde bäst av eller vilket som underlättade Jewel&Issys liv mest, utan att han som betalar underhåll får lite status genom ett efternamn.

Vad är det du inte fattar? Han är pappa till Issy. Anledningen till att han la till att han betalade underhåll är för att ytterligare bekräfta att han tog ansvar. Han var vårdnadshavare. Han betalade sitt underhåll. Han gjorde alla rätt. Han hade inte dragit och struntade helt i vad som hände i Issys liv och han hade därför inte accepterat att Issy tog styvfaderns namn. Precis som han inte accepterade adoptionen.

Det är ju du som inte har förmågan att tolka saker.
Citera
2019-07-15, 14:38
Medlem
Citat:

So you mean that Issy didn't turn out that great? Nice, I will let hear know that, I mean, because I as a sub on her YT seem to have better contact with her then you.

My self has not got any child yet, we don't feel is a good idea, because of the money, but one. So it seem possible to have just one.

Men nu lever vi inte på 1930talet. Det är okej att gå isär.
Mina föräldrar gick isär efter 16år som gifta.
De är fortfarande bra vänner. Firar jul och födelsedagar tillsammans. De ville helt enkelt inte vara med varandra längre och hade inget gemensamt mer än lån.

Tror du på allvar att alla som skiljer sig har en dålig relation till varandra efteråt?
Citera
2019-07-15, 14:38
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:

so because i have been married twice i am evil?? haha yeah ok
Citera
2019-07-15, 14:39
Medlem
Citat:

Citera
2019-07-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nej. Hur morsan behandlar Issy är hennes fel. Situationer hon sätter Issy i är hennes fel. Bristen på ansvar är hennes fel. Bristen att kunna ge sitt barn en trygg uppväxt är hennes fel.
Jag lägger dessutom fram konkreta bevis varifrån mina åsikter kommer, så sluta lägg ord i munnen på mig och andra.

Du gissar dig fram och ursäktar allt hon gör med hennes diagnoser. Och sluta jiddra om dina myndigheter när det finns NOLL bevis för att de faktiskt gjort sånna utredningar. Noll, nada. Ingen vet. Att samma morsa som bevisligen gett Issy fel information flertal gånger säger en sak gör det inte till sant.
Precis som pappans ord först tas på allvar när han lagt fram bevis på det han hävdar.

Och ja, du framstår fan som ganska knäpp. Men hey, det är okej. Du är en aspie.

Du hävdar ganska ofta att det BEVISLIGEN är så att Jewels inte gett rätt information. Men när ska du presentera dessa bevis?? I går ansåg du till exempel att du hade bevisat en lögn, jag presenterade varför du inte bevisat något, men sedan dog det ut. Tidigare i helgen presenterade Sam några papper, som skulle bevisa något, som jag inte heller riktigt vet vad. Allt där var väl redan styrkt från båda sidorna eller var det något jag missade?

Vad vi dock vet, är att Sam inte riktigt är så ledsen över att han har så dålig kontakt med Issy, för att han har ju tre andra ungar som det funkat med. Vi vet att han grämer sig ganska duktigt över att ha betalat underhåll för Issy, vi vet att han inte skulle godkänna att Issy har ett annat efternamn eftersom Sam har betalat underhåll. Därutöver vet vi att han såg till så att passet för Issy försvann. Vi vet att han ville ha besök av Issy en gång varje år, men att Jewels skulle få betala resan själv, eventuellt en omöjlighet. Vi vet att han gav upp vårdnaden, ganska enkelt enligt egen beskrivning. Inte eftersom det skulle vara bra för Issy, utan för att han inte kunde kämpa för saken. Helt orimligt låter inte det som J&I har påstått, även om det säkert inte är så. Utan det är helt enkelt att Sam och Jewels inte lyckats kommunicera så bra, eventuellt har Issy snappat upp det, eller så har Jewels direkt påverkat Issy, eller så är det en bladning. Men nej, så klart är det inte att Jewels har ljugit, och nej, så klart är det inte att det är PAS. Jag har extremt svårt att se att min far skulle påstå sig ha två underbara barn, och ett till. Jag har extremt svårt att se att min far skulle klara av att säga att det inte gör så mycket att vi inte har så bra kontakt, eftersom han har andra barn. Jag har extremt svårt att tro att min far skulle säga att jag inte får ha ett annat efternamn eftersom han har betalt underhåll för mig.
Citera
2019-07-15, 14:51
Medlem
Citat:

No. That just prove that you are not that great with relationships.
The evilness is proven by that you don't care that much about Issy, other then that you paid for her.
Citera
2019-07-15, 14:56
Medlem
Citat:
Du hävdar ganska ofta att det BEVISLIGEN är så att Jewels inte gett rätt information. Men när ska du presentera dessa bevis?? I går ansåg du till exempel att du hade bevisat en lögn, jag presenterade varför du inte bevisat något, men sedan dog det ut. Tidigare i helgen presenterade Sam några papper, som skulle bevisa något, som jag inte heller riktigt vet vad. Allt där var väl redan styrkt från båda sidorna eller var det något jag missade?

Vad vi dock vet, är att Sam inte riktigt är så ledsen över att han har så dålig kontakt med Issy, för att han har ju tre andra ungar som det funkat med. Vi vet att han grämer sig ganska duktigt över att ha betalat underhåll för Issy, vi vet att han inte skulle godkänna att Issy har ett annat efternamn eftersom Sam har betalat underhåll. Därutöver vet vi att han såg till så att passet för Issy försvann. Vi vet att han ville ha besök av Issy en gång varje år, men att Jewels skulle få betala resan själv, eventuellt en omöjlighet. Vi vet att han gav upp vårdnaden, ganska enkelt enligt egen beskrivning. Inte eftersom det skulle vara bra för Issy, utan för att han inte kunde kämpa för saken. Helt orimligt låter inte det som J&I har påstått, även om det säkert inte är så. Utan det är helt enkelt att Sam och Jewels inte lyckats kommunicera så bra, eventuellt har Issy snappat upp det, eller så har Jewels direkt påverkat Issy, eller så är det en bladning. Men nej, så klart är det inte att Jewels har ljugit, och nej, så klart är det inte att det är PAS. Jag har extremt svårt att se att min far skulle påstå sig ha två underbara barn, och ett till. Jag har extremt svårt att se att min far skulle klara av att säga att det inte gör så mycket att vi inte har så bra kontakt, eftersom han har andra barn. Jag har extremt svårt att tro att min far skulle säga att jag inte får ha ett annat efternamn eftersom han har betalt underhåll för mig.

Haha du är helt bakom flötet.
Ska han gråta dagligen i 15år för att de inte har en relation? Han har ju försökt i flera omgångar att få en relation med Issy.
Du säger att han är en dålig pappa pga att Issy mår dåligt - han påpekar att han har fler barn som mår bra och har ett bra liv. Han säger inte att han inte bryr sig om Issy för det. Han påpekar bara det faktum att han har barn som mår bra och som han har kontakt med, och så har han ett till barn. Issy finns inte i hans vardag.

Nej, det där har du hittat på. Han har inte grämt sig över att betala underhåll. Han har sagt att han betalar underhåll. Det har han gjort från början.

Gav upp vårdnaden... Han hade kämpat för umgänge i flera år när han till slut skrev på. Vilket han gjorde under en egen livskris. Det är inte att ge upp vårdnaden lätt.

Nej, du hittar på det också. Han hade inte godkänt att Issy tog styvfaderns namn. Simple as that. Inte PÅ GRUND AV att han betalade för Issy. Den biten lägger du till själv.
Citera
2019-07-15, 14:58
Medlem
Citat:
No. That just prove that you are not that great with relationships.
The evilness is proven by that you don't care that much about Issy, other then that you paid for her.

Samma gäller för morsan då som varit gift två gånger. Hon bryr sig inte heller om relationer antar jag? Kanske därför Issys liv är så dåligt, morsan bryr sig inte.

Hur kan du säga att en pappa som kämpar för umgänge, försöker sen flera gånger ha kontakt med sin dotter och nu helt uppenbart tänker och lägger energi på barnet dagligen inte bryr sig?

Hade han inte brytt sig hade han inte suttit här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in