Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
Nej. Hur morsan behandlar Issy är hennes fel. Situationer hon sätter Issy i är hennes fel. Bristen på ansvar är hennes fel. Bristen att kunna ge sitt barn en trygg uppväxt är hennes fel.
Jag lägger dessutom fram konkreta bevis varifrån mina åsikter kommer, så sluta lägg ord i munnen på mig och andra.
Du gissar dig fram och ursäktar allt hon gör med hennes diagnoser. Och sluta jiddra om dina myndigheter när det finns NOLL bevis för att de faktiskt gjort sånna utredningar. Noll, nada. Ingen vet. Att samma morsa som bevisligen gett Issy fel information flertal gånger säger en sak gör det inte till sant.
Precis som pappans ord först tas på allvar när han lagt fram bevis på det han hävdar.
Och ja, du framstår fan som ganska knäpp. Men hey, det är okej. Du är en aspie.
Du hävdar ganska ofta att det BEVISLIGEN är så att Jewels inte gett rätt information. Men när ska du presentera dessa bevis?? I går ansåg du till exempel att du hade bevisat en lögn, jag presenterade varför du inte bevisat något, men sedan dog det ut. Tidigare i helgen presenterade Sam några papper, som skulle bevisa något, som jag inte heller riktigt vet vad. Allt där var väl redan styrkt från båda sidorna eller var det något jag missade?
Vad vi dock vet, är att Sam inte riktigt är så ledsen över att han har så dålig kontakt med Issy, för att han har ju tre andra ungar som det funkat med. Vi vet att han grämer sig ganska duktigt över att ha betalat underhåll för Issy, vi vet att han inte skulle godkänna att Issy har ett annat efternamn eftersom Sam har betalat underhåll. Därutöver vet vi att han såg till så att passet för Issy försvann. Vi vet att han ville ha besök av Issy en gång varje år, men att Jewels skulle få betala resan själv, eventuellt en omöjlighet. Vi vet att han gav upp vårdnaden, ganska enkelt enligt egen beskrivning. Inte eftersom det skulle vara bra för Issy, utan för att han inte kunde kämpa för saken. Helt orimligt låter inte det som J&I har påstått, även om det säkert inte är så. Utan det är helt enkelt att Sam och Jewels inte lyckats kommunicera så bra, eventuellt har Issy snappat upp det, eller så har Jewels direkt påverkat Issy, eller så är det en bladning. Men nej, så klart är det inte att Jewels har ljugit, och nej, så klart är det inte att det är PAS. Jag har extremt svårt att se att min far skulle påstå sig ha två underbara barn, och ett till. Jag har extremt svårt att se att min far skulle klara av att säga att det inte gör så mycket att vi inte har så bra kontakt, eftersom han har andra barn. Jag har extremt svårt att tro att min far skulle säga att jag inte får ha ett annat efternamn eftersom han har betalt underhåll för mig.