Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
Haha du är helt bakom flötet.
Ska han gråta dagligen i 15år för att de inte har en relation? Han har ju försökt i flera omgångar att få en relation med Issy.
Du säger att han är en dålig pappa pga att Issy mår dåligt - han påpekar att han har fler barn som mår bra och har ett bra liv. Han säger inte att han inte bryr sig om Issy för det. Han påpekar bara det faktum att han har barn som mår bra och som han har kontakt med, och så har han ett till barn. Issy finns inte i hans vardag.
Nej, det där har du hittat på. Han har inte grämt sig över att betala underhåll. Han har sagt att han betalar underhåll. Det har han gjort från början.
Gav upp vårdnaden... Han hade kämpat för umgänge i flera år när han till slut skrev på. Vilket han gjorde under en egen livskris. Det är inte att ge upp vårdnaden lätt.
Nej, du hittar på det också. Han hade inte godkänt att Issy tog styvfaderns namn. Simple as that. Inte PÅ GRUND AV att han betalade för Issy. Den biten lägger du till själv.
Nej nej, jag påstår inte att han är en dålig pappa för att Issy mår dåligt. Det är många barn som mår dåligt, utan att föräldrarna gör/gjort fel. Jag säger att han är en dålig pappa, eftersom han har tre fantastiska barn + ett till barn. Jag säger att han är en dålig pappa eftersom han inte sörjer kontakten med Issy så mycket eftersom han har tre andra barn.
Trots att han inte grämer sig över underhållet så återkommer han till underhållet ganska ofta. Till och med när han talar om namnbytet anser han det nödvändigt att nämna underhållet.
Om man säger att man inte skulle godkänna ett namnbyte,
speciellt inte när han betalar underhåll, då verkar det ju som att de två sakerna har ett samband, varför skulle han annars lägga till "speciellt inte när han betalar underhåll"?? Verkar det inte vara en ganska onödig bisats att lägga till? Hade man inte bara kunnat strunta i att nämna underhållet om det inte har någon bäring på ärendet?
Sedan vet jag inte, så mycket kämpa har han väl inte gjort. Han har vid ett tillfälle sett till att passet omhändertogs, och i samband med det ansökte han om att Issy och Jewels skulle resa årligen till Sams hemland, är det helt omöjligt att han ansökte om det för att jävlas med Jewels, eftersom han visste att det skulle bli problem för henne att leva upp till? Sedan har han pratat på internet. Det är de försöken jag känner till. Och internet har han använt sig av, trots att han vetat att Issy inte mår bra av det. Så jag säger förresten att han är en dålig pappa, på grund av att han medvetet skadar sitt barn.