Citat:
För tillfället. Vem vet? Sverige kanske får Lars Adaktusson som socialminister efter nästa val.
Citat:
Är jämförelsen mellan hjärndödhet och hjärndödhet hjärndöd? I see.
Undras om en så dålig läsförståelse tyder på hjärndödhet?

Citat:
Ja vad tror du Uven? På vilket sätt TVINGAS kivnnor via att ta ifrån dem rätten/ i visa fall möjligheten att göra abort när de vill det? hmm? Någon aning?
Vad gäller tvång mot män, så har jag gett dig ett förslag att komplettera abortförbudet med.
Remember? men att tvinga män tyckte du var "vulgärt". Tvinga kivnnor däremot..det är "normalt".
Vad gäller tvång mot män, så har jag gett dig ett förslag att komplettera abortförbudet med.
Remember? men att tvinga män tyckte du var "vulgärt". Tvinga kivnnor däremot..det är "normalt".
Det är så klart inte tvång om en kvinna föder det barn som tillkommit på helt rimliga grunder. Tvärtom är det så naturen fungerar och också det önskvärda tillvägagångssättet.
Citat:
Kvinnor har alla möjligheter föda barn, utan ditt tvång.
Tillgänglig statistik tyder på motsatsen. Kanske är svenska kvinnor idag strukturellt tvingade att avstå barn emedan abortmöjligheter så frikostigt tillhandahålls?
Citat:
Tycker du manlig avhållsanhet verkar vara en lyckad strategi?
har den funkat i något samhälle överhuvudtaget?
har den funkat i något samhälle överhuvudtaget?
Det kan man fundera över, men det var inte det som Ditt påstående handlar om. Du smet förstås också från de andra metoderna jag nämnde.
Citat:
jag har läst uppgift på 50% av alla kvinnor.
Här ex:
"Varannan svensk
kvinna gör i snitt en abort under sin livstid."
http://www.lakartidningen.se/OldWebArticlePdf/2/2611/LKT0548s3677_3680.pdf
Här ex:
"Varannan svensk
kvinna gör i snitt en abort under sin livstid."
http://www.lakartidningen.se/OldWebArticlePdf/2/2611/LKT0548s3677_3680.pdf
Ibland vet jag inte om jag skall bli arg på Dig, ha milt överseende eller bara manligt tycka att Du är litet naivt söt. Du påstod att "de flesta kvinnor" skulle ha begått abort någon gång under livet. 50% är inte "de flesta", men vad värre är så är 50% "i snitt" verkligen inte "de flesta". Som vi vet, så är ca 44% av aborterna årligen återfallsaborter. Vi vet emellertid inte hur många återfallsaborter som varje kvinna begår. Beroende på dessa siffror - som inte statistikförs - så skulle en rimlig uppskattning kanske kunna vara att 25% eller färre av kvinnor i Sverige gör abort någon gång i livet. Det är alltså mycket långt från "de flesta". Puh!
Citat:
Även 6 miljoner får plats här. och 4! funkar alldeles utmärkt.
Och vi vet erfarenhetsmässigt att vid ca 8 miljoner så fungerade Sverige påfallande väl, både avseende välfärd, demokrati, utbildning, arbeteslöshet osv. För allt vad vi vet, så tycks 8 miljoner vara en sorts optimum.
Citat:
Det sköts i Krim, kan jag lova dig. och hela den situationen av ockupation som nu råder betraktas av alla som en krigshandling.
Det sköts så gott som undantagslöst från rysk sida och påfallande litet. Inte ens Wikipedia kallar det krig: https://en.wikipedia.org/wiki/Annexation_of_Crimea_by_the_Russian_Federation
Nej, något krig i traditionell mening var det inte, liksom det inte var något krig mellan Tyskland och Danmark när Danmark ockuperades av Tyskland 1940.
Citat:
Människor har all rätt! att inte vilja ha barn. Oavsett skäl. Punkt. Det är inget som staten behöver göra politik av, för det är helt enkelt inte statens business att bestämma över, utan individers.
Om en befolkning är på väg att dö ut, eller sjunka ner till en folkspillra, då är det definitivt en politisk fråga.
Citat:
nej det ansvarsfulla är att se till ett framtida livs behov och inse att om detta behov inte kan tillfredställas så ska man inte föda bara för födandets skull eller för att nån förvirrad Uv sitter och tycker tvångsföda är "ansvarsfullt".
Med våra oerhörda sociala utgifter i dagens Sverige så behöver inga svenska kvinnor dra sig för att föda barn av ekonomiska skäl.
Citat:
Jo vi är nu 10 miljoner svenskar, det är så många vi är registrerade som, vad du nu än tycker om saken. Svensk definieras som svensk medborgare.
"Svensk" är en etnisk definition, under det att "svensk medborgare" är en juridisk definition.
Citat:
men en människa som inte vill, inte har resurser...inte äger hälsa....inte ditt eller datt....inte gjort något fel utan ett preventivmedel falerade som hon INTE KAN!! ansvara för...DEN ska begäras ta ansvar?
Varför kan vi inte begära att våldtäktsmannen ska ta "ansvar"? hmm?
HAN har ju om något agerat "ansvarslöst" Så? Varför inte inrätta en lag att alla tvångsfödda barn pga våldtäkt direkt ges till fadern i fråga. Varsågod...
varför tycker du inte DET är en lika bra idé? När du nu anser att s.k. "ansvarslösa" icke villiga kvinnor ska tvingas mot sin vilja som ett slags "straff" för sin s.k. "ansvarslöshet".
Varför inte straffa ansvarslösa män på samma sätt?
Ett abortförbud ÄR TVÅNG! Det finns inget annat man kan kalla det.
Varför kan vi inte begära att våldtäktsmannen ska ta "ansvar"? hmm?
HAN har ju om något agerat "ansvarslöst" Så? Varför inte inrätta en lag att alla tvångsfödda barn pga våldtäkt direkt ges till fadern i fråga. Varsågod...
varför tycker du inte DET är en lika bra idé? När du nu anser att s.k. "ansvarslösa" icke villiga kvinnor ska tvingas mot sin vilja som ett slags "straff" för sin s.k. "ansvarslöshet".
Varför inte straffa ansvarslösa män på samma sätt?
Ett abortförbud ÄR TVÅNG! Det finns inget annat man kan kalla det.
Detta var väl ett av Din mest ogenomtänkta utbrott hittills. Inser Du alls vad Du skriver här?
Citat:
ursäkta du hittade 1 fall där en abort inte lyckats och gått så långt att kivnnan födde till slut.
Du ahr även extremt fåtaliga fall där kivnnor fött totalt ovetandes om att de ens varit gravida.
men ingetdera är alltså speciellt vanligt förekommande.
Du ahr även extremt fåtaliga fall där kivnnor fött totalt ovetandes om att de ens varit gravida.
men ingetdera är alltså speciellt vanligt förekommande.
Nej, det är mycket ovanligt. Men Du pratade om garantier och jag visade att det inte finns några sådana. Vi får göra så gott vi kan och vara ansvarsfulla, men det finns inga garantier här i livet.
Citat:
Vill man leva i ett äktenskap, i nutid med jämställdhet mellan könen, så får man vackert se till att agera jämställt i detta äktenskap, för när människor känner sig utnyttjade etc. så finns ingen poäng för dem stanna i just den relationen.
Och DÄR! har du skälet till att fler kivnnor än män tar skilsmässa.
1) de har större skäl till detta än vad män har.
2) De har äntligen getts juridiska, praktiska samt ekonomiska möjligheter kunna ta sig ur dåliga relationer.
Och DÄR! har du skälet till att fler kivnnor än män tar skilsmässa.
1) de har större skäl till detta än vad män har.
2) De har äntligen getts juridiska, praktiska samt ekonomiska möjligheter kunna ta sig ur dåliga relationer.
Möjligheter som till största delen har betalats av män, som vi vet.
Eller så är kvinnor en smula mindre relationsförmögna än män.
http://www.bonton.se/modules/bonton/file.asp?d=2019-07-05
brunsmetning här. Jag är artig och väluppfostrad, men det betyder inte att jag inte kan uttrycka mig betydligt spetsigare, om det behövs.