2019-07-14, 22:26
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsace
Det finns exempel på när fallskärmen har fällts ut av misstag och fastnat i stjärtpartiet: https://m.youtube.com/watch?v=YLTw4RE7xYc

Det såg ju lite crazy ut ja vem fan vet det kanske varit någon som löst ut fallskärmen i panik
Citera
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Badanka
Detta är en Gippsland GA-8 Airvan

Ahh, copy. Hade inte koll och trodde det var samma typ.
Citera
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad fan. Hela bakdelen på planet fattas ju? alltså vertikala vingen eller vad det nu kallas på fackspråk

Ja, ”bakvingen” (nej jag vet inte vad den egentligen heter) och planets vänstra vinge verkar saknas.
Citera
2019-07-14, 22:27
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Jobbar du som flygkapten eller flyger du bara som hobby? Vilka typer flyger du? Måste dom öppna en dörr för att hoppa?

Man behöver inte arbeta som pilot bara för att jag flyger hoppare. Men jo jag arbetar som pilot, dock ej som flygplanspilot. Jag jobbar som helikopterpilot. De typer jag flugit är; cessna 206, pa28, lancair propjet, turbine legend och cessna 172, ytterligare en maskin som jag är delägare i, men den typen vill jag inte avslöja då den är ovanlig i Sverige och då kan jag outa mig själv. Många hoppkärror har ingen dörr, de har en rulldörr som hopparna drar i och rullar upp mot taket, alternativt ett draperi dom rullar upp. Det finns en typ från tillverkaren Pilatus, där dörren stängs igen genom att störtdyka.
Senast redigerad av brackspace 2019-07-14 kl. 22:31.
Citera
2019-07-14, 22:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Här finns det lite beskrivet om incidenter/olyckor med flygplanstypen.
Det mesta är utan flygplanets förskyllan.
Dock några incidenter där motorn börjar strula.

https://aviation-safety.net/wikibase/type/GA8
Citera
2019-07-14, 22:28
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsace
Det finns exempel på när fallskärmen har fällts ut av misstag och fastnat i stjärtpartiet: https://m.youtube.com/watch?v=YLTw4RE7xYc

Fan vad arg man blir på sånna där amatörer.
Inte konstigt det händer olyckor
Citera
2019-07-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.42
Från VK, den här: https://vkmedia.imgix.net/fEBUndC3M3slAuAjGI2OlzCuvI0.jpg Delen ser iaf mer som en (bit av) vinge med skevrodren.
Ja, fy fan. Om inte någon som kan flyg på riktigt kan ställa "diffrentialdiagnos" på denna pryl, så visst fanken är det vare sig horisontell eller vertikal stabilisator, så huvudvinge luktar det allt!

Jag kanske ska ta min egna skiss på större allvar? Jag hoppas och väntar på att OmedelSvensson, ksp eller CaptainMagenta eller någon annan som faktiskt kan flyg ska kommentera.
Citera
2019-07-14, 22:29
Avslutad
Det finns en tjej ,vad man kan se, i Umeå fallskärmsklubb som troligen har ryskt(el liknande) ursprung m tanke på efternamnet. Åtminstonde i klubben 2018. Alla ryssar i Sverige som är etablerade (i princip) har dubbelt medborgarskap.

Sätter det i möjlig relation till att en ska ha haft dubbelt medborgarskap i olycksplanet.
Citera
2019-07-14, 22:29
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Fan vad arg man blir på sånna där amatörer.
Inte konstigt det händer olyckor

Man skall skylla på dom som utbildar hopparna
Citera
2019-07-14, 22:30
Medlem
roteras avatar
Någon som vet hur många det var i planet när det lyfte? Läste tidigare att det hade synts fallskärmshoppare från planet? Stämmer detta, eller var det dessa nio stackare som lyfte och omkom?
Citera
2019-07-14, 22:31
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Det finns en tjej ,vad man kan se, i Umeå fallskärmsklubb som troligen har ryskt(el liknande) ursprung m tanke på efternamnet. Åtminstonde i klubben 2018. Alla ryssar i Sverige som är etablerade (i princip) har dubbelt medborgarskap.

Sätter det i möjlig relation till att en ska ha haft dubbelt medborgarskap i olycksplanet.

Om du tänker på MS så var hon inte med på planet.
Citera
2019-07-14, 22:31
Medlem
Ballekallekobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, fy fan. Om inte någon som kan flyg på riktigt kan ställa "diffrentialdiagnos" på denna pryl, så visst fanken är det vare sig horisontell eller vertikal stabilisator, så huvudvinge luktar det allt!

Jag kanske ska ta min egna skiss på större allvar? Jag hoppas och väntar på att OmedelSvensson, ksp eller CaptainMagenta eller någon annan som faktiskt kan flyg ska kommentera.

Jag är pilot. Det är höger vinge med skevroder. Klaffen saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in