2019-07-14, 13:15
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du förstår säkert inte vad ett system är.. låt mig förklara.. ett system är många olika mindre delar som har designats
Så någonting konstgjort?
Citat:
med ett specifikt syfte som tillsammans får hela systemet att fungera som ett system.

Enligt icketänkande människor som dig så kan delarna i ett system utveckla sin egen funktion av en slump
När har jag sagt det? Om du behöver hitta på vad dina meningsmotståndare står för borde du rannsaka dig själv.
Citat:
eftersom inget kan ju bevisa att man behöver medvetet designa ett syfte för varje del i ett system.
Det beror väl på vad man menar är ett system.
Citat:
Delarna hittar sen sin egna plats i systemet genom slump.. för det är logiskt för ateister att varje liten omedveten del i ett system har hittat dit själv av en slump.. liksom funktionen.
Eller så är det så att systemet uppstår eftersom. Ex om du tillför vatten till en torr planet med atmosfär så kommer ett vattenkretslopp med avdunstning, nederbörd och avrinning uppstå. Skulle du räkna det som ett system?

Citat:
Gudarna har motbevisat evolutionsteorin och big bang genom att "drälla runt" med designade system överallt i universum.. iaf tills ateisten har observerat en liten stor smäll av skapelse som heter CERN.
Hahaha, du är helt okunnig. Det är fantastiskt.
Så, när kommer du med exempel på ett system du kan härleda till en skapande gud?
Ett enda? Ett pyttesta lilla enda?
Citera
2019-07-14, 13:19
Medlem
En design består av material. Varifrån fick designern av universum tag i materialet? Och vem designade i så fall det materialet?
Citera
2019-07-14, 16:22
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Drömmar är psyket sätt att bearbeta intryck. Den helige ande är ett väsen, inte en molekyl, om man ser till vad du bibeln säger. Hur ser din egen erfarenhet av DMT ut? Du glömde svara på det.
Utåg från att jag aldrig tagit det på ett onaturligt sätt. Vi kan se vem som innehar mest DMT i vårt urin om du vill - en deduktiv mot en intuitiv Det produceras som sagt i hjärnan. Du som underkastar dig ”verifirerade” röster är väl tveksam antar jag. En intuitiv koncentrerar sig mer på vad som inte sägs och ”verifieras” av människor som vill förslava befolkningen. Alla är inte styrda av rädsla och puppets.
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det är ingen som duckar. Det är helt enkelt ett forskningsområde som heter kosmologi.
BBT handlar enbart om expansionen, som tidigare inlägg konstaterade.

Berätta, vilken del i mitt inlägg handlade om tro.
Om det är ett forskningsområde som heter kosmologi som du tror på så tror du väl på det? Du vet inte, du tror på att dessa talar sanning. Underkastelse, en blind tro på forskare. Statusyrke och hög lön = hög tillit.. enligt dig. Själv tror jag på en biologisk funktion som alla friska människor föds med. Jag är inte här för att bli styrd av rädsla och ha en blind tillit till människor jag inte ens känner.
Citera
2019-07-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Utåg från att jag aldrig tagit det på ett onaturligt sätt. Vi kan se vem som innehar mest DMT i vårt urin om du vill - en deduktiv mot en intuitiv Det produceras som sagt i hjärnan. Du som underkastar dig ”verifirerade” röster är väl tveksam antar jag. En intuitiv koncentrerar sig mer på vad som inte sägs och ”verifieras” av människor som vill förslava befolkningen. Alla är inte styrda av rädsla och puppets.

Om det är ett forskningsområde som heter kosmologi som du tror på så tror du väl på det? Du vet inte, du tror på att dessa talar sanning. Underkastelse, en blind tro på forskare. Statusyrke och hög lön = hög tillit.. enligt dig. Själv tror jag på en biologisk funktion som alla friska människor föds med. Jag är inte här för att bli styrd av rädsla och ha en blind tillit till människor jag inte ens känner.
Nu är inte inlägget till mig, men jag tror (ha ha) att Sepiritz resonerar som jag. Det är inte forskarna vi litar på, det är metoden. Vetenskapen är en metod (eller flera) och det är den vi litar på. Även om jag inte kan mycket om vetenskap, så vet jag hur svårt det är att bli publicerad och få igenom teorier. Det har inget med blind tro att göra, då andra kan upprepa din forskning eller på annat sätt försöka falsifiera den.
Citera
2019-07-14, 17:42
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nu är inte inlägget till mig, men jag tror (ha ha) att Sepiritz resonerar som jag. Det är inte forskarna vi litar på, det är metoden. Vetenskapen är en metod (eller flera) och det är den vi litar på. Även om jag inte kan mycket om vetenskap, så vet jag hur svårt det är att bli publicerad och få igenom teorier. Det har inget med blind tro att göra, då andra kan upprepa din forskning eller på annat sätt försöka falsifiera den.
Precis, men vem och vilket system är det som avgör om det är sant eller inte? Alla är inte deduktiva, kiss74. Det finns faktiskt människor som är ’med på banan’ och som vågar kritisera auktoriteter och makthavare. Att du är här för att rapa upp det som varenda svensk blivit indoktrinerad i från skoltiden är inget nytt, alla lever inte för att vända människor ifrån Gud Kul att du gjorde det valet dock och är för slakt av människofoster eftersom auktoriteter bestämt att det är okej

”Nu är inte inlägget till mig”, ah jo, det är så rädslostyrda ateister fungerar. Ni är styrda av rädsla. Ni håller ihop och vågar aldrig någonsin kritisera varandra.
Citera
2019-07-14, 20:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
En design består av material. Varifrån fick designern av universum tag i materialet? Och vem designade i så fall det materialet?

Materia sprängs fram ur tomma intet med hjälp av slump, det är bevisat genom teorier från ateister som är smartare än den oevolutioneraede apan.

Närå, men enligt stringteorin så har väl gudarna designat materia för att vara energi som vibrerar på en väldigt låg frekvens.

Rimligtvis så är all energi en del av den högsta skaparen.. och isf all materia också.
Citera
2019-07-14, 20:46
Medlem
Citat:
Materia sprängs fram ur tomma intet med hjälp av slump, det är bevisat genom teorier från ateister som är smartare än den oevolutioneraede apan.

Närå, men enligt stringteorin så har väl gudarna designat materia för att vara energi som vibrerar på en väldigt låg frekvens.

Rimligtvis så är all energi en del av den högsta skaparen.. och isf all materia också.
Så skaparen är materiell? Då borde den ha skapats av någon, om du ska vara konsekvent.
Citera
2019-07-14, 23:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Så skaparen är materiell? Då borde den ha skapats av någon, om du ska vara konsekvent.

Det blir nog svårt att skapa nån som alltid funnits.. då den enda som kan skapa nån eller nånting från början är den högste skaparen som är en del av oss alla, och som såklart kan designa delar av sig själv.
Även de onda är en del av den högste skaparen även fast dom inte gillar det.. och därför kan man inte hata nån.. bara förlåta alla.. vilket de onda aldrig klarar av.

Skaparen är medveten energi precis som alla andra.. uppenbarligen.

Fast du som ateist tror väl att du är en fysisk kropp?.. även fast du rört dig medvetet i en annan dimension genom dina drömmar.. då du var medveten energi.
Citera
2019-07-15, 01:34
Medlem
Citat:
Det blir nog svårt att skapa nån som alltid funnits.. då den enda som kan skapa nån eller nånting från början är den högste skaparen som är en del av oss alla, och som såklart kan designa delar av sig själv.
Även de onda är en del av den högste skaparen även fast dom inte gillar det.. och därför kan man inte hata nån.. bara förlåta alla.. vilket de onda aldrig klarar av.

Skaparen är medveten energi precis som alla andra.. uppenbarligen.

Fast du som ateist tror väl att du är en fysisk kropp?.. även fast du rört dig medvetet i en annan dimension genom dina drömmar.. då du var medveten energi.
Om jag skulle köpa ditt resonemang fram till nu så är det här det brister rejält.
”Designa delar av sig själv”... lol
Citera
2019-07-15, 06:18
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Om jag skulle köpa ditt resonemang fram till nu så är det här det brister rejält.
”Designa delar av sig själv”... lol

Ateister ser universum som ett resultat av olyckshändelser som den stora smällen av olyckor och skapelse som heter big bang.. och som inte behövde vara medveten för att designa system.

Normalbegåvade fritänkande människor ser universum som en konstutställning för biologisk och astrologisk konst i form av system som designats av gudars medvetanden.

Bara en av dom har rätt, medans de andra inte förstår vad som krävs för att designa ett system.
Därför är ateism ett förståndshandikapp när det gäller systemens natur och hur dom skapas.
Citera
2019-07-15, 08:05
Medlem
Citat:
Ateister ser universum som ett resultat av olyckshändelser som den stora smällen av olyckor och skapelse som heter big bang.. och som inte behövde vara medveten för att designa system.

Normalbegåvade fritänkande människor ser universum som en konstutställning för biologisk och astrologisk konst i form av system som designats av gudars medvetanden.

Bara en av dom har rätt, medans de andra inte förstår vad som krävs för att designa ett system.
Därför är ateism ett förståndshandikapp när det gäller systemens natur och hur dom skapas.
Ateister är utan gudstro.
Ta din egna bevisbörda istället för att hitta på saker om ateister.
Citera
2019-07-15, 08:36
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ateister är utan gudstro.
Ta din egna bevisbörda istället för att hitta på saker om ateister.

Men du behöver väl inte ta åt dig om det inte är sannt väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in