2013-06-13, 20:14
Bannlyst
Någon på detta forum verkar ha flippat...
Citera
2013-06-13, 20:17
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Någon på detta forum verkar ha flippat...

För en gångs skull så är jag nog faktiskt benägen att hålla med dig.
Citera
2013-06-13, 20:23
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Tror du att man kan sammanfatta evolution till ett ord: mutationer?

Utan urval blir det inte evolution.

Evolution kan sammanfattas typ såhär: Arv + mutationer + urval = evolution
Citera
2013-06-13, 20:24
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Du menar alltså att "cancer" kan skapa lustiga utväxter hos fisken som senare skulle bli till ben?

Tumörer?
Citera
2013-06-13, 20:29
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Den har inte syftet att teoretisera religion, så sett stämmer det - att därmed förminska vad evolutionsetiska hänsynstaganden gjort vad gäller att öppna sinnen, att ha ens vågat ha teorier generellt gällande, det säger inte lite.. inte många länder som dissar t.ex barns behov av kunskaper idag.. så du verkar mest avundsjuk.. en koran, en bibel, en yogasession, kommer ju inte i närheten av vad teorier bevisat.. gud är ju inte ens intressant vad gäller klarsyn eller vi säger, vetenskapsfilosofi.. gud är KÄNSLAN, man anar att something mystic is on air.. men man kan ännu inte mer än bläddra och slaviskt följa urkunden, som ju är djupt oenig, hela bibeln är smockfull av gräl hat krig och hämd.. islam.. samma där, hämden, det enda som verkar uttryckas där. Jo jag har läst lite koranöversättningar, evig hämd och förnekelse av sig själv.
Jag körde på appen och råkade missta nya inlägg med nya trådar. Jag svarade därmed på TS och inte på det som sedan i drygt 900 inlägg dryftats. Ingen verkar ta notis om detta och det kanske säger lite om relevansen i att öht diskutera om evolutionsteori motsätter gudaväsen.

Vad du svarar på vet jag inte, men jag blir nyfiken på vad du tycker dig se att jag är avundsjuk på... Jag är definitivt inte avundsjuk på religiösa i sin gudatro då gudatro imo är likvärdigt med tro på enhörningar.
Citera
2013-06-13, 20:32
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Utöver FENORNA?
Vadå, skapades fenorna via cancer?
Citera
2013-06-13, 20:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du menar alltså att "cancer" kan skapa lustiga utväxter hos fisken som senare skulle bli till ben?

Strawman.
Citera
2013-06-13, 20:44
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Utöver FENORNA?

Va! Påstår du att fenorna gav upphov till ben/fötter när CANCER (simultant på fyra olika ställen i form av fötter och ben) ter sig som en så mycket mer trovärdig teori?

Jisses, Sepiritz.
Citera
2013-06-13, 21:07
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Jag körde på appen och råkade missta nya inlägg med nya trådar. Jag svarade därmed på TS och inte på det som sedan i drygt 900 inlägg dryftats. Ingen verkar ta notis om detta och det kanske säger lite om relevansen i att öht diskutera om evolutionsteori motsätter gudaväsen.

Vad du svarar på vet jag inte, men jag blir nyfiken på vad du tycker dig se att jag är avundsjuk på... Jag är definitivt inte avundsjuk på religiösa i sin gudatro då gudatro imo är likvärdigt med tro på enhörningar.
Ja men har de framgångar i sin tro på gud? om du ser de troende på sina trossatser, och ser att de kör finare bilar än t.ex din egen som kanske bara står i garaget ännu.. det ger dig, menar du inga impulser? om inte, grattis, då är du rätt ensam med mindre du är smygtroende
Citera
2013-06-13, 21:10
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Utan urval blir det inte evolution.

Evolution kan sammanfattas typ såhär: Arv + mutationer + urval = evolution

Okej, du anser alltså att evolution kan sammanfattas med Arv + mutationer + urval.
Hur är ordningen, dvs vilket kommer först? Kommer arv före mutationer eller mutationer före?

Dvs kan man säga typ så här: mutationer + urval + Arv = evolution?
dvs mutationer kommer i första hand sedan urval sedan arv?
Citera
2013-06-13, 21:46
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Okej, du anser alltså att evolution kan sammanfattas med Arv + mutationer + urval.
Hur är ordningen, dvs vilket kommer först? Kommer arv före mutationer eller mutationer före?

Ordningen? Det finns ingen speciel ordning på det hela, såvitt jag vet. Det beror väl på.

Edit: Det enda du behöver veta är att alla dessa tre faktorer krävs för förändringar.
Citera
2013-06-13, 22:48
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Förövrigt bör du inte lita på mig, utan fråga någon mera kunning på ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in