2019-07-11, 19:33
Medlem
Man kan nå stadier som inte går att beskriva (utan droger.).
Vid fasta och sömndeprivation. De är jämförbara med droghallisar.
Hjärnans exeptionella förmåga att försöka hålla dig vid liv och balans oavsett vilka umbäranden eller tokiga drogtrippar du utsätter den för!
Tänk på det nästa gång du kammar huvudet!
Citera
2019-07-11, 19:48
Medlem
DMT, helig ande u name it. Allt är bara namn för den livskraft som finns i vårt hjärna, blod och muskler, det som strömmar i floder, virvlar med tornadon och exploderar i galaxer.

Våra ord för denna kraft är ganska ömkliga.
Du diggar dmt, so what.
Imorgon är du kanske död
Citera
2019-07-11, 22:54
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Helt korrekt.
Existensen av system bevisar inte att medvetenhet använts och du kan inte heller förklara varför det skulle vara nödvändigt.

Du förstår säkert inte vad ett system är.. låt mig förklara.. ett system är många olika mindre delar som har designats med ett specifikt syfte som tillsammans får hela systemet att fungera som ett system.

Enligt icketänkande människor som dig så kan delarna i ett system utveckla sin egen funktion av en slump eftersom inget kan ju bevisa att man behöver medvetet designa ett syfte för varje del i ett system.

Delarna hittar sen sin egna plats i systemet genom slump.. för det är logiskt för ateister att varje liten omedveten del i ett system har hittat dit själv av en slump.. liksom funktionen.

Gudarna har motbevisat evolutionsteorin och big bang genom att "drälla runt" med designade system överallt i universum.. iaf tills ateisten har observerat en liten stor smäll av skapelse som heter CERN.
Citera
2019-07-11, 23:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Livet är lätt för teisten.. den kan synda hela livet. Det är ändå tro som räddar, samt att Gud förlåter syndare.

Ja många ateister blir religiösa när dom blir äldre och döden närmar sig och dom vill bli skonade för sina synder genom att gå med i en syndfylld religion som säger att jesus dog för att ateisten ska få synda tills hen blir förlåten utan att upphöra med sina styggelser först.
Citera
2019-07-11, 23:26
Medlem
Styggelser, vad är det för något?
Citera
2019-07-11, 23:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson

Atister tror inte på döden som ett slut. Det saknas bevis på att något händer efter döden.
Ateism är fortfarande att vara "utan gud", det har inget med matvanor eller djurplågeri att göra.

Vad är livsmening?

Självklart tror ateisten på döden som ett slut eftersom ateisten inte ser några bevis för design i ett universum där det dödas och föds liv hela tiden som i ett förevigt levande system av död och pånyttfödelse.
Ateisten kan inte klura ut om livet går vidare eller inte, för det finns inga bevis för sånnt även om det föds lika mycket nytt som det dör.

Man behöver inte respektera konst eller konstnären så länge man säger att konstverket inte bevisar några tecken på att vara ett konstverk.. enligt ateisten som lever sitt liv av styggelser som baseras i ignorans gällande gudarnas biologiska konstverk/ system.

Jag säger som Historian Himself säger i den här låten om just detta:
Historian Himself - All Always Was
https://www.youtube.com/watch?v=o6x-EqIOg5c
Publicerades den 21 dec. 2012
Senast redigerad av KungPungPat 2019-07-11 kl. 23:42.
Citera
2019-07-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja många ateister blir religiösa när dom blir äldre och döden närmar sig och dom vill bli skonade för sina synder genom att gå med i en syndfylld religion som säger att jesus dog för att ateisten ska få synda tills hen blir förlåten utan att upphöra med sina styggelser först.
Ateister syndar aldrig.
Dom bara lurar sig själv ibland.
Senaste gången jag sk syndade/ lurade mig själ var då jag Ville säga "Jag gillar dig, skall vi inte träffas nångong" utan jag förblev tyst och gick därifrån (och grät hela natten).

Edit. lurar sig själv är lite fel uttryck, gå emot sin innersta önskan är bättre!
Ack, det har varit min styggelse...... Men vete katten om man följt varje innerliga önskan....?
Senast redigerad av rantaplan 2019-07-11 kl. 23:48.
Citera
2019-07-12, 00:07
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Ateister syndar aldrig.
Dom bara lurar sig själv ibland.
Senaste gången jag sk syndade/ lurade mig själ var då jag Ville säga "Jag gillar dig, skall vi inte träffas nångong" utan jag förblev tyst och gick därifrån (och grät hela natten).

Edit. lurar sig själv är lite fel uttryck, gå emot sin innersta önskan är bättre!
Ack, det har varit min styggelse...... Men vete katten om man följt varje innerliga önskan....?

Visst hade det varit intressant att se den där påstådda expansionen av universum.. då den antingen säger att allt expanderar eller att Jorden är mitten av universum och att expansionen står still här så vi kan inte mäta expansionen av universum genom det expanderade utrymmen mellan två punkter.. som händer i rymden men inte på Jorden enligt deras teori, enligt min teori om deras teori lol.
Ateister påstår troligen att expansionen av universum händer överallt förutom på Jorden där vi inte kan mäta expansionen alls för vi är i centrumpunkten av universum.. vilket är ungefär vad folk trodde på stenåldern.. så det förvånar mig inte om ateisten tror på det idag utan att ens försöka förstå sig på en expansion som antingen bevisar att allt är evigt expanderande, eller att allt utanför Jordens mätinstrument expanderar då allt står still här på Jorden på grund av att vi är i mittpunkten där inget expanderar tillräckligt snabbt för att kunna mäta expansionen med vetenskapliga mätinstrument.

Lol jag har hört om att expansionen saktar ner allt eftersom sen den stora smällen hände som skapade allt.. forskara sa att universum tillslut skulle börja krympa tillbaka mot big bangens orginella storlek och sen försvinna in i det tomma intet där smällen kom ifrån.
Citera
2019-07-12, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja, det finns de som blir religiös på äldre dar. Frågan är om de tror, eller bara hoppas?
Citera
2019-07-12, 02:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, det finns de som blir religiös på äldre dar. Frågan är om de tror, eller bara hoppas?

Lol självklart hoppas de på att syndare förlåts för att jesus dog.. för dom har ju syndat en hel del nu, och har inga planer på att upphöra med sina styggelser som känns fel att göra mot andra levande varelser, fast dom gör det ändå.. genom att ignorera sin inre röst.

Prästens självsäkra röst om att jesus dog för att ateisten och kristna skulle få synda tills dom blir hämtade av jesus och förlåtna för att dom trodde på teorier om livet och jesus.. det låter bara för bra för att ateisten på äldre dar inte skulle gå med i en religiös organisation.
Citera
2019-07-12, 08:54
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Du kanske har förstått att allt inte är som det ser ut att vara Har du inte träffat en Gud så kanske det finns en anledning till det eftersom intuitiva uppenbarligen verkar göra det av min erfarenhet. Hur beskriver ateister drömmar?

Nu är det kanske ändå bra märkligt att just detta naturliga ämne som finns överallt i naturen är olagligt och framförallt om det produceras i hjärnan. Tur att alkohol är lagligt iallafall, det är hur naturligt som helst i alla åar och bäckar i världen. Tur även att alkohol stärker egot tillfälligt så vi behöver knappast beskymra oss över om det skapar några problem mot andra människors frihet i samhället.

Någon har tydligen döljt djupare kunskapen om DMT och förbjudit ämnet samtidigt som religioner uppenbarligen använder symbolism för organet som producerar DMT. DMT är det som i skriften avser Helig Ande.

Varför skapade Evolutionen detta ämne egentligen och varför är det förbjudet om det finns överallt i naturen och produceras i din hjärna?
Drömmar är psyket sätt att bearbeta intryck. Den helige ande är ett väsen, inte en molekyl, om man ser till vad du bibeln säger. Hur ser din egen erfarenhet av DMT ut? Du glömde svara på det.
Citera
2019-07-14, 13:08
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Ja, jag visste inte att de aktivt duckar detta. För mig är det verklighetsfrånvänt men jag respekterar din tro. Agree to disagree.

Det är ingen som duckar. Det är helt enkelt ett forskningsområde som heter kosmologi.
BBT handlar enbart om expansionen, som tidigare inlägg konstaterade.

Berätta, vilken del i mitt inlägg handlade om tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in