Citat:
Ursprungligen postat av
DrSilverdufva
Känner du till om det fanns några bekräftade fall av djurplågeri i Linköpingstrakten före dubbelmordet?
Bra fråga - det är ju himla länge sedan så jag är inte helt hundra på hur det passar in i tidslinjen men jag vet att det pratades om att någon hade skurit hästar i underlivet ut mot vikingstadhållet, men minns inte om det var innan eller efter morden..
Sen är de flesta fall av s.k. horse ripping som rapporteras falska eftersom det som ser ut som knivskador i många fall orsakats av sparkar från andra hästar.
Mord av sexuell karaktär (som mord som emanerar från djurplågeri nästan alltid är) brukar ju dock, hur efterbliven gärningsmannen än är, utföras efter att GM fått kontroll över sitt offer, och åtminstone har lite tid över för att..ja..
Det hastiga förloppet i detta fall tycker jag tyder på att det inte är ett sexualmord, även om grabben nu blev knivskuren i ändan..
Mer intressant för mig är det knivdåd som inträffade vid Mörnersgatan något eller två år senare i samband med en Winnerbäck-konsert i sporthallen då en gammal man blev svårt knivhuggen när han öppnade sin port och en yngling i rock trängde sig förbi och passade på att knivhugga mannen flera gånger. Samma typ av snabbt knivvåld mot ett helt värnlöst offer..