2019-07-14, 19:34
Medlem
longbow4ys avatar
4000 meter höjd i detta väder.
Kan det blivit nedisat?
Citera
2019-07-14, 19:34
Avstängd
Ksenia74s avatar
Jag har en fråga hade dom kunnat överleva om planet hade störtat i sjön ? Eller blir det lika hård crasch?
Citera
2019-07-14, 19:35
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Okej då ljuger media. 4000 meter och någonting händer.

Då tror jag på att en eller flera fallskärmshoppare flugit in i flygplanet när dem skulle hoppa. När man hoppar så åker man upp lite snabbt.

Hur menar du? Hopparen försvinner ner mot moder jord direkt vid uthopp. Om planet flugit in i en hoppare på väg upp så bör samtliga ha lämnat planet. Även piloten har fallskärm som säkerhet ifall en hoppare fastnar i vingen vid uthopp eller om skärmen löser ut och trasslar in sig i stjärtfenan.
Citera
2019-07-14, 19:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Så... om det var en fallskärmsklubb... varför hoppade de inte av planet?

Har du sett filmen som visas överallt ? Gör det först så ser du att planer åkte med nosen rakt ner.

Så här säger en flygexpert:

Citat:
– Det är det värsta scenario man kan tänka sig vid fallskärmshoppning. Man sitter med fallskärmar på, men det är svårt att ta sig ur ett flygplan som hamnar i ett okontrollerat läge, nästan omöjligt. G-krafterna är för stora, säger Hans Kjäll.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/flygexpert-ovanligt-allvarlig-olycka/
Citera
2019-07-14, 19:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Jag har en fråga hade dom kunnat överleva om planet hade störtat i sjön ? Eller blir det lika hård crasch?

Det är lika hårt. Ingen har klarat sig. Kanske om planet har kunnat plana ut och landa mer kontrollerat men inte rakt ner.
Citera
Medlem
Nu har vi kanske svaret.

Förmodligen fick en person prova på att hoppa. Personen fick panik och började vifta med händerna och bena. Krockade med filmaren som hoppas samtidigt. Dem flyger in i planet och planet störtar.

Video då en person får panik, samma flygplan.

https://www.instagram.com/p/BW2MipUD0AN/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Preacher
Länk till kontot?

Kolla inlägg #470 - längst ner minus ?
Citera
2019-07-14, 19:37
Medlem
brackspaces avatar
Citat:

Nej, de hade inte överlevt. I en hastighet av 200-300 km/h är det samma sak som att landa på marken.
Citera
2019-07-14, 19:39
Medlem
chinaskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chihiwac
Tror ni att nån satt kvar i flygplanet och hoppades på en lyckad "krashlandning" istället för att hoppa ut med fallskärm när man först märkte att det var på väg o skita sig?

Min instinkt skulle iaf vara o hoppa ur, iaf när man såg hur det färdades på videoklippet.

Instinkten är väl förmodligen att ta sig ur, om man inte blir paralyserad, men detta är ingen Hollywoodfilm, det går fort och det handlar om sekunder. Det är 9 personer till i planet, alla får panik, planet spinner och störtdyker i turbulens. Oddsen för att i lugn och ro ta sig ur planet och detta i tid torde vara minimala.
Citera
2019-07-14, 19:41
Medlem
Citat:

Helt omöjligt att de skulle överleva även om de landade i vattnet på 4000 meters höjd.
Citera
2019-07-14, 19:41
Medlem
JGGs avatar
Finns ingen chans att en hoppare krockare med planet. Direkt du kliver ut från planet är det redan 100m ifrån dig pga hastigheten. Tror inte heller att en fallskärm trasslat in sig. Den tar någon sekund att veckla ut sig och planet är redan en bra bit ifrån.
Citera
2019-07-14, 19:44
Avstängd
Ksenia74s avatar
Undrar vad som händer med kropparna när dom slår i backen med en sådan kraft ? Blir det kroppsdelar lite överallt eller är kropparna hela?
Jag har ju varit med och plockat upp likdelar efter folk som hoppat framför tåget då kan det ligga en arm här och ett ben där och huvudet långt bort .
Erfar att det är likadant vid en sådan här flygkrasch ? Inte kul för räddningstjänsten att gå och plocka kroppsdelar fy fan
Senast redigerad av Ksenia74 2019-07-14 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in