Citat:
Både ja och nej, ingen av er har granskat siffror, ingen har kollat vid vilka yttre laster och bränslemängd kärrorna haft vid siffrorna ni kastar er med.
Bara att flyga med eller utan vapenbalkar har en stor skillnad. Och vad jag har sett av prestandan från låghastighet/låghöjd så klättar F18 betydligt snabbare.
Och om du nu känner för att idiotförklara mig, hur många internationella flygshower har du varit på?
Bara att flyga med eller utan vapenbalkar har en stor skillnad. Och vad jag har sett av prestandan från låghastighet/låghöjd så klättar F18 betydligt snabbare.
Och om du nu känner för att idiotförklara mig, hur många internationella flygshower har du varit på?
Citat:
Sen pratar alla om thrust to weight, ingen utav era hjärnkirurger kollar på aerodynamik?
Jag kan ha en ladugårdsvägg som väger 1ton 10x10 meter sen ger jag den 20ton thrust.
Sen har jag en pil som väger 1kg 2x2 cm och ger den 20kg i thrust.
Vad tror ni är snabbast? ( orkat inte räkna på detta nu) och det kan vara något fel i det hela. Men jag har semester.
Så allt är inte kraft till vikt.
Jag kan ha en ladugårdsvägg som väger 1ton 10x10 meter sen ger jag den 20ton thrust.
Sen har jag en pil som väger 1kg 2x2 cm och ger den 20kg i thrust.
Vad tror ni är snabbast? ( orkat inte räkna på detta nu) och det kan vara något fel i det hela. Men jag har semester.
Så allt är inte kraft till vikt.
Jag idiotförklarade dig för att du använde din närvaro på flyguppvisningar som någon pålitlig källa. Det är allt. Du fattar tydligen inte varför det är idiotiskt. Jag har inte nämnt de andra faktorerna, som aerodynamik, men för allmänheten tillgänglig information pekar på att Gripen har bättre stigförmåga. Dina upplevelser från flyguppvisningar har noll bevisvärde.
Citat:
Så kan du ju inte skriva, han har ju varit på FLYGUPPVISNING!