2019-07-13, 22:23
Medlem
Den sista videon där Kai Hahne blir utfrågad är ju lite intressant.

Ser inte så seriöst ut, men av erfarenhet så är ju det som ser bra ut ofta inte alltid så bra heller.

Han har kört fast på VG som gärningsman och det är ju inte verifierat eller kan avfärdas så det kan ju vara rätt.

Lite mer intressant om någon mer vill verifiera de förhållanden med älskare och älskarinnor som berörs.
Citera
2019-07-13, 22:28
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag läser ibland om att Victor G skulle haft kopplingar till EAP.
Vet någon mer om detta, finns det någon bra länk att läsa ?

Försvann inte ledarna av EAP iväg till USA strax efter mordet eller minns jag tokigt?
Några synpunkter på detta?

Så här på uppstuds tror jag VG hade EAP-folk i sin synnerligen omfångsrika telefonbok.

Gällande de svenska EAP-ledarna Clifford Gaddy och Kerstin Tegin-Gaddy flyttade de snabbt till Bibelbältet i USA efter Palmemordet. Tror det var North Carolina.

Hon utbildade sig till lärare i tysk historia vid ett katolskt universitet och han anställdes av en liberal tankesmedja.

Som bekant misstänktes EAP för inblandning i mordet. Enligt GRK fanns ett 20-tal polisutredningar om olika EAP-medlemmar.

GRK pekar särskilt på två män som inte utretts tillräckligt.

VG flyttade till samma trakt som paret Gaddy några år efter Palmemordet. Det var där han blev skjuten. Enligt domstolen av en svartsjuk polis vars hustru VG haft en relation med.

Den dömde polisen hävdade hela tiden sin oskuld, vilken mördare gör inte det, men trots ihärdiga försök att få sitt fall prövat på nytt blev han kvar i fängelset. Han dog för inte så länge sedan. Leopold Report har skrivit en hel del om detta.

Spekulationen är att VG tystades av folk som mördat Palme. Helt utan bevis förstås.

Men en intressant grupp är ju EAP. Grundat av den minst sagt excentriske politikern Lyndon LaRouche. EAP började som extremvänster och blev senare extremhöger. Personkulten kring LaRouche var betydande.

Systerorganisation till EAP, bildat av LaRouches fru med bistånd av en svensk advokat ur extremhögern (minns inte namnet just nu), var Schillerinstitutet.

En anställd på Grand hävdade att han sett Kerstin TG i foajén på mordkvällen. Hon förnekade.

Tror även paret som såg två män i en bil på Wallingatan ca 22.45 mordkvällen något år senare, när de såg bilder på en EAP-man i tidningen, hävdade att han var en av de män de sett.

Fanns inget annat extremistiskt parti som omskrevs i medierna vid den tidpunkten.
Citera
2019-07-13, 23:02
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag läser ibland om att Victor G skulle haft kopplingar till EAP. Vet någon mer om detta, finns det någon bra länk att läsa ?

Försvann inte ledarna av EAP iväg till USA strax efter mordet eller minns jag tokigt?
Några synpunkter på detta?
VG var medlem något år och deltog i demonstrationer där Palme uppträdde offentligt med tal. Enligt en uppgift från ordförande Michael Eriksson i svenska EAP blev VG medlem i december 1984 men uteslöts 1985 pga hans märkliga idéer. Då skall all kontakt med honom upphört.

Vid husrannsakan hos VG fann polisen flera broschyrer från EAP, hatfyllda pamfletter mot Olof Palme med kraftiga understrykningar av - troligtvis - VG. Under hans säng fanns en amerikansk tidning uppslagen, där VG ritat en gravsten i vilken ett P var inristat. Under förhöret nekade VG till att ha gjort teckningen. Man hittade tuschpennan med vilken teckningen var gjord. VG fortsatte neka till att ha gjort teckningen, men erkände att pennan var hans.

Hos VG fann polisen vid husrannsakan även understrukna pamfletter från EAP om att Sverige borde ansluta sig till NATO och där Palme utmålades som en landsförrädare.

VG nekade till alla understrykningar i pamfletterna till att börja med, men när han märker att förhörsledaren har mer att komma med så ändrar han sig ibland.

Man kan också koppla VG till Scientologkyrkan som utpekats som medverkande i mordet på OP. Scientologkyrkan har sitt ursprung i Sydafrika innan det kom till USA. VG hade en personlig kontakt att döma av två telefonnummer han hade till en amerikansk jurist i Scientologkyrkan i Los Angeles.

Källan finns att köpa på Amazon: https://www.amazon.com/JAG-SK%C3%96T-OLOF-PALME-Palmemordet-ebook/dp/B018OHXK4I

Edit: att VG uteslöts ur svenska EAP stämmer faktiskt bra in med att VG i sitt manifest tog avstånd från EAP, som han mest såg som en splittrande faktor i den amerikanska valkampanjen. Däremot gillade han deras material som han fick per post, efter som han påstår ha skrivit under en appell för Sveriges medlemskap i NATO.
Senast redigerad av MossTrums 2019-07-13 kl. 23:09.
Citera
2019-07-13, 23:34
Medlem
hehehos avatar
I detta skumma och antsemistisk dokument får vi ialla fall lite nya namn på GM:
https://photos.app.goo.gl/khnNSRD7XZLh1FiW6
Citera
2019-07-14, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
So you are saying that Bj*rn Svanbe*g look just like V*ctor G*nnarsson and Christ*r Anderss*n and that he was in possession of a S&W (that is not tested), had a motive and could possibly be the killer or what?

I would say triplets, or doppleganger for sure.
I would say for sure had a S&W (that is not tested)
Motive - what successful business owner didn't have motive?
Citera
2019-07-14, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Vem beslöt att förhören med henne inte fick bandas? Var det hennes eget önskemål eller ett beslut av Hans Holmér?

Det var Dahlsten som såg till att LP blev ett värdelöst vittne. Ingenting annat.
Holmer och Dahlsten agerade utifrån direktiv från partiet, rörelsen. "Sapo"
Citera
2019-07-14, 06:47
Medlem
Jag vi ställer en fråga till alla FB:are. Är det någon som har sammanfattat allt som skrivits om vem som är GM? Skulle vara intressant att se vem FB anser är den sannolika mördaren.
Citera
2019-07-14, 07:32
Medlem
[quote=TinFoilBob|30739768]Att döma någon efter uppsyn, ansiktsdrag eller allmänt utseende var ju nazisternas specialitet, jag köper det inte. Visst, Avsan ser inte ut som barnens favoritmysfarbror men det gör honom inte till mördare. Jag tror också han var på Sveavägen men han (främst kläder som nämnts) stämmer inte in på vittnesuppgifterna.

Men på tal om utseende, jag har sett de få bilder på Leif Tell som finns här på nätet och jag kan inte hitta något ärr i ansiktet. Var kommer uppgifterna om att Tell har ärr i ansiktet ifrån? Normalt hårfäste nämndes väl också av Alf Lundin, det stämmer väl inte riktigt på Tell?

Var i ansiktet skulle det påstådda ärret sitta?
Senast redigerad av Cianneli 2019-07-14 kl. 07:38.
Citera
2019-07-14, 08:33
Medlem
Lisa-Ss avatar
[quote=Cianneli|68099468]
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Att döma någon efter uppsyn, ansiktsdrag eller allmänt utseende var ju nazisternas specialitet, jag köper det inte. Visst, Avsan ser inte ut som barnens favoritmysfarbror men det gör honom inte till mördare. Jag tror också han var på Sveavägen men han (främst kläder som nämnts) stämmer inte in på vittnesuppgifterna.

Men på tal om utseende, jag har sett de få bilder på Leif Tell som finns här på nätet och jag kan inte hitta något ärr i ansiktet. Var kommer uppgifterna om att Tell har ärr i ansiktet ifrån? Normalt hårfäste nämndes väl också av Alf Lundin, det stämmer väl inte riktigt på Tell?

Var i ansiktet skulle det påstådda ärret sitta?

Var kommer uppgiften om ärr i ansiktet ifrån? länk.
Citera
2019-07-14, 08:39
Medlem
hehehos avatar
I detta skumma antisemitiska dokument får vi ialla fall nya namn på GM:

https://drive.google.com/open?id=1bRMcvBN_VOOBivVmCa43333uwMKYMnKR

[till admin: föregående nästan identiska post kan tas bort/tack]
Citera
2019-07-14, 08:41
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Jag vi ställer en fråga till alla FB:are. Är det någon som har sammanfattat allt som skrivits om vem som är GM? Skulle vara intressant att se vem FB anser är den sannolika mördaren.

Det spretar nog förmycket för att låta sig göras, däremot har väl FB uteslutitit en lång lista
Citera
2019-07-14, 08:54
Medlem
[quote=Lisa-S|68099640]
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli

Var kommer uppgiften om ärr i ansiktet ifrån? länk.

Jag såg detta av en slump när jag skulle leta bilder på polismännen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in