2019-07-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Lars Krantz uppgifter om buss 43 är intressanta. Även om vi avfärdar honom som en Pajas så anmälde ju även busschauffören oberoende av LK.
Är det inte märkligt att båda dessa uppgiftslämnare är gravt misskrediterade?
Krantz var ingen pajas vid tiden för sina iakttagelser och ett drygt år därefter. Angående smutskastningen av de båda har jag just skrivit ett par inlägg om detta.
Citera
2019-07-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
First - he is for sure NOT in picture #8
Second - has Hans Melander gone and picked up the S&W that has been confirmed and then re-confirmed by "efterlevande"
Third - If the S&W is denied to have been in his possession - then they are lying! And I can prove that lie.
Lastly, to say he worked there is a very big understatement.

So go ask Hans M!

Well you have talked about pic 8 before. But now it´s not of interest?
Citera
2019-07-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Well you have talked about pic 8 before. But now it´s not of interest?

Correct - I have.
But I did not say he was in the picture.
I do know that Knut is - great guy - smart engineer.

I would say the picture is actually one of the few items of proof - actually showing OP standing on the factory floor.

Would have been great to know why he was there - for sure he (OP) had absolutely nothing to do with their success. But it would not surprise me if he was there for the photo op - of a success (so he could take credit)
Trust me - I'm sure it pissed off the Managing Director!
Citera
2019-07-12, 23:53
Avslutad
Citat:
Correct - I have.
But I did not say he was in the picture.
I do know that Knut is - great guy - smart engineer.

I would say the picture is actually one of the few items of proof - actually showing OP standing on the factory floor.

Would have been great to know why he was there - for sure he (OP) had absolutely nothing to do with their success. But it would not surprise me if he was there for the photo op - of a success (so he could take credit)
Trust me - I'm sure it pissed off the Managing Director!

Bjö*n Svanbe*g är inte med i bild 8.Managing director. Såtillvida det inte är hans ben man ser i vänster bildkant. Om nu han är mördaren, varför har inte vittnen på Sveavägen sett hans enormt stora glasögon som var likt två tv-rutor?
Eller menar du att han lånade ut revolvern till någon annan person?
Tycker att det är dags att du lägger korten på bordet nu. Antydningar och insinuationer utan kalla fakta och handling ger ingen lösning på mordet.
Citera
2019-07-13, 00:58
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Man kan inte utgå från vem som hatade Palme. Halva befolkningen såg ju att det var något allvarigt fel på Olof (det var förövrigt autism ni såg).
1982 var det en skogsägare som sa till mig att "Man borde åka till Stockholm och skjuta Palme" (grundorsaken var väl tvångsavverkning). Jag påtala vad hon sagt några år efter och blev förskräckt... (nej, det var inte hon). Men sådant var klimatet. Alltså hur måste inte stämningen varit inom försvaret när Palme först tvingar dom att släppa ut en infångad ubåt och sedan förlöjligar försvaret i media.
Man måste utgå från vad som hände på brottsplatsen inte vem som ville se han dö...

Lars Krants uppgifter om buss 43 är intressanta. Även om vi avfärdar honom som en Pajas så anmälde ju även busschauffören oberoende av LK.
Är det inte märkligt att båda dessa uppgiftslämnare är gravt misskrediterade?

Sålde en bil som ynging några år innan MOP. Min far hade börjat elda med ved i den gamla vedpannan som komplement till annan värme eftersom han fick den gratis och den fanns därför en vedstapel utanför oss.
-Vad är det där?frågade den något högdragne äldre Porche-911-spekulanten och min far förklarade läget. Spekulanten suckade djupt såg ut i fjärann med sorgsen alvarlig min och sade på fullt allvar "ja, snart är ryssen över oss..." kontexten var att hela sverige i allafall snart skulle bli kommunistiskt och en lydstat till ryssen, att man börjat elda med ved i mer besuttna delar av stan var ännu ett bevis för detta. Jag tyckte han var dum i huvudet och sålde bilen till en annan spekulant.

Var palme hatad? min bästis och granne hade en pappa som var VD för sveriges största redieri, vi satt och såg på rapport hemma hos dem i mitten på sjuttitalet då MBL gjorde slut på paragraf 32.
-Va, skall en företagare inte få bestämma över sitt eget företag? reste sig och skrek tant N ,frun i huset som aldrig jobbat utanför hemmet i hela sitt liv än mindre som företare, stämningen var hätsk och oförståelig för mig som yngling.

Sen kom löntagarfonderna och jag gick i demonstrationståget mot dem i Göteborg mest för att det lät kul kratis fika och nått att göra (tyckte och tycker inte att fonderna var en bra idé). Motdemonstraterna lös av hat i sina ögon, vaerefråganom, fattade de inte att detta var en rolig grej [det diskuterades på fullt allvar i tv-soffor om borglighetenfick sno och "vanhelga" demonstrations-sakramentet på det viset]...

Hade en kompis som var med i MUF men som övervägade att gå med i EAP för de hade större resurser och fler klistermärken och mer sprit på festerna och allt vad det var, mer "radikalt också" för någon som var ung.

I skolvalet var det 98% moderater och ingen socialdemokrat eller vpk:are.

Om nu 50% av svenskarna är sossar? var finns de?undrade jag helt ärligt, jag var sexton år innan jag träffade något som var sosse och det lät väldigt otroligt.

Vad vill jag säga... trots detta såg jag aldrig något uttalat hat mot OP, mycket irriation och sarkasm över socialdemokratisk politik, visst, Det var en tid utan internet, stockholm och politiken var på något sätt långt borta och man fick lite fatalistiskt acceptera rådande regering och dess nya lagar.men Palme var mest en rolig gubbe som man som yngling skojade om, [fast man kunde ju bara rösta borgligt något annat var ju en bokstavlig synd förklarede prästen!] och man kunde tävla i att härma Palmes mycket speciella sätt att prata och mimik och knipa en halv poäng till hos nån snygg brud, men aldrig något hat vad jag minns i mina kretsar. Det fanns säkert nånstans men det var inga 50% som hatade Palme.
Senast redigerad av heheho 2019-07-13 kl. 01:21.
Citera
2019-07-13, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Bjö*n Svanbe*g är inte med i bild 8.Managing director. Såtillvida det inte är hans ben man ser i vänster bildkant. Om nu han är mördaren, varför har inte vittnen på Sveavägen sett hans enormt stora glasögon som var likt två tv-rutor?
Tycker att det är dags att du lägger korten på bordet nu. Antydningar och insinuationer utan kalla fakta och handling ger ingen lösning på mordet.

You know what eye glasses he wore? What year?
You know what his legs looks like? I have not looked at the picture that closely, but I assume everyone is wearing pants.

So imagine, the Prime Minister of your country is standing in YOUR factory - and only your legs are in the photo op.
Really, you think it's his "legs" in the photo?

I'm thinking not!

Did you ask Hans Melander if he received and tested the S&W?
If he has not, did you ask him why not?

Cold fact - Hans M. and crew want to retire with full benefits. Pretty obvious, when KP discusses it openly. And at the end of the day - there still seems to be a S&W that to my knowledge is still untested.

What if he had the S&W on him in the factory, while OP was visiting - would that make a difference in your decision making? Neither you nor I know that. I guess only a madman would do something like that.

I'm assuming PU would want to track down and test every S&W - especially anything that could have been around OP
Citera
2019-07-13, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden

One last remark:
The way you describe him and his legs - almost makes me think you knew him?
Citera
2019-07-13, 07:35
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
You are missing the guy who looked just like these two - but he actually had a S&W and he actually hated OP.
Looks so much alike - they could all 3 be brothers!

So you are saying that Bj*rn Svanbe*g look just like V*ctor G*nnarsson and Christ*r Anderss*n and that he was in possession of a S&W (that is not tested), had a motive and could possibly be the killer or what?
Citera
2019-07-13, 08:07
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Sålde en bil som ynging några år innan MOP. Min far hade börjat elda med ved i den gamla vedpannan som komplement till annan värme eftersom han fick den gratis och den fanns därför en vedstapel utanför oss.
-Vad är det där?frågade den något högdragne äldre Porche-911-spekulanten och min far förklarade läget. Spekulanten suckade djupt såg ut i fjärann med sorgsen alvarlig min och sade på fullt allvar "ja, snart är ryssen över oss..." kontexten var att hela sverige i allafall snart skulle bli kommunistiskt och en lydstat till ryssen, att man börjat elda med ved i mer besuttna delar av stan var ännu ett bevis för detta. Jag tyckte han var dum i huvudet och sålde bilen till en annan spekulant.

Var palme hatad? min bästis och granne hade en pappa som var VD för sveriges största redieri, vi satt och såg på rapport hemma hos dem i mitten på sjuttitalet då MBL gjorde slut på paragraf 32.
-Va, skall en företagare inte få bestämma över sitt eget företag? reste sig och skrek tant N ,frun i huset som aldrig jobbat utanför hemmet i hela sitt liv än mindre som företare, stämningen var hätsk och oförståelig för mig som yngling.

Sen kom löntagarfonderna och jag gick i demonstrationståget mot dem i Göteborg mest för att det lät kul kratis fika och nått att göra (tyckte och tycker inte att fonderna var en bra idé). Motdemonstraterna lös av hat i sina ögon, vaerefråganom, fattade de inte att detta var en rolig grej [det diskuterades på fullt allvar i tv-soffor om borglighetenfick sno och "vanhelga" demonstrations-sakramentet på det viset]...

Hade en kompis som var med i MUF men som övervägade att gå med i EAP för de hade större resurser och fler klistermärken och mer sprit på festerna och allt vad det var, mer "radikalt också" för någon som var ung.

I skolvalet var det 98% moderater och ingen socialdemokrat eller vpk:are.

Om nu 50% av svenskarna är sossar? var finns de?undrade jag helt ärligt, jag var sexton år innan jag träffade något som var sosse och det lät väldigt otroligt.

Vad vill jag säga... trots detta såg jag aldrig något uttalat hat mot OP, mycket irriation och sarkasm över socialdemokratisk politik, visst, Det var en tid utan internet, stockholm och politiken var på något sätt långt borta och man fick lite fatalistiskt acceptera rådande regering och dess nya lagar.men Palme var mest en rolig gubbe som man som yngling skojade om, [fast man kunde ju bara rösta borgligt något annat var ju en bokstavlig synd förklarede prästen!] och man kunde tävla i att härma Palmes mycket speciella sätt att prata och mimik och knipa en halv poäng till hos nån snygg brud, men aldrig något hat vad jag minns i mina kretsar. Det fanns säkert nånstans men det var inga 50% som hatade Palme.

Ytterligare en interiör om OP:s tid när han var ute hos folk-kontrasterad mot dagens gipsfigurer skriven av J Croneman. Jag träffade aldrig OP men slogs av hans utstrålning, hans intelligens och förmåga att uttrycka sig men också av arrogansen och hätskheten så som den framträdde i debatterna. Det fanns ingen försonlighet. Jag stötte heller inte på Palmehatare. Men nog fanns de där i de fina salongerna, som jag eller mina närstående, aldrig hade tillgång till. MIn tro är att hatet utnyttjades av anstiftarna till MOP för deras egna syften, som var säkerhetspolitiska/ekonomiska ,för att rekrytera/mobilisera organisatörerna och verkställarna av mordet

https://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/johan-croneman-klyschorna-viner-nar-de-politiska-journalisterna-spekulerar-i-folklighet/
Citera
2019-07-13, 08:11
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Inte bara konsekvent ifråga om bandning utan hon var genomgående ett synnerligen motvilligt vittne, enligt åklagarna och inblandade poliser. "Rädd att det skulle läcka"- vad ska man säga om den inställningen? För mig helt obegripligt. Hela familjen verkar mer störda över att det skrivs om mordet än över den genomusla polisutredningen.

Dahlsten verkar vara en ful fisk i sammanhanget. Han medverkade aktivt till att förstöra första förhöret.
Lisbeth ville inte att GM skulle läsa vad hon sa, hon var rädd för honom.
Citera
2019-07-13, 09:48
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Lisbeth ville inte att GM skulle läsa vad hon sa, hon var rädd för honom.
Hur vet du det? Hennes attityd var densamma efter gripandet av CP. Som hon påstod var gm.
Åklagaren var inte ens hundra på att hon skulle komma till rättegången.
Citera
2019-07-13, 10:15
Medlem
Fråga angående "Skandiamannen", Filter gick ut i maj 2018 med att Skandiamannen var gm och att man varit i kontakt med Palmeutredningen.

Filter bör rimligtvis ha varit i kontakt med Palmeutredningen en period innan man gick ut med artiklarna.
Palmeutredningen har alltså haft åtminstone haft 14 månader på sig att undersöka Skandiamannen.

Borde man inte ha fått fram ett resultat på den tiden?
Om Palmeutredningen kommer fram till resultatet att Skandiamannen är oskyldig, kommer man att gå ut offentligt med detta eller låter man det bara vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in