2019-07-13, 18:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Advokaten för sin klients talan. Och advokaten säger att Rocky behandlades korrekt i arresten och i häktet. Både i DN och SVT säger advokaten att Rocky inte känner till TMZ:s uppgifter.

Man får för sig att några som verkar driva en agenda backad av någon missriktad lojalitet mot amerikanska våldsbenägna miljonärer här i tråden är de som har tipsat TMZ om de "fruktansvärda och inhumana förhållandena" i svenska fylleceller.

Vi andra antar att det luktar urin om man själv pissar i handfatet och att det är idealiskt med just en yogamatta om man vill meditera lite eller göra yogaövningar då man inväntar nästa steg i rättsprocessen.

Att hålla på som prinsessan på ärten och klaga på allt som Rakim gör förlöjligar ju honom något obeskrivligt.
Citera
2019-07-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisbarkley
Tankar att faktiskt nu kan 16 miljoner av skatte pengarna kan nu gå till ASAP då enligt svensk lag har man rätt till full ersättning till förlorad inkomst? Om han fälls? vill vi bråka med USA, då när folket kräver något via media måste presidenten agera? låter som svensk regering gjort bort sig och leker med våra skattepengar, då han troligen kommer frikännas efter lite omtanke. detta börjar redan bli viral borta i USA .

F . Ö sitter med popcorn och längtan hur dramat slutar, styrs vår svenska regering åter igen av USA ?

Ja, det är fruktansvärt intressant det där. Det kanske rent av kan bli någonting för Högsta Domstolen att reda ut. Tänker att det borde vara ett prejudikat-värde hur man bedömer "förlorad arbetsinkomst" när det handlar om en person som arbetar som musik-artist på konserter/turne. Eftersom han då inte har en "fast lön" på samma sätt och att pengarna som omsätts skall delas ut till crew, funktionärer m fl.

Dock får man inte glömma att JK har rätt att neka skadestånd/ersättning om personen ifråga själv satt sig i situationen. Men som sagt: INTRESSANT!
Citera
2019-07-13, 18:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Jag har redan klargjort att det är mindre intressant att diskutera vad den här cellen eller arresten kallas. Skriver man fyllecell får folk en korrekt visuell bild, det är det väsentliga.
Sen tror jag inte du läser mina inlägg ordentligt för jag har redan postat en bild från en häktescell: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1210786?programid=3437

Att ASAP Rocky nu behandlas snäppet mer humant i sitt nuvarande förvar (där han iallafall har tillgång till klocka, tv, vatten, toa, med mera och även kan köpa snacks i kioskvagnen) är det inga tvivel om. Det jag debatterar för är att folk tycks ha glömt hur hemskt han hade det under sina första tre dygn. Folket gick på propagandan som SVT skrev och fick uppfattningen att det TMZ skrev var osanning när det var en korrekt återgivning.

Vi har nog vissa samstämmiga åsikter - men för att komma till kritan: menar du (ja/nej) att rapguden och gaturättviseskiparen ASAP Rocky (med entourage) inte suttit isolerad i tre dygn i en cell som kan beskrivas på det sätt som TMZ gjorde, jag gjorde och den andra oskyldigt anklagade gjort?

Glöm inte heller att han blir överöst med gratis vitamintillskott av Amerikanska ambassaden i Stockholm helt gratis också!
Citera
2019-07-13, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av projectappen
Man ser tydligt i videon att negrerna försöker mörda pojken, de är t.om. beväpnade med tre flaskor som återfanns krossade på platsen.
Vilken video?
Citera
2019-07-13, 18:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja, det är fruktansvärt intressant det där. Det kanske rent av kan bli någonting för Högsta Domstolen att reda ut. Tänker att det borde vara ett prejudikat-värde hur man bedömer "förlorad arbetsinkomst" när det handlar om en person som arbetar som musik-artist på konserter/turne. Eftersom han då inte har en "fast lön" på samma sätt och att pengarna som omsätts skall delas ut till crew, funktionärer m fl.

Dock får man inte glömma att JK har rätt att neka skadestånd/ersättning om personen ifråga själv satt sig i situationen. Men som sagt: INTRESSANT!

Du glömde att feta det sista!

Kan Staten kräva Flacko på pengar om han kommer att tjäna mer pengar efter detta tack vare att hans bad-boy-image boostas?
Citera
2019-07-13, 18:26
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Advokaten för sin klients talan. Och advokaten säger att Rocky behandlades korrekt i arresten och i häktet. Både i DN och SVT säger advokaten att Rocky inte känner till TMZ:s uppgifter.

Vilket inte är detsamma som att förneka dem. Det är propaganda rakt igenom. Om inte ASAP Rocky mystiskt dör i häktet kommer sanningen komma fram.
Citera
2019-07-13, 18:26
Avstängd
Många i tråden som inte har en aning vad de skriver om. Häktningsskäl föreligger eftersom Rakim Mayers har hemvistelse i annat land och han är misstänkt för misshandel, ett brott som kan ge fängelse.

De framgår klart på videoklippet att Rakim och hans entourage springer efter afghanen, slänger ner honom på marken och sparkar på honom. Det går utöver rätt till nödvärn då detta bara får brukas för att avvärja ett pågående angrepp eller brott.

Hade de stoppat vid att slänga ner honom på marken så hade det med stor sannolikhet varit inom ramen för det tillåtna men i typisk gangsta-stil så kunde de såklart inte hejda sig där och det får rättsliga konsekvenser. Rakim har inget frikort att begå brott bara för att han en välkänd artist.
Citera
2019-07-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Jag har redan klargjort att det är mindre intressant att diskutera vad den här cellen eller arresten kallas. Skriver man fyllecell får folk en korrekt visuell bild, det är det väsentliga.
Sen tror jag inte du läser mina inlägg ordentligt för jag har redan postat en bild från en häktescell: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1210786?programid=3437

Att ASAP Rocky nu behandlas snäppet mer humant i sitt nuvarande förvar (där han iallafall har tillgång till klocka, tv, vatten, toa, med mera och även kan köpa snacks i kioskvagnen) är det inga tvivel om. Det jag debatterar för är att folk tycks ha glömt hur hemskt han hade det under sina första tre dygn. Folket gick på propagandan som SVT skrev och fick uppfattningen att det TMZ skrev var osanning när det var en korrekt återgivning.

Vi har nog vissa samstämmiga åsikter - men för att komma till kritan: menar du (ja/nej) att rapguden och gaturättviseskiparen ASAP Rocky (med entourage) inte suttit isolerad i tre dygn i en cell som kan beskrivas på det sätt som TMZ gjorde, jag gjorde och den andra oskyldigt anklagade gjort?

Ja, i häktet har ASAP Rocky det just nu FRUKTANSVÄRT BRA, om man jämför med dom som sitter häktade för grövre brott - Eftersom ASAP Rocky inte är häktad med restriktioner och alltså kan titta på TV, läsa tidningen, ringa samtal och träffa andra häktade utan restriktioner.

Svar: Ja, det har dom troligen gjort! Och det skrev jag redan i inlägg 2907, för över 2h sedan!
Och vad som är ännu värre och mer inhumant: I sådana liknande celler slänger vi in folk som blivit omhändertagna enligt LOB - Dvs personer som varken gjort sig skyldiga till ELLER är misstänkta för brott. Så det finns INGET positivt med dom cellerna!
Citera
2019-07-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du glömde att feta det sista!

Kan Staten kräva Flacko på pengar om han kommer att tjäna mer pengar efter detta tack vare att hans bad-boy-image boostas?

Vet inte vad du menar med "Flacko" och vad du menar med att hans bad-boy-image boostas....?
Citera
2019-07-13, 18:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av projectappen
Självklart inte då det bara är påhittad ryktesspridning. Man ser tydligt i videon att negrerna försöker mörda pojken, de är t.om. beväpnade med tre flaskor som återfanns krossade på platsen (de krossades mot bakhuvet av pojken).

Åklagaren talade om tekniska analyser, så spåret med de krossade flaskorna är hett. NFC är dock världsmästare på semester, så en rättegång framåt slutet på augusti när analyserna är klara är inte helt utesluten.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Mordförsök kan du bara glömma, chansen till att det höjs till grov misshandel igen är ett betydligt troligare scenario

Givet fingeravtryck/blodkombo på de krossade flaskorna kan nog åtalspunkten ändras före rättegång.
Citera
2019-07-13, 18:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Det är politik över hela situationen.

Om åklagaren inte inlett en förundersökning utifrån dom ”filmbevis” som varit offentliga så kan jag garantera att han legat risigt till.

Likaledes är det omöjligt att påstå att det inte föreligger en avsevärd flyktrisk. Därav häktningen.
Citera
2019-07-13, 18:43
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisbarkley
Tankar att faktiskt nu kan 16 miljoner av skatte pengarna kan nu gå till ASAP då enligt svensk lag har man rätt till full ersättning till förlorad inkomst? Om han fälls? vill vi bråka med USA, då när folket kräver något via media måste presidenten agera? låter som svensk regering gjort bort sig och leker med våra skattepengar, då han troligen kommer frikännas efter lite omtanke. detta börjar redan bli viral borta i USA .

F . Ö sitter med popcorn och längtan hur dramat slutar, styrs vår svenska regering åter igen av USA ?

Han kommer att bli dömd till exakt samma tid han har suttit häktad.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Sverige är världens rättsäkraste land och det finns ingen bekvämare plats med bättre mat för kriminella☝️

Myt. Just arrest>häkte är bra mycket pissigare än i andra länder.
Senast redigerad av langaocb 2019-07-13 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in