Citat:
Ursprungligen postat av
BaraVaraSams
Jag har redan klargjort att det är mindre intressant att diskutera vad den här cellen eller arresten kallas. Skriver man fyllecell får folk en korrekt visuell bild, det är det väsentliga.
Sen tror jag inte du läser mina inlägg ordentligt för jag har redan postat en bild från en häktescell:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1210786?programid=3437
Att ASAP Rocky nu behandlas snäppet mer humant i sitt nuvarande förvar (där han iallafall har tillgång till klocka, tv, vatten, toa, med mera och även kan köpa snacks i kioskvagnen) är det inga tvivel om. Det jag debatterar för är att folk tycks ha glömt hur hemskt han hade det under sina första tre dygn. Folket gick på propagandan som SVT skrev och fick uppfattningen att det TMZ skrev var osanning när det var en korrekt återgivning.
Vi har nog vissa samstämmiga åsikter - men för att komma till kritan: menar du (ja/nej) att rapguden och gaturättviseskiparen ASAP Rocky (med entourage) inte suttit isolerad i tre dygn i en cell som kan beskrivas på det sätt som TMZ gjorde, jag gjorde och den andra oskyldigt anklagade gjort?
Ja, i häktet har ASAP Rocky det just nu FRUKTANSVÄRT BRA, om man jämför med dom som sitter häktade för grövre brott - Eftersom ASAP Rocky inte är häktad med restriktioner och alltså kan titta på TV, läsa tidningen, ringa samtal och träffa andra häktade utan restriktioner.
Svar: Ja, det har dom troligen gjort! Och det skrev jag redan i inlägg 2907, för över 2h sedan!
Och vad som är ännu värre och mer inhumant: I sådana liknande celler slänger vi in folk som blivit omhändertagna enligt LOB - Dvs personer som varken gjort sig skyldiga till ELLER är misstänkta för brott. Så det finns INGET positivt med dom cellerna!