Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Läste om "jägaren" nu och han beskrev ju bara just arresten/fyllecellen där han satt anhållen i 5 DAGAR (inte 5 dagar efter häktningen!). Han nämnde ingenting om häktet. Läs om, läs rätt! Vad jag vet så har alla häktesceller säng och alltså INTE madrass på golvet. Du som gillar käll-hänvisning kan nog hitta det överallt! Det är bara att bild-googla "häktescell" så ser du!
Du behöver inte diskutera med mig huruvida det är humant eller inte - För det har vi redan gjort, och du vet att vi tycker lika i det mesta där! Men blanda för den sakens skull inte ihop arrest/fyllecell (madrass på golvet, luktar spya och piss osv.) med häktescell (säng, ett litet bord, stol) för då blir det helt plötsligt ännu mer inhumant och hemskt...
Jag har redan klargjort att det är mindre intressant att diskutera vad den här cellen eller arresten kallas. Skriver man fyllecell får folk en korrekt visuell bild, det är det väsentliga.
Sen tror jag inte du läser mina inlägg ordentligt för jag har redan postat en bild från en häktescell:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1210786?programid=3437
Att ASAP Rocky nu behandlas snäppet mer humant i sitt nuvarande förvar (där han iallafall har tillgång till klocka, tv, vatten, toa, med mera och även kan köpa snacks i kioskvagnen) är det inga tvivel om. Det jag debatterar för är att folk tycks ha glömt hur hemskt han hade det under sina första tre dygn. Folket gick på propagandan som SVT skrev och fick uppfattningen att det TMZ skrev var osanning när det var en korrekt återgivning.
Vi har nog vissa samstämmiga åsikter - men för att komma till kritan: menar du (ja/nej) att rapguden och gaturättviseskiparen ASAP Rocky (med entourage) inte suttit isolerad i tre dygn i en cell som kan beskrivas på det sätt som TMZ gjorde, jag gjorde och den andra oskyldigt anklagade gjort?