Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
Morsan vill inte ta tag i sitt liv. Hon vill inte jobba. Hon vill vara sjuk och göra Issy sjuk och gå hemma tillsammans.
Det där har du absolut inga som helst belägg för helt ärligt. Jag vet inte om du har rätt eller inte, men det vet du inte heller. Vad Jewels dock har sagt, har hon inte fått speciellt mycket hjälp med att leva med diagnosen, och det kan precis lika gärna vara det som gör att hon inte kan arbeta. Jag skulle snarare säga att det är samhället som inte vill att hon ska arbeta.
Återigen, precis som jag sagt tidigare, det är jävligt lätt att hela tiden hoppa på Jewels som någon slags skurk, som man inte ska lita på, ska sätta diagnoser på, gnälla på att hon sätter diagnoser på sig själv.
Det är också lätt i tråden att måla ut Sam som någon slags gud, som gör allt rätt och som det är så synd om. Men om vi tittar på beteendet i tråden, alltså i närtid, så vad vet vi, vi VET att Issy sagt i en video att hen ansåg det vara jobbigt med att pappan var så på hela tiden. Och vad har vi sett, jo Sam är på hela tiden, han vill att Issy ska komma och chatta på en live, så han ska ha lives på YT flera ggr per dag, fast Issy har sagt sig inte vilja ha kontakt med Sam. Men det är inte Issy som sagt det, utan det är Jewels som har hjärntvättat Issy till att inte vilja ha kontakt. Vänta nu, var inte detta precis det Issy berättat att hon känner, att Sam är för på????
Det är också lätt i tråden att måla ut Issy som något offer, som inte vet sitt eget bästa, utan det är Jewels som styr och ställer. Man ska inte bry sig om vad Issy säger, fast hon är 15, och enligt socialtjänsten pålitlig, utan det är bara den hemska stora stygga Jewels som hjärntvättat.
Det är ganska roligt att det är jag som blir anklagad för att vara enkelspårig och naiv, när det nästintill enbart är jag och någon till som säger "tänk om det är på ett annat sätt".