2019-07-13, 13:24
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
But why would you want to make her upset? You will only loose her if you do that? Yes, you have. Send her a letter. Issy doesn't want you in her life right now, if you go live you just prove to her that she was right. You have to change that feeling in her. Send her a letter or email and wait for her to contact you when she wants to.

I thought you cared?

of course i care thats why i am here....i understand where you are coming from but from where i sit it seems i have already lost issy for good....how can i ever reach her with jewels over the shoulder 24/7

See i dont even know how to address her/him.....
Citera
2019-07-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
of course i care thats why i am here....i understand where you are coming from but from where i sit it seems i have already lost issy for good....how can i ever reach her with jewels over the shoulder 24/7

See i dont even know how to address her/him.....

Him. Issy says she want to be called him so just say that?

Yes, and that is why you shouldn't do exactly what Issy says she don't want you to do. She doesn't want you to publish stuff on youtube. So don't do it. I'm telling you, your biggest chance is to send her a letter. Explain your feelings about everything. That you did try to be a part of her life etc. If you think Jewels steals the letters, just send it to bup. Write and tell them that you want Issy to have the letter and not her mother. And don't put a lot of pressure on her. If she doesn't want to answer you right away, so be it. You can't leach out because of that. Just take it slow.

And seriously, you have to put Issys feelings first and not yours if you ever want to have contact with Issy. Doing what she says she doesn't want you to do just because you want to is just stupid.
Citera
2019-07-13, 13:57
Medlem
Någon som vet vad fortnite spelet kostar det som dom spelar. Hur kan dom har råd att köpa det när dom inte har råd till issy bokar sj biljett till sin kompis
Eller att dom gör något som unnar kanalen för dom pengarna
Är det därför dom inte har råd att betala hyran för dom köper godis spel och läsk och nu Netflix ev
Det blir en hel del summor till samma om spelet kostade nytt 399kr eller högre varför väljer man ett sådan dyr spel och inte sparar dom pengar till att kanske åka till utomlands till sina vänner.

Ja man kanske vill unna sej ibland med lite lyx men det är fel tänk. Då ska man tänka på vad som är viktigast hyran mat etc. Eller göra roliga content till sina följare?
Annars kan man bara helt enkelt låta pengarna vara tills man vet vad man ska göra.
Citera
2019-07-13, 14:07
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:

Yes, and that is why you shouldn't do exactly what Issy says she don't want you to do. She doesn't want you to publish stuff on youtube. So don't do it. I'm telling you, your biggest chance is to send her a letter. Explain your feelings about everything. That you did try to be a part of her life etc. If you think Jewels steals the letters, just send it to bup. Write and tell them that you want Issy to have the letter and not her mother. And don't put a lot of pressure on her. If she doesn't want to answer you right away, so be it. You can't leach out because of that. Just take it slow.

And seriously, you have to put Issys feelings first and not yours if you ever want to have contact with Issy. Doing what she says she doesn't want you to do just because you want to is just stupid.

thank you...advice is taken on board
Citera
2019-07-13, 14:08
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Någon som vet vad fortnite spelet kostar det som dom spelar. Hur kan dom har råd att köpa det när dom inte har råd till issy bokar sj biljett till sin kompis
Eller att dom gör något som unnar kanalen för dom pengarna
Är det därför dom inte har råd att betala hyran för dom köper godis spel och läsk och nu Netflix ev
Det blir en hel del summor till samma om spelet kostade nytt 399kr eller högre varför väljer man ett sådan dyr spel och inte sparar dom pengar till att kanske åka till utomlands till sina vänner.

Ja man kanske vill unna sej ibland med lite lyx men det är fel tänk. Då ska man tänka på vad som är viktigast hyran mat etc. Eller göra roliga content till sina följare?
Annars kan man bara helt enkelt låta pengarna vara tills man vet vad man ska göra.

isnt fortnite free?? unless of course you want skins and emotes.....
Citera
2019-07-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig
Okej då förstår jag men du är lika sjuk som jewels då

Ja eventuellt så. Men hon verkar ha lite större problem i sin tillvaro än vad jag har. Sedan vet jag inte om autism ska räknas som en sjukdom, eller bara ett funktionshinder. Vården räknar det ju inte som en sjukdom.
Citera
2019-07-13, 14:14
Medlem
Citat:
isnt fortnite free?? unless of course you want skins and emotes.....

I dont know that why i ask some games of fortnite Its cost if you get it from a store or something but you could be right
Citera
2019-07-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig
Det är en tycke fråga kanske mår issy bättre eller inte men jag tror att jewels har vridit och vänt på allt först så skulle dom inte få en omplacering för socialtjänsten tycker inte så men för ett tag sen så skulle hon få en omplacering men inte nu igen känns mysko

Om du menar den omplaceringen som det var prat om för någon månad sedan berodde den enbart på en sak, att familjen var på väg att bli hemlös, och socialtjänsten får idag inte medverka till att barn blir hemlösa. Men då är socialtjänsten så värdelösa att istället för att lösa boendefrågan för hela familjen, så skickar man Issy till familjehemsplacering, en placering som kostar i runda slängar dubbelt så mycket som deras nuvarande månadshyra. Verkar ju ekonomiskt och bra.
Citera
2019-07-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Har läst allt som går om psykopati senaste 5 åren då jag själv bearbetat att ja råkat ut för en psykopat på riktigt nära håll.

Har följt deras youtube till och från i några år utan att tänka på det men jag tror det var när issys pappa började lägga upp egna videos samt skriva här mina aningar började. Jag tror han är ärlig i allt han säger, han har ju även kommit med bevis och underlag för grejer. Som offer själv för en psykopat känner jag att han sitter i samma sits. Jag ”läste på” mer om dem och kollade även massa gamla videos och analyserade jewels och letade röda flaggor.

Du skriver tänk på att socialtjänsten har bestämt att de bästa för issy .. haha du har aldrig råkat ut för en psykopat på nära håll och jag är glad för din skull. Det är ingen kul upplevelse. Men en psykopat är expert på att ljuga och gör det hela tiden utan minsta tvivel. Även duktig på att charma. Att jewels fått socialtjänsten att tro det är inte konstigt.

Psykopaten jag råkade ut för satt och ljög och grät som brottsoffer på en rättegång. På lunchrasten satt hen och skrattade över hur kul och lite svårt det var att få fram tårar under rättegången. Men att hen var säker på att alla köpte det. De slutade med att en oskyldig man dömdes till fängelse.

Vad jag har och inte har råkat ut för, det är ju inget någon annan i tråden vet. Det jag har problem med i tråden är att någon kastar ur sig en diagnos, och när man ber om belägg får man ärligt talat ett halvmesyr svar. Inget av det du kommit med här skulle räcka för en läkare eller annan diagnosställande personal inom vården. Men jag ska låta bli den pucken, hur mycket har du läst om autism, och hur skiljer sig/ vilka likheter finns det i beteendet mellan autistiska personer och psykopater? Hur framträder autismdiagnosen för Jewels? Hur ser den känslomässiga relationen mellan Jewels och Issy ut när kameran är avstängd? Nästa steg, socialtjänsten är alltså utbildad och erfarna på det de arbetar med, är du utbildad socionom? Tror du inte att en socialsekreterare klarar av att kolla på YT när man utreder ett sådant här fall, speciellt i ett samhälle som Sorsele, vad kan det bo där, 3000 människor eller så, borde alltså vara rätt känt att familjen har en YT-kanal?
Citera
2019-07-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93

Det går att ta sig runt systemet, om man är påläst och pluggar in diagnoser och sjukdomar, ibland till den grad att man vet vad som ska göras för att framkalla vissa symptom, med hjälp av medicinering/gifter.
Är man dessutom duktig på skådespel/kroppsspråk är det ännu en faktor som ökar och bekräftar personens trovärdighet.

Denna punkt, beskriver precis tvärt om hur man skulle beskriva ett klockrent fall av autism. Vet inte heller riktigt, verkar det som att Jewels är en person som är duktig på att läsa av människor, och vara duktig på att ta sig runt i systemet? Hur många år tog det henne inte att få sjukersättning? Hur mycket strul berättar hon inte om när det kommer till myndighetskontakterna?
Citera
2019-07-13, 14:32
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:

i just wish jewels would come out and acknowledge the lies she has told....i dont proclaim its all her fault...i am far from perfect and share the blame too.....but i feel it would help issy to accept me more then i wouldn't have to resort to clearing my name on here or youtube....

you are right tho ....its selfish of me to do what i have done here and on you tube....its so hard to keep a level head after all these years....
Citera
2019-07-13, 14:33
Medlem
Citat:
thank you...advice is taken on board

Yeah.. you just have to remember that Issy have heard another version from her mother for 15years. Even if it's not true. It will take some time for you to get her to understand that and you just have to wait for Issy. Just show Issy that you want the best for her. I don't think you should give up on her, but I think you have to be smart. You have to be the bigger person.
The mother has the upper hand right now, it will be really easy for her to convince Issy to don't talk to you if you do something stupid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in