2019-07-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
i live in hope issy will come and chat with me

That will only make her angry. She won't chat with you. She already said that she feels violated when you take things public so why would you do that?
Senast redigerad av 9och0 2019-07-13 kl. 11:36.
Citera
2019-07-13, 11:37
Medlem
Jag tror jewels är psykopat. En lågbegåvad psykopat. Tycker så synd om Issy. Har själv erfarenhet av en psykopat och vet att har dom någon lindad runt sitt lillfinger kan dom i princip styra den personens känslor hur dom vill. Jag tror det är Jewels som ligger bakom hela Trans grejen och har planterat det i issys huvud bara för att dom ska få lite mer tittare.

I want To ask issys father do you believe jewels is a psycopth?
Citera
2019-07-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Som sagt, du är en mycket sjuk människa. Tråkigt att du inte inser det själv.

Då finns ju heller ingen pedofili längre heller eftersom fullvuxna karlar i din värld kan få vara 10 år.

Och om jag är en katt så behöver jag inte heller följa lagar, jag är ju bara en katt.

Soft samhälle vi skulle ha om sånna som du styrde, eller hur? Idiot.

Och ska man ta det ett steg till, så känner jag mig som din mamma. Jag känner att jag har fött dig. Kan du kalla mig för mamma då?

Som sagt, var går gränsen? Det verkar ju inte finnas någon gräns för dig, man ska ju få vara det man vill vara eller hur.
Jag känner mig också som butikschef nere på Ica, är jag det då? Jag vill även ha den lönen eftersom att jag är chef. Precis som du tycker att man kan byta kön och därmed även få andra rättigheter som tex omklädningsrum, så vill jag ha rättigheten att få chefslön, och slippa skatta eftersom jag är ju en katt också.

Diagnosen pedofili kommer ju inte försvinna, speciellt inte med det argumentet du drog, eftersom pedofili har med vad man blir sexuellt upphetsad av, och inte ålder. Jag förstår att det kan vara svårt för dig att förstå, men åldern på de inblandade har inget med saken att göra. En 10 åring kan vara lika mycket pedofil som en 55 åring. Dock borde inte 10 åringen ha nått könsmognad ännu, vilket borde ta bort den från debatten.

Även djur omfattas av lagen, och antingen ska djur ha någon som tar hand om det, eller så ska det avlivas om det inte följer lagen. Så här har vi faktiskt en praktiskt detalj som kan vara rätt spännande i debatten, eftersom människor inte avlivas, medans djur avlivas. Det borde man nog fundera vidare på i samhället.

Bara för att du känner dig som min mamma, betyder ju inte det att jag känner att du är min mamma. Bara för att du vill rövknulla mig, betyder ju inte det att jag vill bli rövknullad. Du bestämmer över dig, inte över mig. Det är samma sak med ICA, du vill vara chef där, betyder ju inte att ICA vill att du ska vara chef där. ICA är en egen juridisk person, och får alltså fatta såna beslut på egen hand.

När det sedan kommer till omklädningsrum, är det faktiskt en detalj jag funderat mycket på, och funderat på att skapa en egen tråd om. Visst, om alla ser ut som tjejer i omklädningsrummet, så är det ju bra, men om hälften vore lesbiska, skulle inte det skapa en otrygg stämning, eftersom då tänder ju hälften av tjejerna i rummet på resterande. Frågan är, borde man dela in efter kön, eller efter läggning?? Men ja, det är ju OT, så får skapa den tråden på något annat ställe. Men nej, ser inga problem med att samhället hjälper individer till att ändra kön eller andra saker, man får göra lite vad man vill med sin kropp.
Citera
2019-07-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Jag tror jewels är psykopat. En lågbegåvad psykopat. Tycker så synd om Issy. Har själv erfarenhet av en psykopat och vet att har dom någon lindad runt sitt lillfinger kan dom i princip styra den personens känslor hur dom vill. Jag tror det är Jewels som ligger bakom hela Trans grejen och har planterat det i issys huvud bara för att dom ska få lite mer tittare.

I want To ask issys father do you believe jewels is a psycopth?

Berätta gärna vad det är som gör att du tror det, för kastar du ut dig dagnoser, får du gärna ha lite på fötterna. Alltså, det är ett jävla tjat om att Jewels gör allt fel, är sjuk, bär skuld till fan allt i världen. Jewels är inte perfekt, det påstår ingen, Jewels har problem, det säger hon själv, problem som hon får väldigt lite hjälp för, och försöker göra det bästa. Men innan man tycker att Jewels är så jävla dålig, tänkt på att socialtjänsten bestämt sig för att det bästa för Issy är att vara kvar hos Jewel, hon skulle alltså må sämre av en omplacering.
Citera
2019-07-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Diagnosen pedofili kommer ju inte försvinna, speciellt inte med det argumentet du drog, eftersom pedofili har med vad man blir sexuellt upphetsad av, och inte ålder. Jag förstår att det kan vara svårt för dig att förstå, men åldern på de inblandade har inget med saken att göra. En 10 åring kan vara lika mycket pedofil som en 55 åring. Dock borde inte 10 åringen ha nått könsmognad ännu, vilket borde ta bort den från debatten.

Även djur omfattas av lagen, och antingen ska djur ha någon som tar hand om det, eller så ska det avlivas om det inte följer lagen. Så här har vi faktiskt en praktiskt detalj som kan vara rätt spännande i debatten, eftersom människor inte avlivas, medans djur avlivas. Det borde man nog fundera vidare på i samhället.

Bara för att du känner dig som min mamma, betyder ju inte det att jag känner att du är min mamma. Bara för att du vill rövknulla mig, betyder ju inte det att jag vill bli rövknullad. Du bestämmer över dig, inte över mig. Det är samma sak med ICA, du vill vara chef där, betyder ju inte att ICA vill att du ska vara chef där. ICA är en egen juridisk person, och får alltså fatta såna beslut på egen hand.

När det sedan kommer till omklädningsrum, är det faktiskt en detalj jag funderat mycket på, och funderat på att skapa en egen tråd om. Visst, om alla ser ut som tjejer i omklädningsrummet, så är det ju bra, men om hälften vore lesbiska, skulle inte det skapa en otrygg stämning, eftersom då tänder ju hälften av tjejerna i rummet på resterande. Frågan är, borde man dela in efter kön, eller efter läggning?? Men ja, det är ju OT, så får skapa den tråden på något annat ställe. Men nej, ser inga problem med att samhället hjälper individer till att ändra kön eller andra saker, man får göra lite vad man vill med sin kropp.

Okej då förstår jag men du är lika sjuk som jewels då
Citera
2019-07-13, 12:11
Medlem
Citat:
Berätta gärna vad det är som gör att du tror det, för kastar du ut dig dagnoser, får du gärna ha lite på fötterna. Alltså, det är ett jävla tjat om att Jewels gör allt fel, är sjuk, bär skuld till fan allt i världen. Jewels är inte perfekt, det påstår ingen, Jewels har problem, det säger hon själv, problem som hon får väldigt lite hjälp för, och försöker göra det bästa. Men innan man tycker att Jewels är så jävla dålig, tänkt på att socialtjänsten bestämt sig för att det bästa för Issy är att vara kvar hos Jewel, hon skulle alltså må sämre av en omplacering.

Det är en tycke fråga kanske mår issy bättre eller inte men jag tror att jewels har vridit och vänt på allt först så skulle dom inte få en omplacering för socialtjänsten tycker inte så men för ett tag sen så skulle hon få en omplacering men inte nu igen känns mysko
Citera
2019-07-13, 12:17
Medlem
Citat:

Har läst allt som går om psykopati senaste 5 åren då jag själv bearbetat att ja råkat ut för en psykopat på riktigt nära håll.

Har följt deras youtube till och från i några år utan att tänka på det men jag tror det var när issys pappa började lägga upp egna videos samt skriva här mina aningar började. Jag tror han är ärlig i allt han säger, han har ju även kommit med bevis och underlag för grejer. Som offer själv för en psykopat känner jag att han sitter i samma sits. Jag ”läste på” mer om dem och kollade även massa gamla videos och analyserade jewels och letade röda flaggor.

Du skriver tänk på att socialtjänsten har bestämt att de bästa för issy .. haha du har aldrig råkat ut för en psykopat på nära håll och jag är glad för din skull. Det är ingen kul upplevelse. Men en psykopat är expert på att ljuga och gör det hela tiden utan minsta tvivel. Även duktig på att charma. Att jewels fått socialtjänsten att tro det är inte konstigt.

Psykopaten jag råkade ut för satt och ljög och grät som brottsoffer på en rättegång. På lunchrasten satt hen och skrattade över hur kul och lite svårt det var att få fram tårar under rättegången. Men att hen var säker på att alla köpte det. De slutade med att en oskyldig man dömdes till fängelse.
Citera
2019-07-13, 12:26
Medlem
Sleepingbambis avatar
Men herregud vad är det för nivå på folk i denna tråd? Jämför könsdysfori med pedofili och att ” hahaaaa jag vill vara yngre så då e ja de” helt jävla dumma förklaringar och orelevant jämförelser.
Pedofili har inte något med hbtq-communityt att göra.
Och helt ärligt så tycker jag fan ni kan lägga ner dessa iq-befriade meddelanden och återgå till vad tråden handlar om.
Citera
2019-07-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Morsan svensk, pappa från Australien.
Dottern är uppvuxen i Sverige med morsan.
Morsan och dottern har asperger och andra diagnoser.
Morsan påminner om någon med münchhausen by proxy, letar diagnoser och symptom konstant både på sig själv och sin dotter. Skriver någon en diagnos till dem så har de den båda två efter en liten stund.

Morsan vill/kan inte jobba, a tt jobba med youtube skulle dock funka.
Fört över detta på dottern, som även hon redan nu som 15åring säger att hon aldrig kommer att jobba. Bara med youtube.
Dottern går inte i skolan, sitter och har live på youtube där följare ska swisha pengar till dem på nätterna och mår allmänt dåligt.

Pappan har inte funnits under uppväxten men har med dokument bevisat att han har försökt få till umgänge med dottern, något morsan motarbetat.

Dotterns uppfattning är dock att han inte brytt sig alls.

Dottern kom ut som trans för någon dag sen.

Morsan pappa bor med dem också. Verkar vara enda familjen de har kontakt med.

Dock klarar hon av att spela fortnite det är inte gratis. Hon orkar lägga engeri på fortnite men inte jobb eller kontakta försäkringkassan eller solicaltjänsten om nytt boende som är billigare istället spelar hon fortnite
Citera
2019-07-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepingbambi
Men herregud vad är det för nivå på folk i denna tråd? Jämför könsdysfori med pedofili och att ” hahaaaa jag vill vara yngre så då e ja de” helt jävla dumma förklaringar och orelevant jämförelser.
Pedofili har inte något med hbtq-communityt att göra.
Och helt ärligt så tycker jag fan ni kan lägga ner dessa iq-befriade meddelanden och återgå till vad tråden handlar om.

så varför är det Pedofiler i pride tåget som går nakna framför barn med detta är off topic så nu håller vi tyst
Citera
2019-07-13, 12:54
Medlem
Tydligen ska dom till rix FM och då ev kommer dom byta skepnad för att dom inte vill att folk ska känna igen dom.
Snacka om att leva i en fantasi värld

Tror dom verkligen att människor bryr sej dom är där för artisterna skull. Och rix FM det kommer säker vara folk som dricker det är ingen som skulle ens märka att dom är där som tror att dom är så mycket större än vad dom är

Dock tror jag kanslen har en chans nu. Efter issy kom ut som trans det hade varit intressant om hon berättar som kaylie eller vicktiora det hade varit intressant för jag har inte sett en annan svensk yotutuber att vara biologisk tjej till kille om har jag bara sett om och det önskar jag dom all lycka
Citera
2019-07-13, 12:55
Medlem
Citat:

Vad har du för belägg för det annat än morsans ord? Hur vet du att det ens hänt? Och om det hänt, hur vet du vad som sas? Om Issy vågade säga ifrån?
Jag har en (föredetta) närstående som åkt dit för att ha misshandlat sin styvdotter. Det kom fram sent pga första gången socialen utredde det satte de flickan och förövaren i samma rum och bad flickan berätta. Hon vågade såklart inte säga någonting alls med förövaren i samma rum. Socialen la ner utredningen. Först när flickan fick sin skolkurator på sin sida som hjälpte till gick det rätt till.

Sluta vara så jävla naiv, morsan publicerar bara vad hon vill att du ska tro om saker. Lika snabbt raderar hon videos och live om hon inser att folk inte köper det hon säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in