Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Du tipsade polisen om MN 2014 eller?
Ja.
Jan Staaf sa att MN var okänd i utredningen och kallade detta för ett "nytt spår" som de skulle gå vidare på.
Till saken hör att MN var folkbokförd i Stockholms län, med tillgång till pappans övernattningslägenhet på Elsa Brändströmsgata i Linköping år 2004. 300 meter från ICA där spåren upphörde.
MN kontaktade mig via meddelandesystemet på tråden och bad mig ta bort länken till hans Facebook med ett fotografi som jag länkat till på tråden. Han sa att fotot föreställer en vän till honom.
MN sa att Henry Jansén på Polisen i Linköping kunde hjälpa mig med att få bort länken till Facebok. Jag ringde Polisen i Linköping och fick tala med Henry Jansén som sa att han visste vem MN var och att han varit kallad till ett förhör men inte kommit. Henry Jansén tillade att Polisen gör inget åt vad vi gör på Internet. Han sa vidare att MN skulle anmäla eventuella hot han fått efter mina inlägg till Polisen.
Jag har aldrig haft anledning att misstänka MN som gm då jag bara hört gott om den familjen.
Men efter mitt tips till Jan Staaf hittade jag ett foto på hans facebook som jag tyckte var suspekt mot bakgrund att man vet att GM brukade nikotin.
MN har meddelat mig via meddelandesystemet att fotot föreställer en kompis till honom.
Under fotot stod texten:
Ja jag är en gangster och jag röker Bilden lades upp på hans fejja 2 aug 2008 och fanns kvar fram till en tid efter 2017 men hans fejja har omändrats helt sen dess.
http://www.bilddump.se/bilder/20190713140426-95.192.139.150.jpg
OBS MN har sagt att detta foto föreställer en vän till honom och inte han själv. Tro't det som vill. Länken till fotot finns kvar i 48 timmar.