2019-07-13, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Fortsätt feberdrömma om att vi har ett icke havererat rättssystem du, tillslut blir det säääkert sant.

Ah oops ja mitt fel där.
Är ju Sverige det handlar om, man behöver ju inte begå brott för att gripas och dömas så varför skulle häktning eller som hör fortsättas hållas häktade.
Helt o hållet på mig här, jag som glömde vilket land det handlar om

ok! Ja, jag antog lite väl mycket. Sen är det nog jävligt sällan folk som inte gjort det de misstänks för som, häktas, så inte helt onaturligt att man tänker så.
Citera
2019-07-13, 13:27
Medlem
Varför häktade åklagaren först efter ett par dar efter spelningen i Stockholm?
Citera
2019-07-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Fortsätt feberdrömma om att vi har ett icke havererat rättssystem du, tillslut blir det säääkert sant.

Ah oops ja mitt fel där.
Är ju Sverige det handlar om, man behöver ju inte begå brott för att gripas och dömas så varför skulle häktning eller som hör fortsättas hållas häktade.
Helt o hållet på mig här, jag som glömde vilket land det handlar om

Nej, men ABSOLUT jag tror dig! När Du, och inte politiker, justitieråd, högt uppsatta jurister, journalister opinionsbildare, säger att rättssystemet är havererat - Då tror jag dig verkligen!! Lova att säga till om du sitter inne på mer fakta och kunskap jag kan ta del av.
Citera
2019-07-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag skulle också tyckt att du skulle åkt, men själv skulle jag låtit bli.

Han har även spelning i ryssland och kan ju när som helst lämna EU. Dessutom är det inte självklart att alla länder lämnar ut honom.

Vidare så är han misstänkt, så att säga att han är oskyldig är lite tidigt. Dessutom så är jag helt säker på att han kommer dömas och då är han ju knappast oskyldig.

Jag påstår att alla med lite fart mellan öronen förstår flyktrisken, egentligen. Jag tror dessutom alla i princip förstår misstanken om misshandel också.
Hur menar du med det markerade?
Att få en dom av det sk rättsväsendet i Sverige av idag säger knappast ett piss om någons varande oskyldig eller inte.
I detta fall så vet vi att mgm avvärjde sexofredanden och eller våldtäktsförsök samt försvarade sig själv. Döms han får vi yttligare bevis på att vi har inget rättssamhälle
Citera
2019-07-13, 13:29
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vad är det för källor du hänvisar till då du talar om oskyldigt inspärrade? Du vet kanske att Flacko är skyldig och sitter där han sitter av en anledning?

Eftersom Flacko inte dömts i domstol är han per definition oskyldig, det förstår du väl själv.
Hans häktning är som jag sagt sedan starten en rättsvidrig inhuman politisk aktion.
Det har inget med verkligheten att göra, och nu har omvärlden talat.
Det är dags för Sverige att sluta tala om för andra länder hur bra vi är, det är dags att låta andra länder tala om hur jävla dåliga vi är. ASAP Rocky ska friges, ASAP. Därefter ska lagen om nödvärn skrivas om för att anpassas till verkligheten vi lever i där folk trakasseras i det offentliga rummet till höger och vänster, samt häktningsprocessen göras om från grunden. Det ska inte vara värre att sitta i häkte än att sitta i fängelse.
Därtill bör man ta ifrån alla särskilt utvalda folkgrupper särrättigheter och ta bort all form av rasism som finns inom politik, polis och rättsväsende.

Som jag sagt från början, hade ASAP Rocky med entourage gett sig på en svensk narkoman som sexuellt trakasserade folk på gatan hade de hyllats som kungar även i svensk media. Det är 100% rasism att kalla ASAP Rockys gaturättviseskipande hjältedåd för brottslighet enkom för att det råkar vara regeringens utvalda folk som blev tillrättavisade. #FreeASAP.
Citera
2019-07-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
ok! Ja, jag antog lite väl mycket. Sen är det nog jävligt sällan folk som inte gjort det de misstänks för som, häktas, så inte helt onaturligt att man tänker så.
Helt rätt där Jo, sant sant. Blir lätt att man inte tänker extra
Ska blir mer aktsam på sånt, uppriktigt tack!
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-07-13 kl. 13:38.
Citera
2019-07-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell

Först skall ju en polisanmälan göras (av någon). Sedan var dom väl tvungna att hämta in målsägandeförhör, vittnesförhör, analysera filmklippen mm. innan dom kunde komma fram till en misstanke mot ASAP Rocky, som var tillräcklig för att anhålla honom och sedan begära honom häktad.
Citera
2019-07-13, 13:34
Medlem
Citat:
Eller rättare sagt varför lät han Rocky genomföra spelningen i Stockholm för att sen ta in honom om det nu var så stor flyktfara.
Citera
2019-07-13, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, men ABSOLUT jag tror dig! När Du, och inte politiker, justitieråd, högt uppsatta jurister, journalister opinionsbildare, säger att rättssystemet är havererat - Då tror jag dig verkligen!! Lova att säga till om du sitter inne på mer fakta och kunskap jag kan ta del av.
Dom vars vars fortsatta levebröd hänger på att missvisningen av rättsväsendet upprätthålls?
Du väntar på att dom ska yttra sig.. ja du

Men ja en snabb liten googling på "rättsväsendet har haverat" fyllde iaf inte mig med hopp. Inte heller "rättslösheten sprider sig"
Men ja det är sääkert bara jag Jo visst tjena mittbena
Citera
2019-07-13, 13:40
Medlem
Citat:
Eller rättare sagt varför lät han Rocky genomföra spelningen i Stockholm för att sen ta in honom om det nu var så stor flyktfara.
Tvungen att stämma av med nån expert på offer pyramiden antagligen, men osannolikt att den personen tänkte efter ordentligt samt tog omvärlden i omtanke. Åklagaren ångrar sig nog rejält

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Först skall ju en polisanmälan göras (av någon). Sedan var dom väl tvungna att hämta in målsägandeförhör, vittnesförhör, analysera filmklippen mm. innan dom kunde komma fram till en misstanke mot ASAP Rocky, som var tillräcklig för att anhålla honom och sedan begära honom häktad.
Men snälla allvarligt, nu blir det pinsamt
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-07-13 kl. 13:43.
Citera
2019-07-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Eftersom Flacko inte dömts i domstol är han per definition oskyldig, det förstår du väl själv.
Hans häktning är som jag sagt sedan starten en rättsvidrig inhuman politisk aktion.
Det har inget med verkligheten att göra, och nu har omvärlden talat.
Det är dags för Sverige att sluta tala om för andra länder hur bra vi är, det är dags att låta andra länder tala om hur jävla dåliga vi är. ASAP Rocky ska friges, ASAP. Därefter ska lagen om nödvärn skrivas om för att anpassas till verkligheten vi lever i där folk trakasseras i det offentliga rummet till höger och vänster, samt häktningsprocessen göras om från grunden. Det ska inte vara värre att sitta i häkte än att sitta i fängelse.
Därtill bör man ta ifrån alla särskilt utvalda folkgrupper särrättigheter och ta bort all form av rasism som finns inom politik, polis och rättsväsende.

Som jag sagt från början, hade ASAP Rocky med entourage gett sig på en svensk narkoman som sexuellt trakasserade folk på gatan hade de hyllats som kungar även i svensk media. Det är 100% rasism att kalla ASAP Rockys gaturättviseskipande hjältedåd för brottslighet enkom för att det råkar vara regeringens utvalda folk som blev tillrättavisade. #FreeASAP.
Du kommer bara med svammel utan substans. Fram med argumenten och källorna som bevisar att din tes att häktningen är lagvidrig och att vårt rättsväsende är politiskt styrt.
Citera
2019-07-13, 13:45
Medlem
Tror åklagaren lät han ha spelningen i Stockholm för att inte ha nåt tjafs med fansen och arrangörerna här och väntade med att gripa honom.
Senast redigerad av OberynMartell 2019-07-13 kl. 13:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in