Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Sverige har rätt liten nytta av att veta var Rakim är när han inte är i Vår jurisdiktion.
Jag tänker lite själv hur jag skulle göra om jag var hemma i Sverige och USA skulle villa att jag kom tillbaka för att eventuellt sitta två år i fängelse... skulle jag åka? Skulle jag stanna hemma?
ASAP Rocky med entourage skulle befinna sig i EU under hela juli, inklusive andra nordiska länder. Att vara i ett annat EU-land är inte detsamma som att befinna sig på en annan kontinent, det förstår du väl själv. Dessutom finns utlämningsavtal inom norden/EU och Flacko har även en planerad spelning i vårt grannland Finland i mitten av augusti.
Angående ditt exempel tycker jag du borde åka.
Don't do the crime if you can't do the time.
Undantaget vore ifall du blivit oskyldigt anklagad, såsom ASAP Rocky med entourage.
I världens ögon har Flacko inte begått något brott. Det är bara i Sverige som vi tycker att det ens behövs en rättegång därför att BO tillskrivs särskilt värde som tillhörandes regeringens utvalda folk.
Det i sig är sjukt, att en människa tar sig friheter att göra vad som helst som faller denne in men så fort den stöter på patrull så blir det polisanmälan.
Det är rent rättsvidrigt att polisen i det här fallet agerat för att plocka bort de som skipar gaturättvisa och låtit "gatorna andas". Det är nästan så man kan tro att staten vill att det offentliga rummet ska förbli otryggt eftersom de som härjar och trakasserar får vara kvar och de som försöker sätta stopp för det spärras in. Detta måste förändras!