2019-07-13, 12:32
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Några saker till:

Mamoste har glömt att sätta upp sin brevlåda utanför Militärförrådet, kan ju säga en del om hur permanent hans boende där är (kanske en brevlåda kommer på plats inom kort, men det fanns ingen idag, bildbevis finns).

Det är bara att instämma med det andra skrivit: Fantastiskt bra jobbat Enne.

Låt mig gissa: Det kommer snart att komma upp en brevlåda?

Citera
2019-07-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Det är bara att instämma med det andra skrivit: Fantastiskt bra jobbat Enne.

Låt mig gissa: Det kommer snart att komma upp en brevlåda?

Fast adress, då han kanske rätt till bostadstillägg.
Citera
2019-07-13, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Absolut, speciellt efter de anmälningar som "någon" skickat till Homeland Security angående terrorfinansiering.
Skönt att det i dessa lite osäkra tider finns "någon" man kan lita på.

Homeland Security är väl inte precis kända för att lägga fingrarna emellan?
Särskilt inte när det handlar om kurder som betalat tusentals dollar (motsv) till en blivande terrorist/massmördare.
Även om det f n är en fnurra på tråden mellan Erdogan och Trump (Turkiets planer på att köpa ryska stridsplan), så ogillar de båda PKK.

Så det lär bli svårt för Özz att än en gång bli insläppt i USA. Först "skämtet" om att det var en släkting till homom som flög in ett av planen i WTC och så nu detta med Akilov-finansieringen.
För mig hade USA gärna fått bura in honom!
Citera
2019-07-13, 20:05
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Fast adress, då han kanske rätt till bostadstillägg.

Haha, familjen nujen är så fattiga så de kräver rätt till bostadstillägg.
Hur ska de ha det då de utnyttjar farsan som bidragsparasit
Citera
2019-07-13, 20:27
Medlem
FruStormuftis avatar
Hur ska de ha det då de utnyttjar farsan som bidragsparasit:' bo som normala svenska pensionärer eller på villa nujen ”jamen det är familjens SOMMARNÖJE och alla svenskar har rätt till det. Säjer det bara ([/quote]
Citera
2019-07-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hur ska de ha det då de utnyttjar farsan som bidragsparasit

Enligt överklagan tas ingen hyra ut, varför vi kan släppa frågan om bostadsbidrag.

Från överklagan:
Citat:
Att bostaden används som privatbostad och permanentboende av vår pensionerade far kan även intygas av andra personer som har kommit och hälsat på samt bott i huset tillsammans med honom och familjen. Ingen hyra tas ut för hans boende i huset och vi står för kostnaderna i huset då han är en del av familjen
.
Citera
2019-07-13, 20:50
Medlem
Kriller0s avatar
Gäller Nacka

Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hur ska de ha det då de utnyttjar farsan som bidragsparasit:' bo som normala svenska pensionärer eller på villa nujen ”jamen det är familjens SOMMARNÖJE och alla svenskar har rätt till det. Säjer det bara (
[/quote]

På förekommen anledning, hur tar jag reda på om bostadstillägg har betalats till pappa och/eller mamma Nujen?
Tycker det verkar rörigt kring hur de varit skrivna under hela resan.
Jag kommer fortsätta den här diskussionen i den andra tråden men anser att det bidrar till trådens framåtskridande just för att man behöver ha helheten klar för sig i detta stora svindleri.

Det gäller alltså fastigheterna i Nacka.
Senast redigerad av Kriller0 2019-07-13 kl. 20:52. Anledning: Nacka
Citera
2019-07-13, 22:16
Medlem
Nixters avatar

På förekommen anledning, hur tar jag reda på om bostadstillägg har betalats till pappa och/eller mamma Nujen?
Tycker det verkar rörigt kring hur de varit skrivna under hela resan.
Jag kommer fortsätta den här diskussionen i den andra tråden men anser att det bidrar till trådens framåtskridande just för att man behöver ha helheten klar för sig i detta stora svindleri.

Det gäller alltså fastigheterna i Nacka.[/quote]

Bra man Kan ju omöjligtvis erhålla bidrag på en adress i Nacka för att sen bo på 1300kvm ensam på Gotland.
Citera
2019-07-13, 22:55
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Enligt överklagan tas ingen hyra ut, varför vi kan släppa frågan om bostadsbidrag.

Från överklagan:
.
Är föräldrarna separerade eller inte? Jag kollade Özz Twitter för ett par veckor sedan. Då höll han på med något i Almedalen, "sedan ska jag hem till mina kära föräldrar" eller något åt det hållet, sade han. De tycks stå ut under samma tak, frågan är hur länge.

Bostadstillägget kan ju ha varit ett faktum på Mamostes tidigare adress. Ännu troligare är att hans lagvigda hustru uppbär tillägg som bokförd i Özz kåk. Eller så har de inga bidrag, det är såklart en möjlighet.

Men ingenting förutom folkbokföringen talar för att de är separerade. Såväl Özz som Debbie omtalar dem som ett par, "hem till mina föräldrar".
Citera
2019-07-13, 22:58
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Ni som håller på och postar sönderhackade citat nu, förhandskontrollera era inlägg innan ni postar dem. För satan!
Citera
2019-07-13, 23:21
Medlem
zurfarns avatar
https://imgur.com/VaoiT90

Här bor Özz med sin mamma Zinet 64 år och med Alexandra 47 år och Juste 30 år.

Prisidé på kåken : typ 10-11 mille. Kolla Hemnet om ni inte tror mig.

Här bor Rickard och Debbie, tillsammans med Maarja, 31 år:

https://imgur.com/a/mQrIoJc

Prisidé på kåken: 11-12 mille. Kolla Hemnet om ni inte tror mig.

Och var Mamoste bor vet ni redan. Han bor ju utan brevlåda på en jäkla ö i Östersjön.

En liten uppdatering för att förstå vilka vi pratar om i tråden. Mångmiljonärer. Några som verkligen har lyckats. Och jag skulle verkligen kunna skaka deras händer, om de precis som jag fullgjort sitt samhällskontrakt och betalat in alla skatter och arbetsgivaravgifter och förmånsvärden som faller på oss alla medborgare i Sverige..

Men det kommer aldrig att hända. Özz och Debbie. Kommer ALDRIG att ta er i hand. Never.
Citera
2019-07-14, 00:12
Medlem
Fram till juni i år var Mamoste folkbokförd hos Debbie och Rickard på Värmdövägen 199, medan hustrun Zinet är folkbokförd i det hus som ägs av Özz, Värmdövägen 214. Förmodligen bor inte Özz själv i det huset utan han har en lägenhet i Stockholm. Det har i allmänt kända uppgifter inte någonstans framkommit att makarna Mamoste och Zinet skulle vara särbos, tvärtom refererar barnen till sina föräldrars hem som att de bor tillsammans. Förmodligen då på nr 214. Mycket märkligt detta. (Samt det faktum att Rickards föräldrar inte verkar ingå i klanfamiljen...)?

Alexandra, Juste och Maarja är förmodligen bara hyresgäster i husen.

Kriller0: Det är Pensionsmyndigheten som hanterar bostadstillägg för pensionärer, vet inte om uppgifter om enskilda lämnas ut dock.

Uppdatering angående vår "anonyme anmälare": En ny inlaga med uppmaning att följa det lagstadgade utredningsansvaret har inkommit till Region Gotland med kopia till Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten, Advokatsamfundet m fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in