2019-07-12, 20:03
Medlem
Kontokurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym37
Låt mig bara spy i munnen ett tag.
Du skriver som att du försöker vara högerorinterad en mikrosekund för att sen bli mellanmjölkens ambassadör och sen svänger du av till vänster abrupt. Det lyser igenom att du förmodligen skulle bli sönderslagen utan att bjuda upp till motstånd om nån tokig person skulle hota dig. Antingen det, eller så skulle du få för dig att slå ihäj nån som mig tillsamns med dina maskerade polare.

Jag utgår ifrån vad som finns inom media pubikt för oss alla och som är etablerat.
Samhällsnytt, avpixlat och andra exempel är inte en etablerad media än som läses av någon miljon.
Expressen är just idag den tidning som är minst vänster genom att även låta debattörer från höger framföra sina åsikter.
Expressen är inte en neutral tidning men dom har ändå släppt fram folk från höger.
Vitpixling förekommer allt mer sällan och de bilder man trycker är inte alltid en svenne så vit som ett vitt A4
Till och med SVD har på senare tid blivit allt mer vänsterorienterad.
Citera
2019-07-12, 20:05
Medlem
Det har helt klart hänt något. Jämför med när Jan Helin lämnade Aftonbladet. Då var det planerat, han gjorde intervjuer, han hade färdigt jobb på SVT och pratade om glatt om det. Som här till exempel.

Mattsson däremot försvinner helt plötsligt, mitt i semestermånaden juli. Han snarast smyger ut efter alla år och verkar inte ha någon plan alls. Ännu konstigare är hela historien med 25 år. Även om det skulle ha skurit sig med styrelsen vore det smidigt att låta honom göra sitt jubileum, och i samband med det tacka för sig, konstatera att det är dags att göra något annat, ha tid att hitta nya uppdrag o.s.v. Det är väldigt konstigt och känns panikartat.

Rent arbetsmässigt är det möjligen tidningens riktning eller publiceringarna under Metoo som väl är det som är känsligt. Jag tror absolut inte att det är Mattssons verk att ha en något mer sansad profil som inte är lika PK utan det har nog tvingats fram uppifrån. Någon ser en marknad för det, att gå i GP:s fotspår. Och det är klart att det är väldigt trångt i PK-träsket, särskilt när konsumenterna mycket består av äldre.

Men det är ändå konstigt att det här sker så snabbt. Man behöver knappast ta tag i den surdegen mitt i juli. Då känns det snarast som något allvarligt har hänt, ett extrainsatt möte tillkommit och Mattsson helt enkelt fått kicken.
Citera
2019-07-12, 20:16
Medlem
Hälsoproblem? Han ser extremt otränad och ovårdad ut. Diabetes eller något annat?

Judiska Bonniers får hitta en ny springpojke åt deras agenda.
Citera
2019-07-12, 20:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandbagged
2 teorier som jag baserar på absolut ingenting:

TM har lagt ihop 2+2 och insett att det bara är några månader kvar till en total samhällskollaps(när kommunanställda och socialbidragstagare inte får sina pengar den 27:e) och att Expressen och dess medarbetare kommer att bli märkta som Quislingar av de som kommer tvingas att städa upp skiten som media och regeringarna Löfvén och Reinfeldt ställt till med för gemene man. Han drar nu så han har lite försprång.

TM har begått ett sexualbrott som kommer att nystas upp inom några veckor.

Båda dessa teorier låter plausibla.
Citera
2019-07-12, 20:27
Medlem
JustZlatans avatar
Tror det ligger något annat bakom. Kommer antagligen till allmän kännedom senare. Det kan vara allt från rasistiska utspel han har gjort som har smygfilmats eller att han är dödssjuk.
Citera
2019-07-12, 20:35
Medlem
Grillalites avatar
Bara att börja gräva, vem har fettot fingrat? Han har samma aura som SD-äcklet som tog sina kollegor på pattarna, så förvänta er en knall inom ett par dar.

Lite rödmosigt söndersupen och en man med makt. Det här blir spännande.
Citera
2019-07-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontokurt
Jag utgår ifrån vad som finns inom media pubikt för oss alla och som är etablerat.
Samhällsnytt, avpixlat och andra exempel är inte en etablerad media än som läses av någon miljon.
Expressen är just idag den tidning som är minst vänster genom att även låta debattörer från höger framföra sina åsikter.
Expressen är inte en neutral tidning men dom har ändå släppt fram folk från höger.
Vitpixling förekommer allt mer sällan och de bilder man trycker är inte alltid en svenne så vit som ett vitt A4
Till och med SVD har på senare tid blivit allt mer vänsterorienterad.

Expressen var och är ledande när det gäller att hetsa upp ministrar på falska grunder. Tex när man fick ministrar att hota Google med "ny lagstiftniong" om de inte stoppade sina annonsprogram på Samnytt, friatider mfl. Dessa hade inte gjort något olagligt. Bonniersfamiljen fick dem dömda och stämplade ändå. Så stor makt har Expressens ägare. Bonnier styr Sverige. Deras nazifixering är på en sinnessjuk människas nivå. Den nya ansvarige utgivare kommer att komma från den bokstavskommunistiska sekten EXPO tror jag. De kommer att maniskt förfölja SD och se till att massinvnadringen till Sverige utanför innerstan fortsätter konstant. Tomas Mattsson var en av de choosen ones. Många kvar och värre blir det tror jag. Ännu mer extrema individer kommer att dyka upp.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-07-12 kl. 20:51.
Citera
2019-07-12, 20:50
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sedan Expressen bytte riktning till att mer likna Fria tider, Samhällsnytt och Nyheter idag så har Thomas Mattson känts helt malplacerad där. Att han sticker känns fullt logiskt.

Jag gissar att Expressen fortsätter på nuvarande linje. Nästa chefredaktör man väljer kommer väl att ha åsikter som stämmer bättre överens med med Expressens nya (mer invandringskritiska) linje.

Haha denna "nya mer invandringskritiska linje", verkar jag helt ha missat... Vad är nytt?
Blurrar de inte fortfarande utländska gärningsmän?
Har David Baas slutat övervaka SD 24 timmar om dygnet?
Har de kickat sina batikhäxor på ledarredaktionen?

Nej, tänkte väl det.
Citera
2019-07-12, 20:52
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tror det ligger något annat bakom. Kommer antagligen till allmän kännedom senare. Det kan vara allt från rasistiska utspel han har gjort som har smygfilmats eller att han är dödssjuk.

Rykten säger att den vänsterdrivna linjen skadar mer ekonomiskt för ägarna än det gör nytta. Även så florerar det rykten att han givit David Baas fria händer trots att hans insider info kommer från brottsliga handlingar gång på gång.

Thomas har mörkat sanningen och därför får han gå. Med tanke på att han går på stunden så finns det fog för ägarna..
Citera
2019-07-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Bara att börja gräva, vem har fettot fingrat? Han har samma aura som SD-äcklet som tog sina kollegor på pattarna, så förvänta er en knall inom ett par dar.

Lite rödmosigt söndersupen och en man med makt. Det här blir spännande.

Vilket SD äckel? Varför skriver du om detta utan att komma med någon som helst information om vad du pratar om? Vad har det med trådens syfte att diskutera Thomas Mattsons uppsägning? Varför blanda in en politiker som du inte kan namnge i en tråd som handlar om en uppsägning av en journalist?
Citera
2019-07-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Rykten säger att den vänsterdrivna linjen skadar mer ekonomiskt för ägarna än det gör nytta. Även så florerar det rykten att han givit David Baas fria händer trots att hans insider info kommer från brottsliga handlingar gång på gång.

Thomas har mörkat sanningen och därför får han gå. Med tanke på att han går på stunden så finns det fog för ägarna..

David Baas är en synnerligen medioker skribent och allt hans mateial är omskrivningar från Expo, Acta Publica, Nyhetsbyrån Siren. David Baas är för böfvelen prisad av La Familia Bonniers med stora journalistpriset för hans nazistämplingar av svenska folket och hans STASI spioneri under det sekteristiska EXPO-nätverket. - Räck upp en hand alla om ni tror att det är David Baas personligen som hackar riksdagens e-post. Nä det är folk på EXPO-företagen Siren och Acta Publica som sköter sådant.

Häromdagen snoddes Jimmie Åkessons frus arbetsdator. - Det finns två köpare i hela Sverige för den datorn. EXPO-nätverket och Bonniers koncernen. De hatar Jimmie och allt svenskt.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-07-12 kl. 20:58.
Citera
2019-07-12, 20:56
Medlem
Ryktas om att 2 närstående är svårt sjuka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här