2019-07-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruffneckdownhill
Jag hoppas och tror att de scenario du beskriver ligger närmast vad som egentligen hände.
Micke är en genomsnäll kille och det är helt ofattbart att han skulle vara skyldig till mord.

Skulle vilja veta vem som hjälpte till och satte en gunnar i handen på honom, om någon har vetskap så pma gärna! Han är inte den som handlar med vapen eller har en gömd mellan soffkuddarna.

Vilken stackare. Nån har alltså tvingat iväg denne genomsnälla kille till Borlänge kl 4 på natten,tvingat på han ett vapen och sen tvingat han att skjuta?
Eller är det som med alla andra snälla killar/tjejer att han har ”hamnat” i fel sällskap?

Hoppas dessa skräpmänniskor får sitta bakom lås och bom läääänge.
Citera
2019-07-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkforradare
Ja då är JN/JW bekräftad som misstänkt för medhjälp till mord.

Läste f.ö. i tidningen att ES inte är misstänkt för grov misshandel, utan medhjälp till grov misshandel. Det tyder på att det var BO1 JP som höll i kniven. Fortfarande vet vi inte om skott avlossades innan kniven landade eller som en följd av.

ES har dold vänlista på Facebook, så det syns inte om han var/är vän med JP där.

Tycker inte JP passar in i bilden utifrån hans Facebook-konto, så triangeldrama med JN/JW låter rimligare än drogaffärer tycker jag. Det ena utesluter iofs inte det andra.

Det var ES syster som hade delat texten om familjen, inte hon som hade skrivit, men det fanns visst släktskap. Låter dock som ES hamnat i kläm i den här soppan.

Fast i häkningsdokumentet står det klart och tydligt att ES är misstänkt för grov misshandel, inte medhjälp.
Citera
2019-07-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appleseeds
Fast i häkningsdokumentet står det klart och tydligt att ES är misstänkt för grov misshandel, inte medhjälp.

Han är misstänkt för medhjälp, tror det ändrades... iallafall enligt tidningarna....
Citera
2019-07-12, 15:42
Medlem
lolboll32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PewPew023
JN var även inblandad i detta också

(FB) Mordförsök Falun 13/3

Ingen som sitter på förundersökningen till detta fall, känns som det hade varit intressant och man hade fått en djupare förståelse över vem J.N (J.W) är?
Citera
2019-07-12, 15:48
Medlem
Vilken härva.. kände mig hel tom efter att ha läst igenom till sista inlägget. En sak jag inte fått klarhet i.. var J.P själv och de andra 3 i sin bil? Var det M.K som blev huggen? Då måste ju E.S misshandlat J.P som sen drog kniv och blev skjuten av M.K? Pistolen bör ha varit uppe först då knivskärningen bör ha kommit före skotten. Antagligen för att skrämmas. Knivad i ryggen tyder ju på att M.K gått därifrån. Det bör ha hänt vid GMs bil då det fanns glassplitter men bwmn hade hela rutor. Kan M.K varit förare och vänt sig bort när rutan krossats och då blivit huggen? E.S måste ju varit ute ur bilen då misshandeln skedde om inte J.P blev inlurad i bilen. Många frågetecken. Tackar alla för ert grävande, snyggt! Edit: J.N fd W bör ha lurat tid J.P eftersom det var mitt i natten, därav medhjälp.
Citera
2019-07-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Vilken härva.. kände mig hel tom efter att ha läst igenom till sista inlägget. En sak jag inte fått klarhet i.. var J.P själv och de andra 3 i sin bil? Var det M.K som blev huggen? Då måste ju E.S misshandlat J.P som sen drog kniv och blev skjuten av M.K? Pistolen bör ha varit uppe först då knivskärningen bör ha kommit före skotten. Antagligen för att skrämmas. Knivad i ryggen tyder ju på att M.K gått därifrån. Det bör ha hänt vid GMs bil då det fanns glassplitter men bwmn hade hela rutor. Kan M.K varit förare och vänt sig bort när rutan krossats och då blivit huggen? E.S måste ju varit ute ur bilen då misshandeln skedde om inte J.P blev inlurad i bilen. Många frågetecken. Tackar alla för ert grävande, snyggt! Edit: J.N fd W bör ha lurat tid J.P eftersom det var mitt i natten, därav medhjälp.
Har hela tiden haft bilder i huvudet om att JP åker själv till blg, träffar MK, JN och ES, ES och MK tjafsar med JP medans JN sitter kvar i bilen (baserat på det gamla ryktet jag skrev tidigare). ES blir huggen av JP och hoppar tillbaks in i bilen där JN hjälper honom. MK skjuter då JP och sedan åker dom därifrån. Det är vad jag har fått för uppfattning efter att ha läst hela denna tråd.
Citera
2019-07-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssstartklar
Har hela tiden haft bilder i huvudet om att JP åker själv till blg, träffar MK, JN och ES, ES och MK tjafsar med JP medans JN sitter kvar i bilen (baserat på det gamla ryktet jag skrev tidigare). ES blir huggen av JP och hoppar tillbaks in i bilen där JN hjälper honom. MK skjuter då JP och sedan åker dom därifrån. Det är vad jag har fått för uppfattning efter att ha läst hela denna tråd.
Låter sannolikt, men när skedde då misshandeln, var det tidigare skede? Trodde det var M.K som blivit huggen, fel av mig isåfall.
Citera
2019-07-12, 16:09
Medlem
Citat:
Låter sannolikt, men när skedde då misshandeln, var det tidigare skede? Trodde det var M.K som blivit huggen, fel av mig isåfall.
Du tänker sååååå, jag tänkte hela tiden att misshandeln var knivskärningen
Citera
2019-07-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssstartklar
Du tänker sååååå, jag tänkte hela tiden att misshandeln var knivskärningen

Visserligen knäckt några öl men.. menar du att E.S som är åtalad för grov misshandel skulle knivskurit M.K som sedan skjutit J.P? 🤔
Citera
2019-07-12, 16:24
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolboll32
Ingen som sitter på förundersökningen till detta fall, känns som det hade varit intressant och man hade fått en djupare förståelse över vem J.N (J.W) är?

Hon är sin pappas dotter. Som hon hedtst med att ta hans efternamn. Han är säkert stolt, där jan nu är.
Äpplet faller inte långt från trädet.
Man har ett eget ansvar i slutändan
Citera
2019-07-12, 16:25
Medlem
Citat:
Visserligen knäckt några öl men.. menar du att E.S som är åtalad för grov misshandel skulle knivskurit M.K som sedan skjutit J.P? 🤔
Hade helt missad att ES var åtalad för missahndeln, tänkte att det var JP som knivhögg innan han blev skjuten.
Citera
2019-07-12, 16:26
Medlem
Det jag är mest intresserad över är vilka som är på vems sida. Men kan ju gissa utifrån häktningen att JP och MK iallafall står på olika sidor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in