2019-07-12, 10:23
Medlem
Nu är hon oxo häktad.
Citera
2019-07-12, 10:32
Medlem
Är det någon som har protokollet?
Citera
2019-07-12, 10:41
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Är det någon som har protokollet?

Nästa Häktningsframställan

https://minfil.com/E9V9h3z2na/Falu_TR_B_2408-19_Aktbil_23_H_ktningsframst_llan_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av amv8vantage
Nu är hon oxo häktad.

Personen är begärd häktad. Förhandlingen lär hållas under dagen.
Citera
2019-07-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
Nästa Häktningsframställan

https://minfil.com/E9V9h3z2na/Falu_TR_B_2408-19_Aktbil_23_H_ktningsframst_llan_pdf

Personen är begärd häktad. Förhandlingen lär hållas under dagen.

Det finns risk för att personen fortsätter sin brottsliga verksamhet

Undrar lite varför åklagaren valde att kryssa i det.
Citera
2019-07-12, 11:05
Medlem
Ja då är JN/JW bekräftad som misstänkt för medhjälp till mord.

Läste f.ö. i tidningen att ES inte är misstänkt för grov misshandel, utan medhjälp till grov misshandel. Det tyder på att det var BO1 JP som höll i kniven. Fortfarande vet vi inte om skott avlossades innan kniven landade eller som en följd av.

ES har dold vänlista på Facebook, så det syns inte om han var/är vän med JP där.

Tycker inte JP passar in i bilden utifrån hans Facebook-konto, så triangeldrama med JN/JW låter rimligare än drogaffärer tycker jag. Det ena utesluter iofs inte det andra.

Det var ES syster som hade delat texten om familjen, inte hon som hade skrivit, men det fanns visst släktskap. Låter dock som ES hamnat i kläm i den här soppan.
Citera
2019-07-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
J.P och E.S är en sida och M.K och J.W den andra sidan om jag får spekulera fritt....

Högg J.P M.K och M.K svarade med pistolen får vi en helt annan lägesbild.... E.S kan ju ha förlorat en vän och inte var den som utdelade huggen... Då är livet just nu väldigt surt för honom.... Och är det så händelseförloppet varit så kanske M.K får ner det till nödvärn...

Jag hoppas och tror att de scenario du beskriver ligger närmast vad som egentligen hände.
Micke är en genomsnäll kille och det är helt ofattbart att han skulle vara skyldig till mord.

Skulle vilja veta vem som hjälpte till och satte en gunnar i handen på honom, om någon har vetskap så pma gärna! Han är inte den som handlar med vapen eller har en gömd mellan soffkuddarna.
Citera
2019-07-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det finns risk för att personen fortsätter sin brottsliga verksamhet

Undrar lite varför åklagaren valde att kryssa i det.

Kanske satt i muskelminnet att klicka i den rutan (dvs ett felklick), eller så finns det ännu okända parter hon fortfarande hett önskar livet ur. De båda andra har också den rutan förbockad. Eller så åsyftas någon annan brottslighet, t.ex. drogmissbruk.
Citera
2019-07-12, 12:19
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Bra att det är kryssat!

Dom kan få sitta inlåsta länge, länge, och tänka på vad dom har gjort.
Hoppas dom mår riktigt dåligt.

Inte hjälper det ankläppar och falska ögonfransar heller.

Vilket j-a sorgligt sällskap.
Fel person på fel plats, kan så vara, men så här kan det gå. Tyvärr.
Citera
2019-07-12, 12:29
Medlem
Som jag skrev i tidigare inlägg så hänger jag inte i dom kretsarna, därför kan det jag hör inte alls stämma. Men hörde iallafall igår att JN/fdJW satt i bilen med en redan knivhuggen man och försökte stoppa blödningen och sen hörde hon skott utanför bilen.
Om det stämmer så började ju då JP att hugga innan skotten
Citera
2019-07-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssstartklar
Som jag skrev i tidigare inlägg så hänger jag inte i dom kretsarna, därför kan det jag hör inte alls stämma. Men hörde iallafall igår att JN/fdJW satt i bilen med en redan knivhuggen man och försökte stoppa blödningen och sen hörde hon skott utanför bilen.
Om det stämmer så började ju då JP att hugga innan skotten

Isånnafall finns den riktiga skytten ute än.. Spekulerar du bara eller är källorna trovärdiga??
Citera
2019-07-12, 12:46
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Hon umgås i fel kretsar. Vän med Ni*a som inväntar rättegång för Kvarnsvedsskjutningen. Klart hon hittar på allt hon kan för att inte vara skyldig till nått.
Varför låg hon inte hemma och sov, varför vars i Borlänge den tiden på dygnet. Allt är stängt. Vanligt folk sover.
Gäller alla dom här, för en slutade livet där och då. Alla var där. Varför?

*m
Citera
2019-07-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Isånnafall finns den riktiga skytten ute än.. Spekulerar du bara eller är källorna trovärdiga??
Källan jag fick höra detta av är kompis till någon av de häktade, vet ej vem men skulle gissa på JN isåfall eftersom ryktet handlar om hennes position

Edit/tillägg
Jag skulle inte lita på källan, men skrev ut det ändå, kan ju vara sant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in