Citat:
Ursprungligen postat av
Chilibar
Sen testade ja Nebido igen vid 43 års ålder och fick Armidex mot gyno. Kände mig gråtfärdig av Amdx och effekterna av sprutor var bara de negativa, endast gyno och håravfall.
Doseringen av arimidex är väldigt känslig och överdosering ger bla symtom som påminner om depression.
Citat:
Vad tror ni, är det möjligt att det bli en försämring efter 2 sprutor?
Inget ovanligt med en försämring när kroppens naturliga processer stängs ned, ibland kan man dosjustera bort det ibland måste man ta till andra metoder.
ex: tillskott med pregnenolon kan ibland behövas dock inget som svensk sjukvård arbetar med eller ens vill kännas vid, ang trycket runt blåsan så funderar jag på om du kanske har progesteronbrist det kan man få när nebido används.
Orsaken är att progesterontillskott kan ha en prostataförbättrande effekt återigen inget svensk sjukvård vill kännas vid så om du söker så kan engelska sökord funka bättre, bla kan du hitta texter av läkare från usa.
Lite mer av det spekulerande experimentella området så sägs det att progesteronbrist gör kroppen mer känslig för östrogener och progesterontillskott skulle då ha en positiv effekt på detta, vet inte om det stämmer däremot stämmer det in på mina personliga erfarenheter.
Citat:
Vad skulle ni kontrollera om ni var i min situation. Vill nämna att jag hade tel samtal med läkare, han var inte orolig angående trycket runt blåsan, han sa min PSA har alltid varit och är 1,5. För effekter han säger vi utvärderar efter 5 sprutor.
Det är tidigt att börja strula redan efter andra injektionen för det är väldigt mycket som händer med kroppen.