2019-07-03, 20:43
  #5821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Jag har precis börjat käka en kur av följande för att sänka kortisol och SHBG för att få mer fritt testo:
KSM-66 (Ashwaganda)
D-vitamin 2000iu.
ZMA
Tonkat Ali.

Finns det någon risk att man sabbar levern av så mycket tillskott? Eller på något sätt fuckar upp testot istället för hjälper det?
Har som sagt gått från sinnesjuka 1.5nmol till 14nmol med 50 SHBG innan jag påbörjade den här kuren.
Tänkt följa upp närmsta veckorna med prov för att se var jag ligger.


Meningslöst att ta D-vitamin på sommaren, kan till och med vara skadligt.
Citera
2019-07-03, 23:36
  #5822
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Jag har precis börjat käka en kur av följande för att sänka kortisol och SHBG för att få mer fritt testo:
KSM-66 (Ashwaganda)
D-vitamin 2000iu.
ZMA
Tonkat Ali.

Finns det någon risk att man sabbar levern av så mycket tillskott? Eller på något sätt fuckar upp testot istället för hjälper det?
Har som sagt gått från sinnesjuka 1.5nmol till 14nmol med 50 SHBG innan jag påbörjade den här kuren.
Tänkt följa upp närmsta veckorna med prov för att se var jag ligger.

Jag käkar också Ashwaganda och Tongkat Ali. Hur är ditt mående nu då?
Citera
2019-07-04, 10:13
  #5823
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Jag hade 14/nmol 6 månader efter min förra kur(fjärde). Jag har inga planer på att sluta kura och jag börjar komma upp i åren ändå(snart35).. Jag vill gärna ligga mellan 20-30 nmol mellan kurer och kommer köra en kur per år ungefär..

Anser ni det värt att gå på TRT? Värsta mardrömmen är att må dåligt på trt och behöva göra det själv utan vården då mitt jobb är inom säkerhet och blir av med jobbet direkt om jag blir påkommen..

MVH
Citera
2019-07-04, 11:38
  #5824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Jag hade 14/nmol 6 månader efter min förra kur(fjärde). Jag har inga planer på att sluta kura och jag börjar komma upp i åren ändå(snart35).. Jag vill gärna ligga mellan 20-30 nmol mellan kurer och kommer köra en kur per år ungefär..

Anser ni det värt att gå på TRT? Värsta mardrömmen är att må dåligt på trt och behöva göra det själv utan vården då mitt jobb är inom säkerhet och blir av med jobbet direkt om jag blir påkommen..

MVH

Du får förmodligen ingen hjälp av vården om du mår dåligt på TRT. Blir östrogenet för högt eller för lågt, så avbryter dom nog hellre behandlingen med motiveringen att det inte fungerar för dig. Eller så får du för lite testosteron och för sällan. Att dela upp Nebido för en jämnare nivå, är dom helt främmande för. Att få HCG samtidigt kan du nästan glömma, eftersom dom anser att det är kaka på kaka.

Det handlar inte så mycket om dig själv, utan om vilken läkare du får. De flesta svenska läkare är narcissistiska och blir förbannade om du ifrågasätter dom. Dom läser aldrig nya rön eller forumtrådar som denna för att läsa om folks personliga erfarenheter, vilket är mycket konsigt.

Ska man ändå försöka få behandling, så är en ung manlig läkare det bästa. Kvinnor verkar nästan tycka att ju mindre testosteron desto bättre. Då blir man en lugn mjukis.

Detta är mina personliga erfarenheter
Citera
2019-07-04, 14:34
  #5825
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Du får förmodligen ingen hjälp av vården om du mår dåligt på TRT. Blir östrogenet för högt eller för lågt, så avbryter dom nog hellre behandlingen med motiveringen att det inte fungerar för dig. Eller så får du för lite testosteron och för sällan. Att dela upp Nebido för en jämnare nivå, är dom helt främmande för. Att få HCG samtidigt kan du nästan glömma, eftersom dom anser att det är kaka på kaka.

Det handlar inte så mycket om dig själv, utan om vilken läkare du får. De flesta svenska läkare är narcissistiska och blir förbannade om du ifrågasätter dom. Dom läser aldrig nya rön eller forumtrådar som denna för att läsa om folks personliga erfarenheter, vilket är mycket konsigt.

Ska man ändå försöka få behandling, så är en ung manlig läkare det bästa. Kvinnor verkar nästan tycka att ju mindre testosteron desto bättre. Då blir man en lugn mjukis.

Detta är mina personliga erfarenheter

Jag har förmånen att kunna ta mig smidigt till Ekenhälsan, hört och läst gott om dem. Hade inte mitt yrke stått på spel hade jag ordnat och medicinerat det hela själv!

MVH
Citera
2019-07-04, 14:39
  #5826
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Jag har förmånen att kunna ta mig smidigt till Ekenhälsan, hört och läst gott om dem. Hade inte mitt yrke stått på spel hade jag ordnat och medicinerat det hela själv!

MVH
Hur resonerar du runt fortsatt kurande då? Konsekvenserna för din del är väl desamma där som vid egenkomponerad TRT?
Citera
2019-07-04, 14:54
  #5827
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanfb
Hur resonerar du runt fortsatt kurande då? Konsekvenserna för din del är väl desamma där som vid egenkomponerad TRT?

Kommer inte kura i Sverige!

Mvh
Citera
2019-07-04, 17:03
  #5828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Meningslöst att ta D-vitamin på sommaren, kan till och med vara skadligt.

Säger inte att du har fel - men det behöver väl inte vara meningslöst att ta D-vitamin på sommaren? Det beror ju på om man utsätts för solljus.
Citera
2019-07-04, 17:10
  #5829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Säger inte att du har fel - men det behöver väl inte vara meningslöst att ta D-vitamin på sommaren? Det beror ju på om man utsätts för solljus.

Sant men det är nog rätt svårt att få brist under sommarhalvåret om man inte sitter inomhus hela tiden, risken för hyperkalcemi ökar vid för höga d-vitamin-nivåer.


En användare på flashback beskriver hur det är att få det.
(FB) Jag fick hyperkalcemi av D-vitamin
Citera
2019-07-04, 22:25
  #5830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag käkar också Ashwaganda och Tongkat Ali. Hur är ditt mående nu då?

Jag mår sju resor bättre nu än jag gjorde när mitt testo var 1.5. Då klarade jag inte att fungera öht. Helt sjuk känsla.
Jag har precis börjat med kosttillskotten, men jag är hoppfull över att ashwagandan och Tongkat Alin ska kunna ha effekt på det fria tester. Finns ju jättemycket studier på det.

Har det fungerat för dig? Någon märkbar skillnad?
Citera
2019-07-04, 22:55
  #5831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Jag mår sju resor bättre nu än jag gjorde när mitt testo var 1.5. Då klarade jag inte att fungera öht. Helt sjuk känsla.
Jag har precis börjat med kosttillskotten, men jag är hoppfull över att ashwagandan och Tongkat Alin ska kunna ha effekt på det fria tester. Finns ju jättemycket studier på det.

Har det fungerat för dig? Någon märkbar skillnad?

Jag slutade ju med HCG och är numera helt naturlig. Ja jag tycker det fungerar, iom alla finnar på axlar och rygg osv, samt såklart måendet. Jag köpte även råpressad Granatäppeljuice. Läste nån studie där män i olika åldrar druckit ett glas om dagen i 30 dagar och höjt testot med ca 35%. Tar det lite med en nypa salt, men hur som helst är granatäpple väldigt nyttigt. Jag har också slutat äta bröd, samt börjat styrketräna.

Måendet blir bättre och bättre för var dag. Idag har jag hållit igång hela dagen, samt städat hela garaget osv. Fått mer gjort idag än vad jag har fått senaste året. Verkligen mått toppen idag!

Har du gjort nåt nytt test?
__________________
Senast redigerad av FlubberBlubber 2019-07-04 kl. 22:57.
Citera
2019-07-06, 14:03
  #5832
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Gör de dopingtester på Eke*hälsan? Kommer att gå dit när testot är ute ur systemet och värdena låga men testas man måste jag ändra upplägget!

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in