Citat:
Ursprungligen postat av
Bigbadmotherfucker
Jag hade 14/nmol 6 månader efter min förra kur(fjärde). Jag har inga planer på att sluta kura och jag börjar komma upp i åren ändå(snart35).. Jag vill gärna ligga mellan 20-30 nmol mellan kurer och kommer köra en kur per år ungefär..
Anser ni det värt att gå på TRT? Värsta mardrömmen är att må dåligt på trt och behöva göra det själv utan vården då mitt jobb är inom säkerhet och blir av med jobbet direkt om jag blir påkommen..
MVH
Du får förmodligen ingen hjälp av vården om du mår dåligt på TRT. Blir östrogenet för högt eller för lågt, så avbryter dom nog hellre behandlingen med motiveringen att det inte fungerar för dig. Eller så får du för lite testosteron och för sällan. Att dela upp Nebido för en jämnare nivå, är dom helt främmande för. Att få HCG samtidigt kan du nästan glömma, eftersom dom anser att det är kaka på kaka.
Det handlar inte så mycket om dig själv, utan om vilken läkare du får. De flesta svenska läkare är narcissistiska och blir förbannade om du ifrågasätter dom. Dom läser aldrig nya rön eller forumtrådar som denna för att läsa om folks personliga erfarenheter, vilket är mycket konsigt.
Ska man ändå försöka få behandling, så är en ung manlig läkare det bästa. Kvinnor verkar nästan tycka att ju mindre testosteron desto bättre. Då blir man en lugn mjukis.
Detta är mina personliga erfarenheter