Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Du kan väl inte skanna koden på gamla papperna. Det har ju skett ett ägarbyte så då blir de papperna inaktuella. Mina fordon är en helt värdelös app rent tekniskt.
Man kan tex inte betala skatten där vilket känns som en självklar funktion. Inte heller kan man använda bankid. För loggar du inte på transportstyrelsens hemsida aå kan du se om du äger bilen eller inte. Där fungerar bankid.
Instämmer... hela upplägget känns som skapt och gjort för att nysvenskarna skall misslyckas. Om jag som bott här hela mitt liv tycker det är "rörigt" så kan man ju fråga sig hur många samtal med tolk som transportstyrelsen får.
Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Han/Hon skriver ju uttryckligen att dom fyllt i papper om ägarbyte tillsammans.
Alltså vi skrev ägarbyte pappret med underskrift och allt sådant. Och sedan gjorde han en ändring i sin Fordonsapp där jag fyllde i mina personuppgifter och mitt mobilnummer. Så därav kanske det inte fungerar? Trodde att jag också skulle "ansöka" om mitt nya fordon på min telefon men kanske räckte att göra allting på hans isåfall.
Får väl vänta tills imorgon. Har tecknat en försäkring iallafall hittade en bra och rätt billig.