Citat:
Ledsen att jag kommenterade i citatet.Nej.
De tar betalt fr o m första dagen bilen räknas som oförsäkrad. Jag har känt folk som fått räkning för att de missat EN dag...
Sedan tar det ett tag innan pappret från TFF kommer om det är så du menar, men det är en annan sak.
Läs på på deras hemsida. Så här står det bl a:
"Varje dag får TFF information från Transportstyrelsen om vilka fordon som blivit avställda, påställda, avregistrerade eller bytt ägare. Vi får också information om vilka nya försäkringar som tecknats och vilka försäkringar som upphört (dessa uppgifter får Transportstyrelsen från försäkringsbolagen)."
https://www.tff.se/sv/Trafikforsakri...akringspremie/
Har du sett dessa räkningar eller har du hört?
Bakdateringen kan jag fortfarande inte kommentera. Jag brukar efter hårda lärdomspengar till TFF i min ungdom numera aldrig slarva med att ta försäkring.
Men ska vi göra som man ska göra och du faktiskt länkar till något officiellt från försäkringsbolagen som bekräftar det du påstår?
Bakdatering är de erfarenheter jag har fått
Det var ett något olyckligt exempel isf om du inte kommer ihåg vad det var för knas som gjorde att det inte funkade redan från början. Har aldrig ens hört talas om något som gör att man inte kan ta en försäkring på en bil man står som registrerad ägare på.
Och hur som helst så är det undantaget kanske inte representativt för hur det fungerar i normala fall.
Varken du eller jag verkar jobba i branschen. Innan du läste mitt exempel så hade du inte hört. Men nu har du läst om en person.
Nå, åtminstone en sak vi är överens om.
Kort svar till. Chansa inte. TA en försäkring direkt från första dagen du köper bilen!
De tar betalt fr o m första dagen bilen räknas som oförsäkrad. Jag har känt folk som fått räkning för att de missat EN dag...Sedan tar det ett tag innan pappret från TFF kommer om det är så du menar, men det är en annan sak.
Läs på på deras hemsida. Så här står det bl a:
"Varje dag får TFF information från Transportstyrelsen om vilka fordon som blivit avställda, påställda, avregistrerade eller bytt ägare. Vi får också information om vilka nya försäkringar som tecknats och vilka försäkringar som upphört (dessa uppgifter får Transportstyrelsen från försäkringsbolagen)."
https://www.tff.se/sv/Trafikforsakri...akringspremie/
Har du sett dessa räkningar eller har du hört?
Bakdateringen kan jag fortfarande inte kommentera. Jag brukar efter hårda lärdomspengar till TFF i min ungdom numera aldrig slarva med att ta försäkring.
Men ska vi göra som man ska göra och du faktiskt länkar till något officiellt från försäkringsbolagen som bekräftar det du påstår?
Bakdatering är de erfarenheter jag har fått
Det var ett något olyckligt exempel isf om du inte kommer ihåg vad det var för knas som gjorde att det inte funkade redan från början. Har aldrig ens hört talas om något som gör att man inte kan ta en försäkring på en bil man står som registrerad ägare på.
Och hur som helst så är det undantaget kanske inte representativt för hur det fungerar i normala fall.
Varken du eller jag verkar jobba i branschen. Innan du läste mitt exempel så hade du inte hört. Men nu har du läst om en person.
Nå, åtminstone en sak vi är överens om.
Kort svar till. Chansa inte. TA en försäkring direkt från första dagen du köper bilen!

Men min Ipad o jag är inte kompatibla vilket gör att jag för ett helvete när jag blir citerad som jag blev av dig.
Du o jag är överens om en sak o det var det sista.
Det sista handlar om att ta ett personligt ansvar än att bara lyssna på folk i ett anonymt forum.
Jag har mina erfarenheter medan du har dina.
Även jag i min ungdom lärde mig den hårda vägen om TFF.
Jag har även på äldre dagar lärt mig hur försäkringsbolag arbetar när man klantat sig med autogiron. Det jag hade då hörde inte ens av sig utan skickade det till TFF.
Har inte kvar det bolaget samt har stärkt mina rutiner.
Men det finns en sak man kan utnyttja när/om det blir fel o det är konkurensen mellan bolagen.
Så länge det inte gått till TFF så är de förhandlingsbara då kunden nästan jämt skyller på andra vilket gör att de mister en kund även om de följer samma rutiner som alla andra.