2019-07-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Nä det är fullt normalt, kör på bara. Bra att dina betyg är höga, det måste betyda att du är smart. Spy blod och sen dricka lite på det fullt normalt, något vi alla gör 🤯🔫
Jävligt onödigt att vara sarkastisk när man försöker bättra sig. Gissar att du inte är en bra vän.
Citera
2019-07-11, 17:55
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Alkoholism och niktoinberoende är the worst!

Men snälla, det finns folk här i världen som letar använda kanyler i skitiga soptunnor för att få en fix heroin eller amfetamin. Går inte ens jämföra med ett nikotinberoende. Jag rökte förrut, slutade och snusar numera endast. Visst, dyrt och ohälsosamt men jag lär inte överdosera i en skitig gränd i Stockholm, pank och helt ensam den närmsta tiden i alla fall.
Citera
2019-07-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Du dukade för min fråga . Vad du tänker göra åt saken?

Medvetet antagligen . Typiskt beteende gällande sådant här
Duckar inte din fråga, bör ta tag i mina problem. Som akis så undviker jag såna saker, bör du veta.
Citera
2019-07-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Men snälla, det finns folk här i världen som letar använda kanyler i skitiga soptunnor för att få en fix heroin eller amfetamin. Går inte ens jämföra med ett nikotinberoende. Jag rökte förrut, slutade och snusar numera endast. Visst, dyrt och ohälsosamt men jag lär inte överdosera i en skitig gränd i Stockholm, pank och helt ensam den närmsta tiden i alla fall.

Tack,m naturligtvis finns det människor som har det värre. jag sträcker ju ut en hand, och bör ta den med tanke på mitt framtida jobb jag inte klarar av .
Citera
2019-07-11, 18:03
Bannlyst
Vilket porlande vin dricker du till frukost? Man behöver inte vara vara alkoholist bara för att inleda dagen med ett glas rött.

Däremot har jag helt egna tankar om vad en man är, och förväntas av en man.

En riktig man klagar inte, han tar hand om problemen eftersom dom uppkommer.

- - -

Du fick bara ett enkelt tips från mig! Håll dig till det, och sen finns det Anonyma alkoholister, på de flesta orter. Känner att ditt liv håller på att gå åt helvete, så bör du gå på någon av deras möten.

Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Jag har inte varit nykter på 2 år, varje morgon dricker jag vin till frukost. Ett bottennapp nyss va att jag spydde blod på toaletten, men ändå gick och tog ett glas vin. Är detta ett alkolistbeteende?
Kul att nämna att jag går en mycket avancerad utbildning på universitetet och får höga betyg. Skulle dock inte vilja ha mig när det klämmer i riktiga livet. Känner mig värdelös, och förstår inte hur jag ska klara av mitt yrke i framtiden.
Senast redigerad av Trumpetludd 2019-07-11 kl. 18:12.
Citera
2019-07-11, 18:20
Medlem
Alkohol är måste alla förhålla sig till. Tror det finns en nyans i detta som inte pratas mycket om.
Allt är om man är alkoholist eller ej ? Tror det finns många som missbrukar alkohol ibland ! Man vill dricka sig full ibland. Men i övrigt är alkohol inte viktigt.... Detta tror jag många kan känna igen sig i. Till TS så kan jag säga att du verkar vara kemiskt beroende av alkohol...
Citera
2019-07-11, 18:30
Avslutad
Lätt besvarat: När man inte klarar en vit vecka utan att må så dåligt att man måste sjukskriva sig eller gå igenom en avtändning. Då är man alkoholist.
Missbruk av alkohol är något annat. Exempelvis att supa som fan varje helg men sen klara av livet i övrigt som ungefär vem som helst utan alkohol. Man kan omöjligt bli alkoholist om man bara dricker på helgerna.
Citera
2019-07-11, 19:44
Bannlyst
Jag såg ett avsnitt med Louis Theroux, om seriösa alkisar på King's Cross Hospital i London.

Han frågade vilken möjlighet den tidigare intervjuade personen hade en chans att komma tillbaka.

Det hade han sa läkaren, men tillade att den logiska avslutningen för en alkoholist är att dö ensam hemma med flaskan som enda vän.

Det finns en stor sanning i det.
Senast redigerad av Trumpetludd 2019-07-11 kl. 19:49.
Citera
2019-07-11, 20:04
Medlem
TheHmms avatar
Min morfars pappa tyckte att man var alkoholist när man kan ha alkohol utan att dricka upp den direkt.
Citera
2019-07-11, 20:20
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Jag har inte varit nykter på 2 år, varje morgon dricker jag vin till frukost. Ett bottennapp nyss va att jag spydde blod på toaletten, men ändå gick och tog ett glas vin. Är detta ett alkolistbeteende?
Kul att nämna att jag går en mycket avancerad utbildning på universitetet och får höga betyg. Skulle dock inte vilja ha mig när det klämmer i riktiga livet. Känner mig värdelös, och förstår inte hur jag ska klara av mitt yrke i framtiden.

Du säger att du inte varit nykter på två år men i september förra året är du värsta Gunde Svan?

https://www.flashback.org/sp65251665
Citera
2019-07-11, 20:50
Bannlyst
Jag tycker att liknelsen med Gunde Svan är ganska fin, eftersom han i nån mån är ett slags föredöme...

Jag personligen har nästan på pricken kopierat Gunde Svans frukost. Håll i er nu!

Havregryngröt med lite blåbärssylt
Två sportbröd med ett hårdkokt ägg och med kaviar.

Och sen kaffe på det!

Jag kan nämna att jag var på en läkarundersökning med blodprov, och jag hade ett alldeles fantastiskt blodsockervärde.

Jag göttade mig med det.. tills jag fick veta att jag hade för högt blodtryck.. *RIDÅ*

Det suger lite. faktiskt.

Det är lite spartanskt, men om man vill gå ner lite i vikt som jag pysslar med nu, så är det en bra frukost.
- - -

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Du säger att du inte varit nykter på två år men i september förra året är du värsta Gunde Svan?

https://www.flashback.org/sp65251665
Senast redigerad av Trumpetludd 2019-07-11 kl. 20:53.
Citera
2019-07-11, 20:50
Avslutad
Jobbar själv på bolaget sen några år tillbaka. Nog kan du fortsätta med det men det kommer inte sluta bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in