2019-07-11, 15:30
Medlem
Att du spyr blod är en varningsignal du måste ta på stort allvar.

Om blodkärlen brister helt i halsen pga alkohol kommer du dö inom några minuter. Har sett det en gång på en alkis på södermalm det var en riktigt otrevlig upplevelse. Han greps givetvis av panik men blödningen är väldigt kraftig att man riskerar om man inte dör av blodförlust att kvävas av sitt eget blod i halsstrupen. Riktigt obehagligt.
Citera
2019-07-11, 15:33
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Kan inte hålla upp i en vecka, försökt flera gånger. Behöver mitt rödvin. Vet jag har problem och detta är första steget för mig. Att erkänna, iofs på flashback men ändå, kan vara värt nåt.
Det verkar ha gått bra i september förra året när du vattenfastade: (FB) Min 7 dagars vattenfasta

Troll.
Citera
2019-07-11, 15:43
Medlem
Ridnes avatar
Detta luktar lite troll...
Jag hade trott mer på det om du sagt att du drack rödvin VARJE KVÄLL, men hur fan
kan du dricka rödvin till frukost och sedan gå och sätta dig i skolan utan att någon,
lärare eller elev, tycker att du luktar sprit eller beter dig berusat?
Citera
2019-07-11, 16:00
Medlem
NykteristJaVissts avatar
När är man alkoholist?

Om du regelbundet konsumerar alkohol mer än 2-3 gånger / halvår.
Citera
2019-07-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Ähh jag dricker öl varje dag . Har jobb körkort bil . Men typ 4-5 halvliter 5.2% ibland fler .

Jag upplever inget negativt med det. Alkoholist är man i mitt tycke när börjar köra rattfull inte går till jobbet eller sköter inte hygienen.

Citera att jag är kvinna dessutom,
Citera
2019-07-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Varför undrar du om du har ett normalt beteende för? Uppenbarligen så visste du ju att allt inte stod rätt till. Söker du uppmärksamhet eller vill du att folk ska gulla med dig? Du är en jävla loser och du är alkoholist, så dör har du svart på vitt. Så jävla trött på alkisar och pundare, ni valde era liv och sen vill ni bli rena och att vi som skaffade ett liv ska ta hand om er när festen är slut. 🖕
Tack + bra skrivet
Citera
2019-07-11, 16:24
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Citera att jag är kvinna dessutom,
Jag jag förstår har aldrig druckit vin spec mkt . Du kanske kan byta till öl fast du är kvinna ? Vin är liksom starkare .
Citera
2019-07-11, 16:45
Medlem
FLHS1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Att du spyr blod betyder att du har en allvarlig leverpåverkan.

Eftersom du har sekundär påverkan av ditt drickande är du definitivt alkoholist.

Vet inte om någon har dementerat det här påståendet än men: att spy blod har inte med leverpåverkan att göra, utan skulle kunna bero på ett blödande magsår (vilket alkohol han bidra till) och detta är ett potentiellt livshotande tillstånd som kräver vård. Så sök till vårdcentral eller närmaste akutmottagning och berätta att du har blodiga kräkningar. Och lycka till med att bli fri ditt missbruk, det är svårt men fullt möjligt!

Mvh
Citera
2019-07-11, 16:58
Medlem
22juni41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Jag jag förstår har aldrig druckit vin spec mkt . Du kanske kan byta till öl fast du är kvinna ? Vin är liksom starkare .

Går inte att trappa ner på alkohol, man ska sluta tvärt.
Citera
2019-07-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLHS1000
Vet inte om någon har dementerat det här påståendet än men: att spy blod har inte med leverpåverkan att göra, utan skulle kunna bero på ett blödande magsår (vilket alkohol han bidra till) och detta är ett potentiellt livshotande tillstånd som kräver vård. Så sök till vårdcentral eller närmaste akutmottagning och berätta att du har blodiga kräkningar. Och lycka till med att bli fri ditt missbruk, det är svårt men fullt möjligt!

Mvh

Blodet kommer inte från magen, det kommer från matstrupen. När alkoholister spyr blod beror det på esophagusvaricer som brister. Dessa varicer uppkommer på grund av att bukorgan, främst levern, har en alltför bristfällig blodcirkulation.

Det kan bli så pass illa att man förblöder av dessa blödningar,

https://sv.wikipedia.org/wiki/Esofagusvaricer
Citera
2019-07-11, 17:20
Medlem
Alkoholism och niktoinberoende är the worst!
Citera
2019-07-11, 17:26
Medlem
Mailmanss avatar
Duktig av dig att börja erkänna! Kämpa vidare nu med att kontakta vården om att du behöver hjälp. Du kommer inte klara det här själv, hur mycket du än tror att du kan så är det bara dumt.

Kan lova dig att du kommer absolut inte ångra dig när du väl tagit dig igenom de 3 första veckorna.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in