2019-07-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Du säger att du inte varit nykter på två år men i september förra året är du värsta Gunde Svan?

https://www.flashback.org/sp65251665
Suck! Ett jävla troll alltså...
Citera
2019-07-11, 21:00
Bannlyst
Jag vet inte var jag ska säga, bortsett att jag tycker du har rätt. Jag har själv blivit nekad att köpa alkohol på bolaget när jag varit lite för full (Och det är väl en varningssignal).

Det är lite surt när man står där i kassan, men jag förstår principen!

Med det sagt talade jag med en före detta anställd i systembolaget om vad dom tittar på.

Tydligen är det snack i kön som bolagsmänniskorna går i gång på! Svenskar talar inte när dom står i kö, och det är en ganska stor garant att personen är mer eller mindre lite för påverkad för att köpa alkohol.

Själv fick jag gå ut en timme för (att ta lite frisk luft) att sedermera gå in igen och pröva igen. Och det gick bra.

Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Jobbar själv på bolaget sen några år tillbaka. Nog kan du fortsätta med det men det kommer inte sluta bra.
Senast redigerad av Trumpetludd 2019-07-11 kl. 21:22.
Citera
2019-07-11, 21:57
Medlem
Fyllefyllots avatar
Alla som dricker regelbundet är alkoholister (nu räknar jag folk som bara dricker på helgen också) men det är väl som med allt annat, det finns olika grader i helvetet. Den gamla bilden av alkoholister ser ju ut ungefär som min avatar, är ute på stan och sitter på en bänk och skriker saker på måfå och gör man inte det så är man inte alkoholist men i verkligheten går det ju alldeles utmärkt att vara alkoholist hemma vid sin xbox också.
Citera
2019-07-11, 22:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Jag har inte varit nykter på 2 år, varje morgon dricker jag vin till frukost. Ett bottennapp nyss va att jag spydde blod på toaletten, men ändå gick och tog ett glas vin. Är detta ett alkolistbeteende?
Kul att nämna att jag går en mycket avancerad utbildning på universitetet och får höga betyg. Skulle dock inte vilja ha mig när det klämmer i riktiga livet. Känner mig värdelös, och förstår inte hur jag ska klara av mitt yrke i framtiden.

Sluta nu innan du förlorat allt. Tro mig jag har förlorat mkt tack vare alkoholen. Droppen för mig var när jag vakna en morgon och hade helt gula ögon. Det eskalerar bara.
Citera
2019-07-11, 22:55
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Skit i etiketterna. "Alkoholist" är ingen diagnos med fastställda kriterier så du får bara en massa meningslösa individuella tyckanden.

Ofta så går folk "bakvägen" och tycker att ditt och datten betyder att man skall sätta etiketten "alkoholist" och därmed tycker de att de tillför något. De tillför förstås ingenting med sitt etikettsättande.

Ditt liv påverkas inte ett jota av om du själv eller någon annan tycker att du skall ha etiketten "alkoholist".

Antagligen så har alkoholen negativa effekter på din livskvalitet både på kort och lång sikt och i så fall bör du dra ner på alkoholen eller sluta helt.
Senast redigerad av EbolaTillAlla 2019-07-11 kl. 22:57.
Citera
2019-07-11, 23:34
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetludd
Jag tycker att liknelsen med Gunde Svan är ganska fin, eftersom han i nån mån är ett slags föredöme...

Jag personligen har nästan på pricken kopierat Gunde Svans frukost. Håll i er nu!

Havregryngröt med lite blåbärssylt
Två sportbröd med ett hårdkokt ägg och med kaviar.

Och sen kaffe på det!

Jag kan nämna att jag var på en läkarundersökning med blodprov, och jag hade ett alldeles fantastiskt blodsockervärde.

Jag göttade mig med det.. tills jag fick veta att jag hade för högt blodtryck.. *RIDÅ*

Det suger lite. faktiskt.

Det är lite spartanskt, men om man vill gå ner lite i vikt som jag pysslar med nu, så är det en bra frukost.
- - -

OT: Skulle Gunde Svan verkligen lägga BLÅBÄRSSYLT på gröten?
Kaffet är jag också lite tveksam till, men jag har ett vagt minne om att han nån gång sa att det STARKASTE han dricker är kaffe... Så ja, kanske

OnT: TS trollar, lägg tråden i papperskorgen.
Citera
2019-07-11, 23:58
Medlem
seaworthys avatar
Haha det här låter som ”familjetrollet” som startar nya trådar i familjeforumet varje dag.
Citera
2019-07-12, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kefalonia
TS skrev om sin flickvän i tråden, men om det hade varit pojkvän hade det gått precis lika bra!
Jodå det finns en flickvän med i bilden, hon dricker lite för mycket rödvin hon också.
Citera
2019-07-12, 23:20
Medlem
FLHS1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Blodet kommer inte från magen, det kommer från matstrupen. När alkoholister spyr blod beror det på esophagusvaricer som brister. Dessa varicer uppkommer på grund av att bukorgan, främst levern, har en alltför bristfällig blodcirkulation.

Det kan bli så pass illa att man förblöder av dessa blödningar,

https://sv.wikipedia.org/wiki/Esofagusvaricer

Helt sant. Det var jag som hade en brain fart. Det kan dock även bero på ett blödande magsår men oavsett är det viktigt att TS söker vård för sitt somatiska mående och missbruk
Citera
2019-07-12, 23:23
Medlem
Ställer man den typ av fråga vet du nog själv att svaret är JA..
Citera
2020-02-21, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinkykorea1
Suck! Ett jävla troll alltså...

MM ett troll med återfall, förlåt om jag störde din dag. Vill inte ha din hjälp, gå tillbaks och knarka eller trimma moppar eller vad fan du gör här. Har hur som helst vänt det hela och försöker mitt bästa. I din curlade värd inser du inte att folk kan få återfall? och söka stöd på internet.....men tack så jävla mycket din jävla idiotjävel, hoppas du får testikelcanser, du är garanterat en man.
Senast redigerad av bul-11-33 2020-02-21 kl. 04:17.
Citera
2020-03-14, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
OT: Skulle Gunde Svan verkligen lägga BLÅBÄRSSYLT på gröten?
Kaffet är jag också lite tveksam till, men jag har ett vagt minne om att han nån gång sa att det STARKASTE han dricker är kaffe... Så ja, kanske

OnT: TS trollar, lägg tråden i papperskorgen.

trollar verkligen inte, jad dricker för mycket, inte sprit...vin då...oftasr rött. typ 3 dunkar i veckan
Senast redigerad av bul-11-33 2020-03-14 kl. 03:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in