2019-03-28, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serub
Man har gjort studier på skum vs vätska och det gav exakt samma resultat. Kul att se ditt resultat! Keep at it.

Ah okej, tack för att du delade med dig av det Jag fortsätter dock med att alternera då jag inte får biverkningar av det och då det är billigare
Citera
2019-04-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Dom senaste månaderna har Minoxidil mot Skägg tagit internet med storm. Det är en vätska som man smetar på skägg och där man önskar och ha skägg. Enligt folk som har testa så börja dom få massvis med skägg. Vad minoxidil gör är att det öppnar upp håret på det området man har tagit det på och så gör det att mer blod kan komma in till skägget, vilket gör att det blir grovare och mer skägg.

Så tyckte det var värt att testa. Minoxidil är ett receptfritt och inte svårt att få tag i det. Biverkningar är minimala näst intill noll så det är värt att testa.

Min kur:

Minoxidil morgon kväll
Priorin kostillskott mot hår.
Tre Avokado om dagen.
Och sen inget runkande på ett år.

Slänger upp lite före bilder nu.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4

Halsen är efter 1-2 dagars rakande och resterande är ingen rakning efter en vecka drygt.

Tyckte att vi kan göra denna tråd till allt angående minoxidil mot skägg. Ifall ni har några frågor så är det bara att fråga på, och någon av er har använt minoxidil mot skägg berätta gärna hur det var och ifall du fick det resultatet du önskade.

Kommer slänga upp en uppdatering i veckan.

Jag ska dock odla skägg (skägg-transplantation) utomlands inom ett EU-land den 19e april. Väntar med spänning på resultatet! Någon mer som har gjort nått liknande tidigare?
Citera
2019-04-13, 02:53
Medlem
Frlpost
Senast redigerad av Prisoners 2019-04-13 kl. 03:37.
Citera
2019-05-29, 16:58
Medlem
Jaha då var man här!

2.5 år senare. Minoxidil, dermarolling, BJC Olja, Vitamin C serum, Återfuktning

2.5 års skäggresa tar sitt slut! Idag börjar nedtrappningen på Minoxidil
Jag har redan under en månad gått på endast 0.5 ml / dagen

Nu blir det varannan sen var tredje

Redan i fjol för ett år sedan såg mitt skägg "terminal" ut riktigt svart

Så då var resan över, får se vad man får behålla nu

Det som inte mognade var mina kinder, alltså högt på kinderna
Jag har inte den "fulla" skepparkransen. Men jag hade ingenting alls där från början
Jag har fått skägg överallt där jag hade lite sen innan, om än bara ett strå

Så får jag nu behålla det så drar jag in 150 grafts på vänster kind och kanske 100 på höger
Om man nu får göra en så liten transplantation borde bli billigt
Citera
2019-06-04, 23:15
Medlem
Jag är 38 år och ser ut så här, Jag skäms på riktigt! När det växt ett tag så ser det bara löjligt ut.
Har nu beställt detta från ebay.

http://forumbilder.se/I5LM7/skagg.jpg
Citera
2019-06-04, 23:28
Medlem
Kvinnor har mer skägg än jag har tydligen:

https://www.expressen.se/nyheter/3-k...tt-skagg-vaxa/
Citera
2019-06-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag är 38 år och ser ut så här, Jag skäms på riktigt! När det växt ett tag så ser det bara löjligt ut.
Har nu beställt detta från ebay.

http://forumbilder.se/I5LM7/skagg.jpg

Är du 38 hade jag nog kört på implantat istället.. minoxidil är ingen mirakeldrog
den växer bara ut potentialen fort så att säga..

Numera tar dom ju hår från nacken å sätter i ditt skägg ska vara billigt å enkelt tydligen
Citera
2019-06-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Är du 38 hade jag nog kört på implantat istället.. minoxidil är ingen mirakeldrog
den växer bara ut potentialen fort så att säga..

Numera tar dom ju hår från nacken å sätter i ditt skägg ska vara billigt å enkelt tydligen
Klart man kan få goda minoxidil-resultat även som 38-åring.
Citera
2019-07-09, 14:32
Medlem
Vilken Minoxidil ska man köpa som ni testat?

Funkar det med Minoxidil Orifarm på apoteket???
Citera
2019-07-11, 11:25
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frick92
Vilken Minoxidil ska man köpa som ni testat?

Funkar det med Minoxidil Orifarm på apoteket???

Den funkar. Spelar ingen roll vilket märke det är så länge det innehåller Minoxidil 5% (50mg/ml).
Citera
2019-07-11, 15:54
Medlem
adddicts avatar
Grappar, jag behöver er hjälp.. Detta står säkert i tråden men jag ligger här med en mancold och orkar inte skrolla igenom så noggrant. Forgive me

1. Hur är det sagt att man ska applicera Vitamin C Serum för bästa möjliga resultat? Dagligen eller
en 2/ggr i veckan efter att man har derma-rollat?
2. Måste jag tvätta bort Minoxet innan jag smörjer in mig med lotion(4 timmar senare) eller är det bara att köra på lotionen över?
3. Har hört att man bör köra solskydd pga. klent med kollagen eller något. Vad säger ni om detta?
Citera
2019-08-16, 02:07
Medlem
Imirons avatar
Säljer de skum på några svenska apotekskedjor? Jag tycks bara hitta i vätskeform när jag söker. Varifrån bör man köpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in