Citat:
Ursprungligen postat av
adddict
Grappar, jag behöver er hjälp.. Detta står säkert i tråden men jag ligger här med en mancold och orkar inte skrolla igenom så noggrant. Forgive me
1. Hur är det sagt att man ska applicera Vitamin C Serum för bästa möjliga resultat? Dagligen eller
en 2/ggr i veckan efter att man har derma-rollat?
2. Måste jag tvätta bort Minoxet innan jag smörjer in mig med lotion(4 timmar senare) eller är det bara att köra på lotionen över?
3. Har hört att man bör köra solskydd pga. klent med kollagen eller något. Vad säger ni om detta?
1. Inte hört om många som använder vitamin C serumet.. Räcker med dermarolling, 1 gång i veckan.
2. Ja, tvätta bort det men ha det helst längre än 4 timmar om du kan.
"Four hours is the recommended MINIMUM. Ideally, you should try to leave it on for 8-12 hours. But if you must rinse it off to moisturize then try to keep it on for at least 4 hours."
3. Kör du dermarolling så är det inget problem men försök vara borta från direkt solljus efter minox applikationen.
Citat:
Säljer de skum på några svenska apotekskedjor? Jag tycks bara hitta i vätskeform när jag söker. Varifrån bör man köpa?
Ebay är bäst, sök på Kirkland eller Rogaine. Rekommenderar foam över liquid, mindre risk för att bli torr i huden