2019-08-17, 10:58
Medlem
serubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Grappar, jag behöver er hjälp.. Detta står säkert i tråden men jag ligger här med en mancold och orkar inte skrolla igenom så noggrant. Forgive me

1. Hur är det sagt att man ska applicera Vitamin C Serum för bästa möjliga resultat? Dagligen eller
en 2/ggr i veckan efter att man har derma-rollat?
2. Måste jag tvätta bort Minoxet innan jag smörjer in mig med lotion(4 timmar senare) eller är det bara att köra på lotionen över?
3. Har hört att man bör köra solskydd pga. klent med kollagen eller något. Vad säger ni om detta?

1. Inte hört om många som använder vitamin C serumet.. Räcker med dermarolling, 1 gång i veckan.
2. Ja, tvätta bort det men ha det helst längre än 4 timmar om du kan.
"Four hours is the recommended MINIMUM. Ideally, you should try to leave it on for 8-12 hours. But if you must rinse it off to moisturize then try to keep it on for at least 4 hours."

3. Kör du dermarolling så är det inget problem men försök vara borta från direkt solljus efter minox applikationen.

Citat:
Säljer de skum på några svenska apotekskedjor? Jag tycks bara hitta i vätskeform när jag söker. Varifrån bör man köpa?
Ebay är bäst, sök på Kirkland eller Rogaine. Rekommenderar foam över liquid, mindre risk för att bli torr i huden
Citera
2019-08-17, 13:31
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serub
1. Inte hört om många som använder vitamin C serumet.. Räcker med dermarolling, 1 gång i veckan.
2. Ja, tvätta bort det men ha det helst längre än 4 timmar om du kan.
"Four hours is the recommended MINIMUM. Ideally, you should try to leave it on for 8-12 hours. But if you must rinse it off to moisturize then try to keep it on for at least 4 hours."

3. Kör du dermarolling så är det inget problem men försök vara borta från direkt solljus efter minox applikationen.

Ebay är bäst, sök på Kirkland eller Rogaine. Rekommenderar foam över liquid, mindre risk för att bli torr i huden
Tack för svaret. Kan man rengöra rollern och huden med alkogel? Hittar inget annat disinfektionsmedel som bör funka.
Citera
2019-08-17, 22:26
Medlem
serubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Tack för svaret. Kan man rengöra rollern och huden med alkogel? Hittar inget annat disinfektionsmedel som bör funka.
Jag brukar rengöra huden med en vanlig cleanser/hudrengöring. Sen brukar jag köra skölja rollern med alsolsprit både innan och efter
Citera
2019-08-19, 11:02
Medlem
Min bioveaorder fastnade i tullen denna gång och blev tillbakaskickad. Så jag har bestämt mig för att sluta!
Blev strax över ett år. Använt 1 ml en gång per dag, på kvällen (vid tandborstning). Haft noll biverkningar.
Förbrukat 9 st 60 ml flaskor detta år. Kostat mig 800 kr totalt.
Dermarollade bra första halvåret sen orkade jag inte mer.
Fått medelmåttigt resultat imo. Mest sannolikt bättre om jag använt två gånger per dag eller fortsatt ett år till.
https://i.imgur.com/vRtas7Q.jpg
Senast redigerad av Vixo 2019-08-19 kl. 11:08.
Citera
2019-08-20, 09:05
Medlem
Även för mig har minoxidil som jag beställt från ebay (USA) fastnat i tullen och återsänts till försäljaren. Suck.

Någon som har tips på sidor som säljer minoxidil billigt, förslagsvis inom EU?
Citera
2019-09-07, 12:38
Medlem
Hej nyfiken på detta och har läst hela tråden. Detta preparat, som säljs bland annat på olika apotek runt om i Sverige är vad jag förstår en kräm? Jag är undrande om denna variant i skum form finns att införskaffa inrikes? Vad jag kunnat läsa mig till så är skummet något skonsammare gällande biverkningar om jag förstått rätt..
Citera
2019-09-07, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101
Hej nyfiken på detta och har läst hela tråden. Detta preparat, som säljs bland annat på olika apotek runt om i Sverige är vad jag förstår en kräm? Jag är undrande om denna variant i skum form finns att införskaffa inrikes? Vad jag kunnat läsa mig till så är skummet något skonsammare gällande biverkningar om jag förstått rätt..

https://www.biovea.com/se/mobile/cat...Brand=FOLIGAIN
Citera
2019-09-27, 18:42
Medlem
Köpte minoxidil på Apotea.
3 flaskor för totalt 3 månader som jag förstår det.
Kör 6 på morgonen och 6 på kvällen.

Är inne på dag 17 och kan faktiskt säga att jag redan ser en del väldigt väldigt ljusa strån som dykt upp. Dessa går så klart inte se riktigt ännu förutom när man verkligen kollar nära. Så någon effekt efter 3 månader borde det ge åtminstone. Har väl inte extremt dålig skäggväxt men sidorna är lite glesa. Är 30 år.

Antar att jag är i det stadie då säckarna börjar aktiveras. Första stråna faller bort som jag förstår det och ut växer nya starkare.
Citera
2019-10-06, 10:42
Medlem
spiskattens avatar
Köpte Minoxidil Orifarm Forte, kutan lösning 50 mg/ml.

För det första så flyter ju hela ansiktet efter applicering, det tar ca 1 timme eller något längre innan det torkat in i skinnet så det inte syns. Fram tills dess ser huden svettig/blöt ut dvs.

När det väl torkat in i skinnet så blir huden väldigt torr, det syns exakt vart du lagt på medlet. Dvs huden ser torr/vit ur. Det ser alltså väldigt konstigt ut om man inte smörjer in området med någon lotion eller mjukgörande salva.

Jag har kört detta i någon dag nu och tyvärr så har huden nu också blivit röd/rodnad, vilket gör att ansiktet ser ändå sjukare ut. Typ som någon allergisk reaktion eller att medlet bara är för starkt.

Funderar därför på om man endast skulle bruka detta kvällstid, då alla dessa problem borde minska under natten så behöver man endast smörja sig på morgonen med lotion.

Det är nog inget alt. för mig att applicera detta på morgonen och sedan gå till jobbet ex. med alla dessa biverkningar, jag menar, det syns ju.
Citera
2019-10-08, 11:24
Medlem
Börjar få lite gles hårbotten, fungerar detta tro? Är det receptfritt? Vad heter produkten? Är det Rogaine som gäller eller?
Senast redigerad av CB1 2019-10-08 kl. 11:27.
Citera
2019-10-11, 13:16
Medlem
spiskattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiskatten
Köpte Minoxidil Orifarm Forte, kutan lösning 50 mg/ml.

För det första så flyter ju hela ansiktet efter applicering, det tar ca 1 timme eller något längre innan det torkat in i skinnet så det inte syns. Fram tills dess ser huden svettig/blöt ut dvs.

När det väl torkat in i skinnet så blir huden väldigt torr, det syns exakt vart du lagt på medlet. Dvs huden ser torr/vit ur. Det ser alltså väldigt konstigt ut om man inte smörjer in området med någon lotion eller mjukgörande salva.

Jag har kört detta i någon dag nu och tyvärr så har huden nu också blivit röd/rodnad, vilket gör att ansiktet ser ändå sjukare ut. Typ som någon allergisk reaktion eller att medlet bara är för starkt.

Funderar därför på om man endast skulle bruka detta kvällstid, då alla dessa problem borde minska under natten så behöver man endast smörja sig på morgonen med lotion.

Det är nog inget alt. för mig att applicera detta på morgonen och sedan gå till jobbet ex. med alla dessa biverkningar, jag menar, det syns ju.
Lösningen på detta tills vidare; jag lägger på mindre mängd och gnider in det mer i skinnet. Sedan återfuktar huden efter ca 1 timme.
Citera
2019-11-02, 01:32
Medlem
Hallå ! Någon som vet vart man kan köpa Minoxidil Foam. Har beställt från Biovea men det kom aldrig fram. Att det ska vara så svårt att få tag på. Vill helst köpa inom EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in