2019-07-11, 15:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Genom att MH spred den information hon skrev i bloggen om barnen så är det helt uppenbart att hon ville skada dem, dessutom två år efter att hon blev utkastad från familjen.
Hur kan hennes hämndbegär vara så stort efter två år?
Påstående att hon ville hjälpa barnen är helt orimligt.
Hon ville nog styra dem, få dem att dansa efter hennes pipa och bli deras nya mamma men det hade knappast hjälpt dem.
MH är en perfekt illustration till bilden av den elaka styvmamman.
Tur att UW såg det. Om du tror att UW blev manipulerad av LW så behandlar du honom som om han var mindre vetande.
Han visste nog vad han gjorde när han kastade ut MH från barnens liv för alltid.

Fast det vet du väl ingenting om?

Du utgår hela tiden från att LW var
god och alla andra onda.

Är du inte intresserad av att få veta
sanningen? Om den inte stämmer med
din fantasibild av BO?
Vad grundar du ditt antagande på att
LW var perfekt och att alla andra
var elaka mot henne?
Grundar du det på något annat än din
egen fantasi och starka önskan?

För att bli manipulerad så behöver man
inte vara mindre vetande. Det räcker
med att vara naiv och blåögd. Det är ju
den här tråden ett lysande exempel på.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-11 kl. 15:18.
Citera
2019-07-11, 15:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Om det är viktigt för dig kan du kanske få svar på det om du kontaktar polisregion Bergslagen.
Där finns uppgifter om vilka som arbetade som vakthavande- respektive stationsbefäl de första dygnen.

Lycka till!
Det är inte alls viktigt men vad jag kommer ihåg så var han den som först beskrevs som ansvarig för fallet.
Vakthavande och stationsbefäl ansvarar väl inte för brottsutredningar?

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Från början av inläggen i tråden är det polisens presstalesperson som uttalat sig ett antal dagar efter LW:s försvinnande.

Vilket datum Springare blev ansvarig utredare har jag inte sett (varken i tråden eller media).
Det har inte jag heller men jag kan inte påminna mig att någon annan beskrevs som ansvarig för fallet från början.
Springare kanske ger mer detaljer i sin bok.
Citera
2019-07-11, 15:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du utgår hela tiden från att LW var
god och alla andra onda.
Vilka andra har jag beskrivit som onda?
Att MH är en extremt elak person framgick tydligt från hennes blogg.
SD som ljög för fru och barn i flera år och som skickade sexuella inviter till bekanta framstår inte heller som en särskilt trevlig person.
Någon annan tror jag inte att jag har skrivit särskilt mycket om.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad grundar du ditt antagande på att
att LW var perfekt och att alla andra
var elaka mot henne?
Grundar du det på något annat än din
egen fantasi och starka önskan?
Min uppfattning är att hon var en normal människa med brister och förtjänster.
Varken jag eller någon annan har påstått att hon skulle vara perfekt men ändå fantiserar du ihop det hela tiden.
Citera
2019-07-11, 15:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det fetade; du är väl medveten om att grovabrottsektionen (där PS vid tillfället arbetade) inte blev tillställda de uppgifter som framkommit om LW förrän på torsdagen?
Han var inte ansvarig eller involverad de första dygnen.

Så du menar att hundsöket vid planket,
som han avbröt, inte skedde förrän på
torsdagen?

Och att misstanke om människorov
inte kom till grovabrottsektionen förrän
på torsdagen? Så vad gjorde polisen
fram till torsdagen för att hitta LW?
Tänk om hon hade levt men varit så
svårt skadad att hon inte kunde kalla
på hjälp?

Det stämmer ju dessutom inte alls
med ”Bara dagar efter att kvinnan anmälts försvunnen reste Peter Springare på semester. Enligt uppgifter hade man fattat beslut att inte vidta några ytterligare planerade utredningsinsatser.”

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, när man läser det här blir man VERKLIGEN ledsen:

"Polisen rubricerade fallet som människorov och det tog över fyra dagar innan kroppen hittades.

Enligt Mats Rupla som är chef på polisens hundenhet hade kroppen sannolikt hittas tidigare om man istället vidtagit de utredningsåtgärder som görs i samband med rubriceringen ”försvunnen person”.

– Det är jag övertygad om, säger han."

"Bara dagar efter att kvinnan anmälts försvunnen reste Peter Springare på semester. Enligt uppgifter hade man fattat beslut att inte vidta några ytterligare planerade utredningsinsatser.
"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Jag förmodar att ibland kanske det är svårt att som spaningsledare ta semester, men även de behöver ju kunna planera sina liv. Man kanske har bokat en resa med familjen och det är svårt att avboka.

Men det måste ju finnas någon plan för hur arbetet ska fortgå innan man går på semester. Det är väl där det brustit?

Vad sjutton menar han???? Inte vidta några ytterligare utredningsinsatser????
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-11 kl. 15:39.
Citera
2019-07-11, 15:32
Medlem
landbandys avatar
En sak som förbryllar mig en aning är det som LW skrev och antydde ; att hon snart inte skulle finnas med på Ratsit .

Om hon nu ville ha sin adress hemlig för folk på hennes jobb , ej arbetskamraterna utan ”kreti & pleti etc. , då är det ju förståeligt , utifrån våra olika sätt att lägga moralribban utifrån födsel och ohejdad vana i världen .....e Ni med i hur jag tänker ?

Men att bli osynlig på ratsit inför grannar i området är ju ingen Hit . De visste ju redan att hon bodde där .

Så då kan man faktiskt fundera lite på OM det var någon strange random person som påvisade ett gränslöst intresse som gjorde henne orolig utifrån sin ensamstående livsstil ?

Bara en tanke och spekulation ...
Citera
2019-07-11, 15:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
SD som ljög för fru och barn i flera år och som skickade sexuella inviter till bekanta framstår inte heller som en särskilt trevlig person.

Varken jag eller någon annan har påstått att hon skulle vara perfekt men ändå fantiserar du ihop det hela tiden.

Att jag ”fantiserar ihop det” beror på att ni
aldrig skriver något om hennes ev brister
och att ni försvarar allt hon gjorde.
Och beskyller alla som skriver om hennes
ev brister för att vara elaka och hata LW.

Jag ser inte MH som extremt elak utan
som ledsen, besviken och sårad.
Och som att hon försöker förklara hur
allt var.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-11 kl. 15:57.
Citera
2019-07-11, 16:00
Medlem
landbandys avatar
Om Älgen kommer på tal , så kan man också tänka att det kan ha varit 2 st personer - typ den kvinna och man som någon granne hörde samtala utomhus , vandra förbi mot bullerplanket .

Att de efter att ha slagit LW medvetslös för en stund i typ hall/farstu , sen puttat ner henne i den ”tomma” ( vet självklart ej om den var det ? ) soptunnan utanför huset ; och sen låtsas vara på väg att slänga trädgårdskvistar etc. bakom planket ?

Att LW då vaknade upp bakom planket gjorde ju att dessa personer fick problem ....

Spekulation så god som något utifrån Älg-tänket ...
Senast redigerad av landbandy 2019-07-11 kl. 16:04.
Citera
2019-07-11, 16:04
Medlem
Citat:
Genom att MH spred den information hon skrev i bloggen om barnen så är det helt uppenbart att hon ville skada dem, dessutom två år efter att hon blev utkastad från familjen.
Hur kan hennes hämndbegär vara så stort efter två år?
Påstående att hon ville hjälpa barnen är helt orimligt.
Hon ville nog styra dem, få dem att dansa efter hennes pipa och bli deras nya mamma men det hade knappast hjälpt dem.
MH är en perfekt illustration till bilden av den elaka styvmamman.
Tur att UW såg det. Om du tror att UW blev manipulerad av LW så behandlar du honom som om han var mindre vetande.
Han visste nog vad han gjorde när han kastade ut MH från barnens liv för alltid.
Ja verkligen bilden av en ond och elak styvmor, barnen mådde dåligt sista tiden av äktenskapet med UW, skrev MH i sin blogg, ( hon vet tydligen att barnen mådde bra innan sitt äktenskap med UW), och ändå lägger hon skulden på deras mamma, men så typiskt en person som inte har någon självinsikt. Så elakt av henne, att leka med allas känslor och liv, särskilt barnens, för att hon själv hade behov av att ta deras mammas plats, det är så horribelt att man mår illa.
Sen som grädde på moset gör hon dom illa offentligt på nätet, man finner inga ord för hur brutalt ond hon är, och bara det att hon inte efteråt reagerar själv? Just att det fortsätter. Kan hon ha något samvete?
Den som sprider mest skit på andra på det sättet som MH gjorde, har alltid mest att dölja själva. Inte konstigt hon drabbats av psykisk ohälsa, när hon bär på så mycket förnekelse om sig själv
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-07-11 kl. 16:57. Anledning: Tillägg
Citera
2019-07-11, 16:15
Medlem
Citat:

Det är nog snarare så att LW var perfekt i UW ögon, enligt MH. Det var väl det som störde mest och även nu efteråt. Att MH hatade LW är det inget tvivel om, hon måste lida av svår svartsjuka och avundsjuka, det måste varit därför hon ville ta LW plats, LW skulle väck från UW och barnens liv, för MH liv och skull helt enkelt. Jag ryser
Citera
2019-07-11, 16:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja verkligen bilden av en ond och elak styvmor, barnen mådde dåligt sista tiden av äktenskapet med UW, och ändå lägger hon skulden på deras mamma, men så typiskt en person som inte har någon självinsikt. Så elakt av henne, att leka med allas känslor och liv, särskilt barnens, för att hon själv hade behov av att ta deras mammas plats, det är så horribelt att man mår illa.
Sen som grädde på moset gör hon dom illa offentligt på nätet, man finner inga ord för hur brutalt ond hon är, och bara det att hon inte efteråt reagerar själv? Just att det fortsätter. Kan hon ha något samvete?
Den som sprider mest skit på andra på det sättet som MH gjorde, har alltid mest att dölja själva. Inte konstigt hon drabbats av psykisk ohälsa, när hon bär på så mycket förnekelse om sig själv

”och bara det att hon inte efteråt reagerar själv? Just att det fortsätter.”

Men hon reagerade ju direkt genom
att göra bloggen lösenordsskyddad.

På vilket vis menar du att det fortsätter?
Hon har väl inte fortsatt på något sätt?

Att det fortsätter beror ju på att
användare här har sparat bloggen innan
den blev lösenordsskyddad och postar
innehåll från den här. Det är ju de som
gör att det fortsätter.
Citera
2019-07-11, 16:31
Medlem
Citat:
Det är inte alls viktigt men vad jag kommer ihåg så var han den som först beskrevs som ansvarig för fallet.
Vakthavande och stationsbefäl ansvarar väl inte för brottsutredningar?

Det har inte jag heller men jag kan inte påminna mig att någon annan beskrevs som ansvarig för fallet från början.
Springare kanske ger mer detaljer i sin bok.

Det fetade; helt korrekt.
Men det är inget brott initialt att en person är försvunnen.
Många håller sig borta frivilligt.

(OfT: Har valt att svara på ett av mina citerade inlägg, de övriga är endast sådana som är påhittade av "trådsanningar?" och livlig fantasi.)
Citera
2019-07-11, 17:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det fetade; helt korrekt.
Men det är inget brott initialt att en person är försvunnen.
Många håller sig borta frivilligt.

(OfT: Har valt att svara på ett av mina citerade inlägg, de övriga är endast sådana som är påhittade av "trådsanningar?" och livlig fantasi.)

Så varför anhölls SD på tisdagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in