2019-07-11, 01:37
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Åklagaren börjar blir hårt ansatt nu även av Justin Bieber
Omhäktning i början på nästa vecka verkar som att han släpps då.

Det finns något som heter "den djupa staten". Ju fler "fria Rocky"-underskrifter, desto säkrare att staten inte viker sig.
Citera
2019-07-11, 02:11
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det är lätt att vara efterklok. Jag tror att afghanen betedde sig väldigt oberäkneligt och främmande för ASAP-gänget.

ASAP var inte cyniskt ute efter att misshandla, men han var klart medveten innan om, att han skulle bli våldsam och att adrenalinet skulle strömma till, ifall något utlöste situationen.

Jag har själv aldrig överhuvudtaget slagit någon eller hållit på med kampsport,
men som jag sagt tidigare, det är inte för intet, som domare finns i MMA.
Trots att motståndaren ligger i marken och den ena parten har segrat,
så krävs det mycket självbehärskning för de som utövar sporten, att inte fortsätta att slå på den utslagne ligger på marken. Den där adrenalintillströmningen som folk får då de utövar sporten till och med krävs, för att de ska kunna hålla på med den.
Och därför behövs en domare som då bryter när motparten fortsätter att slå.

Det här har jag fått förklarat för mig från någon som håller på med kampsport och ni får rätta mig om jag har fel.

För mig är det fullständigt obegripligt att man sparkar på någon som ligger ner,
men jag kan ändå förstå mig på att när det väl smäller, så kan det kanske vara svårt att stoppa när adrenalinet väl strömmat till?

ASAP-gänget ville ju hela tiden bli av med den där afghanen. "Vi vill inte hamna i fängelse. Vi vill inte ha problem. Vi vill inte ha drama." fick de åter och åter igen säga till afghanen, som pockade, pockade och pockade. Han gav sig inte. Det är det hela skeendet som jag tycker man ska se med förmildrade omständigheter på. Man måste ju faktiskt utgå från själva skeendet ibland.
Inte stirra sig helt blind på det fysiska.

ASAP är ingen Einstein och det är inte hans livvakt heller och jag vet att i stundens heta kan det gå hur fel som helst, även om man annars är rationell. Det som fallerat i det här fallet är ASAPs Security Management. Det var så mycket som gick fel att jag inte orkar skriva om det. Bara som en ledtråd: varför var inte livvakten utrustad med något så basalt som en försvarsspray? Han kunde ju avstyra det hela genom att måla hazarerna i valfri färg. Varför hade ASAP inte en bil som följde sällskapet på distans, i fall man behövde evakuera gänget på grund av en svart svan?
Citera
2019-07-11, 02:42
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5542
Pratade precis med någon som är bekant med afghanen. Tydligen så blev den ena afghanen rätt allvarligt skadad under misshandeln. Det ska hela börjat när afghanen ville ta bild med rapparen men blev avfärdad av livvakten som sedan oavsiktligt(?) tog sönder afghanens hörlurar under deras dispyt.

Jag tror att det kan stämma. Troligen började det hela som det brukar göra, med en bagatell. Att någon råkade nudda någon i trängseln eller ville ta en bild med sin mobil. Livvaktens storartade fasoner syntes redan utanför Grand. Hans oprofessionella agerande lyser igenom alla de för mig tillgängliga bilderna och klippen. Även om Rocky går fri, kommer han att genast byta ut livvakten. Jag tror att hela hans Security Management hänger löst men det är en annan historia.
Senast redigerad av angerove 2019-07-11 kl. 03:30.
Citera
2019-07-11, 03:09
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Skrev häromdagen att det var helt ofattbart varför inte afghanen också blev häktad. Då fick man minsann berättat för sig att den svenska lagen tydligen inte fungerar så. Dagen efter får man se GW i nyhetsmorgon som precis som mig tycker att det är helt obegripligt varför afghanen får gå fri.

Det är bra kämpa på alla översittare och hobbydomare! Dra åt helvete med er säger jag bara.

Ursäkta att jag frågar men: Hur vet ni att hazaren inte blivit anmäld? Hur vet ni att han inte är häktad? Hur vet ni vad det är för skador han fick? Hur vet ni att han inte ligger på sjukan och bevakas av snutar eller är granne med Rocky på Kronoberg? Jag bara undrar.
Senast redigerad av angerove 2019-07-11 kl. 03:14.
Citera
2019-07-11, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Ursäkta att jag frågar men: Hur vet ni att hazaren inte blivit anmäld? Hur vet ni att han inte är häktad? Hur vet ni vad det är för skador han fick? Hur vet ni att han inte ligger på sjukan och bevakas av snutar eller är granne med Rocky på Kronoberg? Jag bara undrar.

Säger GW att han inte har blivit det så litar jag på det. Han om någon borde ha koll.
Citera
2019-07-11, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Säger GW att han inte har blivit det så litar jag på det. Han om någon borde ha koll.
Vart har han sagt det?
Citera
2019-07-11, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Vart har han sagt det?

-Mot afghanen har man inte ens höj fingret.

Man säger inte så om man inte vet.

https://www.expressen.se/noje/det-gar-bortom-alla-rimliga-fantasier-leif-gw-persson-om-asap-rocky-och-misshandeln/
Citera
2019-07-11, 07:00
Medlem
GW sa dessutom att hazarerna inte var skadade utan bara inne och vände på sjukhus. Idioter i tråden påstår att mongolerna ligger uppskurna av flaskor på IVA men glöm det.
Citera
2019-07-11, 07:20
Medlem
Vi har alltså två pojkar som sin ankomst till Sverige fått lära sig att det är synd om dom , att vi andra är skyldiga dom något 🤬🤣
Dom ser Asap med gäng ( på film ser dom två drogade ut ) och ser sin chans att få en ny mobil ( minst ) så dom hänger efter , bråkar , tjafsar
Gänget nappar inte så en av två kastar sina hörlurar på vakten så dom går sönder .. var efter dom två går efter och tjatar om lurarna

Till slut tröttnar gänget och slår på dom två , i självförsvar
Hur Sverige ( åklagare ) efter hela filmen fortsatt kan ha asap häktad är en skandal , han borde omgående släppas ..
allt han och gänget gjorde var att sätta dom två små töntarna på plats .. hur detta kan leda till häktning och åtal är bara helt sjukt !!
Citera
2019-07-11, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vill du försöka debattera vad han faktiskt sade eller står du fast i personangreppen som gör dig likvärdig med den här Alex Jones?

Alex Jones är på väg i fängelse pga sina trakasserier och lögner om Sandy Hook. Till sitt försvar i rättegången så har han själv sagt att delar av hans show är underhållning som ej ska tas på allvar. Så har du problem med att någon ifrågasätter sanningshalten i den verbala diarré som kommer ur honom får du ta det med han själv.
Citera
2019-07-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Vakten rabblar om och om igen: Go that way. Och hazaren frågar om och om igen: Why? Men han får inget svar. Får man inte gå åt samma håll som andra människor på en gata?

absolut får du det men varför ska man göra de i ren provokation? De har 2 val antingen gå förbi ifall dem ska åt det hållet lr vända och gå åt andra hållet som dem blir ombedda. De gör inget av de och åker på stryk efter provokation och ringa misshandel mot livvakten och får skylla sig själva helt enkelt.
Citera
2019-07-11, 08:36
Medlem
Jinxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
Hur Sverige ( åklagare ) efter hela filmen fortsatt kan ha asap häktad är en skandal , han borde omgående släppas ..

Din tramsiga, hyperboliska ton åsido måste jag verkligen uppmuntra dig om att lära dig Sveriges rikes lag. Du verkar inte ha en endaste aning utan går omkring på magkänsla. Det kommer stå dig våldigt dyrt när du är på fel plats vid fel tid.

Sanna mina ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in