2019-07-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Tror du rättsväsendet bryr sig om media på det sättet?

Det är ju alldeles uppenbart i alla fall att Rockys team placerat nyheten hos TMZ och sedan har det spillt över på annan media. Och naturligtvis vill de skapa opinion i sig men jag tror också att de tänker ur en väldigt amerikansk synvinkel om hur lag och rätt kan fungera.
Citera
2019-07-11, 00:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jag tror inte han är typen som ljuger. Men men, vem vet.

Jag tror heller inte spontant att Rocky ljuger, men givetvis är det ett rejält "nerköp" att hamna i ett häkte än att ligga på sitt femstjärniga hotell med roomservice. Sannolikt hade inte Rocky planerat sitt Stockholmsbesök på det viset..

Klart han klagar, jag hade nog också klagat på tillvaron då.. (Men inte till TMZ)

Edit:
Det fanns någon TV-serie på 80-talet som hette "Bangkok Hilton", dvs. om det hemska fängelset i Bangkok där en ung och söt Nicole Kidman hamnade i mot sin vilja. -Dags att döpa om Kronobergshäktet till "Stockholm Hilton"?

-Jänkarna kanske gör en TV-serie snart (ASAP!) om Rockys bedrövliga upplevelser på "Stockholm Hilton"?
Senast redigerad av kraftfoder 2019-07-11 kl. 00:54.
Citera
2019-07-11, 00:50
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfclfclfclfclfc
"Afghanen" blir ombedd att gå åt andra hållet flera gånger men gör inte det utan fortsätter följa efter Asap Rocky, Känner han sig särskilt hotad då? han har flera chanser att lämna det "hotfulla" området men provocerar fram ett bråk och åker på stryk som han förtjänar

Vakten rabblar om och om igen: Go that way. Och hazaren frågar om och om igen: Why? Men han får inget svar. Får man inte gå åt samma håll som andra människor på en gata?
Citera
2019-07-11, 00:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ja, men ser inte när han slår livvakten. Sen vet jag inte hur det hela började, men man kan ju alltid spekulera.

Här slår afghanen livvakten:

https://www.youtube.com/watch?v=cnhAYBriRZ8&feature=youtu.be&t=20
Citera
2019-07-11, 00:53
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här slår afghanen livvakten:

https://www.youtube.com/watch?v=cnhAYBriRZ8&feature=youtu.be&t=20
Jaha han slår honom med hörlurarna alltså, jag trodde han missade och att hörlurarna hamnade på marken.

ASAP Rocky Fight ( An American Living in Sweden Thoughts)
https://youtu.be/B-fxQKbPixA?t=60
Citera
2019-07-11, 00:56
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angerove
Vakten rabblar om och om igen: Go that way. Och hazaren frågar om och om igen: Why? Men han får inget svar. Får man inte gå åt samma håll som andra människor på en gata?
Afghanen tjatar ju nåt om härlurar och mobiltelefon också. Men sen säger ju nån tjej i slutet att dom tafsade. Fattar inte att jag går igenom det här i detalj, jag har verkligen inget liv. Dåligt väder nu på semestern också.
Citera
2019-07-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angerove

Testa att slå någon på käften först och sedan fortsätter du följa efter den personen som du nyss slagit på käften. Får vi se hur långt tid det tar innan du åker in.

Det är ju lagligt enligt dig så kör på.
Citera
2019-07-11, 00:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jaha han slår honom med hörlurarna alltså, jag trodde han missade och att hörlurarna hamnade på marken.

Han slår med hörlurar. Och utan hörlurar. Totalt ser man flera slag på filmen.

Hur väl han träffar med slagen är dock svårare att se. Men det kan väl knappast vara lagligt att veva så där?

Vakten är väldigt stor och stark. Hade det varit en mindre kille skulle slagen varit mer kännbara.
Citera
2019-07-11, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han slår med hörlurar. Och utan hörlurar. Totalt ser man flera slag på filmen.

Hur väl han träffar med slagen är dock svårare att se. Men det kan väl knappast vara lagligt att veva så där?

Vakten är väldigt stor och stark. Hade det varit en mindre kille skulle slagen varit mer kännbara.

Ett brott kan ju inte bedömmas efter hur hur stort offret är. Han slår hörlurarna med full kraft och fortsätter veva med sina nävar allt vad han har. Han hade lätt kunnat sänka en normalstor man med dom slagen.
Citera
2019-07-11, 01:08
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kan nog googla lite på ämnet om du vill. Det är välkänt att GW uttalar sig om utredningar han inte vet ett skit om.

Man ska inte underskatta GW. T ex förutspådde han Trump som US president. Förutom han var det enbart Los Angeles Times som tippade rätt, vad jag vet.
Citera
2019-07-11, 01:10
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
1. Nu är det bara svenska advokater som kommer att driva detta, vare sig det handlar om misshandel-fallet eller obefogat åtal. Så några "jänk-advokater" förekommer inte.

2. OM(!) det hade varit så att åklagaren lade ned fallet pga rädsla för "jänk-advokater" eller att åtalas för Obefogat åtal. Så vore det tjänstefel av åklagaren, eftersom han har åtalsplikt och är skyldig att driva mål och väcka åtal om bevisning finns och han tror på en fällande dom.

3. Det är fantastiskt roligt att du tror att en åklagare skulle börja darra och lägga ned fall pga rädsla för advokater!? Du tror inte dom stöter på motorcykel-gäng, grupperingar inom den organiserade brottsligheten, yrkesmördare, IS-terrorister, psykopater m fl, i sitt yrke?

Nu var ju den sista meningen du valde att bemöta (antog uppenbart) högst spekulativ, med ett mått av ironi, och inte troligt. Vad anser du om resten jag skrev?
Citera
2019-07-11, 01:17
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Asap är inte din genomsnittliga person, han är en produkt. Denna produkt genererar mycket pengar. Man slänger bort allt för ett par afghaners skull och att bli hatade.

Asap genererar pengar åt sig själv och den näringskedjan som finns bakom honom. För svensk ekonomi är han värd ungefär lika mycket som en fis i motvind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in