2019-07-10, 23:24
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vi ska vara glada att vi överhuvudtaget har en poliskår i detta landet med tanke på vad de tvingas utstå. Det hörs som att du behöver ta dig ut och se lite av verkligheten!

Det är snarare ett mirakel att det fortfarande finns poliser som vill arbeta som poliser i Sverige. Med tanke på hur Sverige har kollapsat genom åren.
Citera
2019-07-10, 23:24
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Saxat från aftonbladet ikväll. Föräldrar till de tiotal mest aktiva i gruppen har blivit informerade att man faktiskt inte får göra såhär. Lycka till...

Och så ska dessa ungjävlar belönas med aktiviteter som tack för att de satt skräck i ett helt bostadsområde
Citera
2019-07-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Bättre upp: jag reser mycket i jobbet och har pratat med några som bor där och det är till och med värre än vad vi får höra av media och genuscertifierade dialogpoliser med svart bälte i relativiserande. Förstahandsinfo som inte passerat politruker och desinformatörer!
Väldigt övertygande! Du har har alltså bättre info om situationen än den lokala polisen eftersom du "reser mycket i jobbet" och har pratat med "några" som bor där. Du är fullständigt driven av din egen agenda och drar inte från att blåljuga för sakens skull.
Citera
2019-07-10, 23:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det är snarare ett mirakel att det fortfarande finns poliser som vill arbeta som poliser i Sverige. Med tanke på hur Sverige har kollapsat genom åren.

Ja, vi kan använda ordet mirakel. Att de befinner sig i farliga situationer ingår i polisyrket så det är de väl beredda på, men detta faktum att det kastas sten på dem, att de kriminella som de griper en gång varannan vecka går fria varenda gång, samt att det tydligen är helt okej att sitta och hånflina och räcka finger i rätten, det är fanimig unikt för Sverige. Och det är nånting som måste vara oerhört svårt att stå ut med som polis.
Citera
2019-07-10, 23:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Väldigt övertygande! Du har har alltså bättre info om situationen än den lokala polisen eftersom du "reser mycket i jobbet" och har pratat med "några" som bor där. Du är fullständigt driven av din egen agenda och drar inte från att blåljuga för sakens skull.

Men alltså, har du varit ute i mångkulturella Sverige? Du har ingen aning om vad du pratar om. Ta dig ett par studiebesök på skolor i utsatta områden samt gangsterkvarteren i Malmö, Göteborg och Stockholm och återkom till diskussionen sen. Jisses.
Citera
2019-07-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Men alltså, har du varit ute i mångkulturella Sverige? Du har ingen aning om vad du pratar om. Ta dig ett par studiebesök på skolor i utsatta områden samt gangsterkvarteren i Malmö, Göteborg och Stockholm och återkom till diskussionen sen. Jisses.
Jag bor i ett s.k. utsatt område.
Citera
2019-07-10, 23:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag bor i ett s.k. utsatt område.

Jaha. Tillhör du gangstrarna själv då?
Om du annars tycker att det är helt lugnt, så bor du nog inte i ett tillräckligt utsatt område.
Citera
2019-07-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du behöver inte ringa några folk från orten, det finns ju tydligt berättat vad som skett. Stryptag, plåtrör som tillhygge, våldtäktshot osv. Var och en får bedöma efter sin egen måttstock om detta är upphaussade "busstreck" eller ej. Enligt min måttstock är det ett helt absurt beteende, och definitivt inget jag skulle acceptera att ha i närheten av mina barn. Enligt din måttstock är det kanske mer ok.

Bor själv på orten och hade inte hört talas om dessa problem förrän jag såg det i media så det har inte varit något vi andra Grumsbor känt till faktiskt.

Det jag tycker är konstigt är hur det enligt media varit problem sedan förra sommaren, cirka ett år, utan att de boende kontaktat socialtjänst eller polis. Det är först nu de verkar fått reda på något, finns inte ens någon polisanmälan. Istället vänder man sig till Hyresgästföreningen...
Citera
2019-07-10, 23:40
Medlem
Citat:
Till skillnad från dig så har jag ingen agenda och ja, jag reser mycket och pratar med folk av alla de slag. Det är något du borde göra men du trivs nog bäst bakom tangentbordet i ditt pojkrum.

Skäms du inte över dig själv?
Citera
2019-07-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Till skillnad från dig så har jag ingen agenda och ja, jag reser mycket och pratar med folk av alla de slag. Det är något du borde göra men du trivs nog bäst bakom tangentbordet i ditt pojkrum.

Skäms du inte över dig själv?
Nej. Jag är inte heller en pojke. Och jag kallar aldrig en person för en orm. Jag enbart hänvisat till vad polisen berättat om problemen i Grums, dvs att mediebilden är överdriven.
Citera
2019-07-10, 23:49
Medlem
Härligt nu har dom pratat med föräldrarna. Nu kommer allt lösa sig
Citera
2019-07-10, 23:50
Medlem
Citat:

Skulle snarare tro att det är du som blåljuger med din s k anti-rasistiska agenda. Åt helvete med svenska barn. Bara bruna barn matters i din värld. Svenska barn kan gott bli misshandlade, våldtagna och mördade. I sitt eget land. Du är alltid på tårna och näbbar mot vita svenskar i Sverige. Vill du att alla ska vara bruna i Sverige? Blir Sverige bättre då? För att det är så bra i Afrika och Mellanöstern? För att människorna där är så bra och trevliga och fredliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in