Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Toppenbra att de utsatta barnen och deras föräldrar får höra att den bild de har förmedlat är överdriven. Det måste värma att få höra. Svensk polis förnekar sig inte - fokus på att skydda brottslingarna!
Intressant också att höra den inflation i betydelse som ordet "busstreck" har undergått. När jag var liten var "busstreck" att ringa på nåns dörr och springa därifrån, eller möjligen att kasta vattenballonger från balkongen om man var riktigt modig. Nu är "busstreck" uppenbarligen att ta strypgrepp och hota med våldtäkt. Är man riktigt busig kanske man rentav tar livet av nån??
Åfan. Ja då var nog jag värre än dig. Jag la häftstift på stolen och bjöd in grannflickan att sätta sig.
Och när jag åkte fast för trimmad moppe i ungdomen så lovar jag dig att polisen inte såg mellan fingrarna.
Allvarligt. Känner folk från orten (från jobbet) som bor i närheten av bostadsområdet, ringde dem och de säger att det blitt upphaussat i pressen.
Sen en enskild morsas och dotters upplevelser ska man ju givetvis ta på största allvar.