2019-07-10, 18:36
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Däremot tycker jag ALLA länder, i synnerhet Sverige, skall vara vänliga och tillmötesgående mot sina turister och visa dom vägen till hotellet, tipsa om bra restauranger etc. Men lagen får dom gärna hålla sig till :-)

Har stött på amerikanska turister i Stockholm. De vanliga vita medelålders amerikanska turisterna har varit vänliga och respektfulla. Däremot de svarta nyrika amerikanska sportstjärnor jag mött har varit arroganta, kaxiga och dryga. Ändå tror jag att de hade undvikit bråk om de blivit provocerade.

Här har vi då bottenskrapet, en svart ghettokille som som suttit i fängelse, men som lyckats ta sig hit pga sin "musik"

Noggern och hans fetto-livvakt går runt på stan och råkar i bråk med två afghaner.

Någon förvånad ? Gatuslagsmål var en del av Rockys dagliga liv där han växte upp.

Du kan ta noggern ur djungeln men inte djungeln ur noggern.

Kolla gärna Disneyland-fighten på Youtube, så förstår ni.
Citera
2019-07-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Även fastän när det är på bekostnad av skattepengar, Sveriges-Usas relation, flera riktigt stora artister som aldrig kommer till Sverige samt relaterad inkomst därifrån. Är det verkligen värt att uppoffra geopolitiska relationer med andra länders myndigheter, befolkning och skattepengar bara för att sätta ett exempel?

Man är redo att uppoffra allt bara för att sätta ett exempel till större del? Ta ut sin frustration på en stor artist för exakt vilken anledning?

Asap är inte din genomsnittliga person, han är en produkt. Denna produkt genererar mycket pengar. Man slänger bort allt för ett par afghaners skull och att bli hatade.

Vad har man exakt tänkt att göra? Sätt honom i fängelse? Typ det enda om man ska sätta exempel. Vilka konsekvenser blir det inte? Kommer bli kaos. Att ge han böter kommer vara så otroligt fegt för "rättvisa". Då vet man svenska juridiska systemet är ett skämt. Man har gått all in, lika bra att fängsla honom i fängelse. Det spelar ingen roll vad man än gör, allting kommer bli negativt nu

Att släppa eller fria folk pga "geopolitiska relationer" eller pengar är väl så nära korruption man kan komma, och föredrar du det kan jag rekommendera dig att flytta till Nordkorea. Du kan ju tänka dig själv hur rättsväsendet och rättssäkerheten sett ut om länder förhandlat och sagt "Om inte ni släpper XXX stoppar vi tillförseln av XXX" och motparten i sin tur faller för detta. Det är fan skrämmande grejer du pratar om nu! :-)
Citera
2019-07-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I så fall har åklagaren begärt det för att skydda utredningen -- det sker ofta, men de är annars lika öppna som rättegångar.

Jag vet, men i det här fallet har åklagaren begärt och fått igenom förhandling bakom lykta dörrar. Något som är extremt ovanligt i USA.

Därav är det inte konstigt att amerikansk media rapporterat att de inte haft tillgång till förhandlingarna.
Citera
2019-07-10, 18:41
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
samtidigt kommer man förlora otroligt mycket pengar på det i form utav pr, potential turism och stjärnor som bojkottar Sverige, relation med usa (?)

Exempel som gick åt helvete i min mening

Vilka stjärnor går vi miste om ? Snoop Dogg som inte fick puffa sin weed här ?

Herregud vad skönt om vi fick slippa dessa "stjärnor"

Metallica spelar i Sverige just nu. Varför tjafsar inte de med afghanerna på stan och förstör deras hörlurar ?
Citera
2019-07-10, 18:41
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Att släppa eller fria folk pga "geopolitiska relationer" eller pengar är väl så nära korruption man kan komma, och föredrar du det kan jag rekommendera dig att flytta till Nordkorea. Du kan ju tänka dig själv hur rättsväsendet och rättssäkerheten sett ut om länder förhandlat och sagt "Om inte ni släpper XXX stoppar vi tillförseln av XXX" och motparten i sin tur faller för detta. Det är fan skrämmande grejer du pratar om nu! :-)
Är det lika skrämmande som när Sverige var "neutrala" under andra världskriget?
Vakna upp förfan.
Sverige är inget oskyldigt litet land som du kanske tror.
Man har låtit USA invadera hela Mellanöstern medans man tittat andra hållet. Nu fick Sverige ta emot deras avfall som krig resulterar i, det vill säga flyktingar. Sverige är på USAS knä, varför är man inte det nu är ett stort skämt. Alla är inte lika värda, vakna upp. Pengarna styr och det är nåt man är i behov utav här i Sverige. Man skulle bara ha slängt ut asap från landet och ingenting mer för att slippa allt skit. Du njuter av kaos och misär, men den är på dig

Det handlar om att vara diplomatisk. Tänk till lite kring konsekvenserna. Man förlorar miljontals kronor bara för att sätta exempel är ett stort skämt
Citera
2019-07-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Om man vill ens land det bästa så gäller det är kunna vara lite taktisk i sådana här lägen och höja blicken från att detaljstudera paragraferna. Det är inte alltid bästa lösningen att följa allt som skrivits i en bok till punkt och pricka, nej. Man måste kunna titta på omständigheterna i enskilda fall och vara lite flexibel.

Annars framstår man som ett väldigt skitnödigt/skumt land (vilket Sverige iof är...)

Så att se övervåld och misshandel mellan fingrarna skulle liksom gynna Sverige?
Att åklagaren och rätten sett till omständigheterna HOPPAS JAG VERKLIGEN. För det här med häktningen av ASAP Rocky är ju absolut inte oproblematiskt! Men direkt fel skulle jag INTE säga att det är.

I övrigt läs inlägg 2133.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Här har vi då bottenskrapet, en svart ghettokille som som suttit i fängelse, men som lyckats ta sig hit pga sin "musik"

Hade vart kul att se hur du hade klarat dig om du växte upp i ett amerikanskt ghetto, tror inte du hade tagit dig hit varken genom "musik" eller på annat sätt. Lätt att sitta här på flashback och skriva skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Hade det funnits samma sorts videobevis och omständigheter så hade du ej häktats för det här ens i USA, nej.

Ja dom gillar ju videobevis och här har dom ju faktiskt en solklar misshandel på video så varför skulle inte en häktning kunna ägt rum i Usa om det var ombytta roller?
Citera
2019-07-10, 18:45
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Vilka stjärnor går vi miste om ? Snoop Dogg som inte fick puffa sin weed här ?

Herregud vad skönt om vi fick slippa dessa "stjärnor"

Metallica spelar i Sverige just nu. Varför tjafsar inte de med afghanerna på stan och förstör deras hörlurar ?
Tyler the creator och potentiellt fler.

Bara för det är inte din musiksmak innebär inte att dessa produkter generar pengar. Jag struntar i dessa "stjärnor" men de är stjärnor oavsett för det är så allmänheten betraktar dom.

För ingen bryr sig om Metallica LOL. Deras tid är över sedan länge. Döende generation som följer dom
Citera
2019-07-10, 18:45
Medlem
Citat:

Rätt fånigt inlägg. Vad har din musiksmak med tråden att göra.

Jag tycker att det var rätt att häkta honom, men fel att inte också häkta de som angrep först. ASAPRocky gör sig helt klart skyldig till misshandel. I lägre grad på dem som angrep först men de borde inte få komma undan bara för det.
Citera
2019-07-10, 18:49
Medlem
Citat:
Är det lika skrämmande som när Sverige var "neutrala" under andra världskriget?
Vakna upp förfan.
Sverige är inget oskyldigt litet land som du kanske tror.
Man har låtit USA invadera hela Mellanöstern medans man tittat andra hållet. Nu fick Sverige ta emot deras avfall som krig resulterar i, det vill säga flyktingar. Sverige är på USAS knä, varför är man inte det nu är ett stort skämt. Alla är inte lika värda, vakna upp. Pengarna styr och det är nåt man är i behov utav här i Sverige. Man skulle bara ha slängt ut asap från landet och ingenting mer för att slippa allt skit. Du njuter av kaos och misär, men den är på dig

Det handlar om att vara diplomatisk. Tänk till lite kring konsekvenserna. Man förlorar miljontals kronor bara för att sätta exempel är ett stort skämt

Oj jäääääääääävlar, nu svävade vi långt bort!!!
Det finns nog en HEL DEL länder som inte riktigt är nöjda med sina ageranden under andra världskriget, så det behöver du nog inte vara orolig över!
Nej, ett oskyldigt land är vi absolut inte! Vi har en hel del att ta tag i. MEN vi är däremot ett av världens minst korrumperade länder, och det tycker jag vi skall fortsätta med, tycker inte du det?

Jag tror för övrigt både rättssytemet och rättssäkerheten skulle bli "liiiiiiiiite lidande" av att låta åklagarna och domstolarna kolla läget i mellanöstern och Sveriges relationer till diverse länder, innan dom kan komma till beslut.

"Slänga ut ASAP ur landet" är ju det sista man vill eftersom man häktat honom för flyktfara...
Citera
2019-07-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kan nog googla lite på ämnet om du vill. Det är välkänt att GW uttalar sig om utredningar han inte vet ett skit om.

Nope, bittra snutar och andra som fått kritik brukar ha åsikter. Sedan får man utgå från att GW sett samma filmer som vi sett.

Afghanen, Hazaren eller vad han nu kallas gör sig tveklöst skyldig till misshandel, om än ringa, men det har polisen missat att anmäla trots att det ligger under allmänt åtal.

Är inte speciellt konspiratorisk, men det som skett under denna förundersökning kan man ifrågasätta.

Nu har häktningen skett bakom lykta dörrar, kanske har åklagaren mer på fötterna men troligtvis inte.

Tror åklagaren är ute och cyklar i tron att han ska skapa sig ett namn... Häktningen är enbart utfärdad pga flyktrisk. En reell sådan, men begånget brott om Asap fälls kommer ha ett kusligt lågt straffvärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in