Citat:
Att tåla att bli emotsagd men eg. inte det heller, i diskussion, att tåla argument som kommer fram utan att gå off topic med spekulations-taktik. Många vill framställa sig som akademiskt förankrade, många gånger märks det inte att det finns förankring mer än i gudavärlden.
Okej, jag försöker att svara sakligt på vad de skriver, i alla fall. Sedan så tycker jag att man ska upplysa försök till att bortförklaringar.
Citat:
Bättre efterklok än att aldirig komma dithän, sedan fördomar.. skulle du kunna ge dig på påståendet att säga att vetenskaplig verifiering är fördomsfri, nä precis.. marknader styrs alltid av personliga intressen, det är där vetenskap befinner sig i detta faktiskt avancerade tidevarv, tror det började för rätt längesedan dessutom, om inte du föddes rakt in i teknologisk tid, så hjorde iaf alla andra som förmår skriva och använda sig av språk.
Precisera vad du menar med personliga intressen? Många vetenskapsmän har uppfattningar om hur saker ligger till angående saker de inte har några bevis för och detta influerar deras forskning men de allra flesta har inte några sådana motiv. Mycket forskning bedrivs av läkemedelsbolag, dessa har ett personligt intresse men deras forskning är mycket inom biokemi och där finns det inte så mycket man kan påverka i sina resultat. De kan väl få läkemedel att verka bättre än de är ungefär. Jag vet inte hur mycket av all forskning som bedrivs vid universitet och högskolor men en stor del gör det i alla fall.
Evolutionsteorin är inte en konspiration.
Citat:
Då har jag fel, det gör ingen skillnad för tråden ändå.. vad jag ser som själva snackämnet här är huruvida gudsteorin är en teori eller hypotes som gjort allt för att teoretiseras och framstå som teori, vilken kan vara kontrtoversiellt, beroende på hur man ser på vad som hänt och hur man använt det fejkade vetenskapandet.
Vilken fejkad vetenskap syftar du på? Den som kommer från ID-källor?
Citat:
Det gör inte så mycket.
Du behöver skriva ut vad saker och ting syftar på, då hade dina inlägg blivit mycket mer lättförståeliga. Typ vems fejkade vetenskap du syftar på, det är ganska oklart.