[quote=koffski|43901315]
Citat:
Sedan så vet jag inte vad du menar med "tåler ditten och datten".
Att tåla att bli emotsagd men eg. inte det heller, i diskussion, att tåla argument som kommer fram utan att gå off topic med spekulations-taktik. Många vill framställa sig som akademiskt förankrade, många gånger märks det inte att det finns förankring mer än i gudavärlden.
Citat:
Det jag skriver angående biologi kollar jag upp så att det stämmer om jag är det minsta osäker.
Bättre efterklok än att aldirig komma dithän, sedan fördomar.. skulle du kunna ge dig på påståendet att säga att vetenskaplig verifiering är fördomsfri, nä precis.. marknader styrs alltid av personliga intressen, det är där vetenskap befinner sig i detta faktiskt avancerade tidevarv, tror det började för rätt längesedan dessutom, om inte du föddes rakt in i teknologisk tid, så hjorde iaf alla andra som förmår skriva och använda sig av språk.
Citat:
Okej, kort stubin alltså. Jag har 891 inlägg i denna forumsavdelning men jag kommer bara ihåg 2-3 gånger där jag egentligen har blivit upprörd.
Då har jag fel, det gör ingen skillnad för tråden ändå.. vad jag ser som själva snackämnet här är huruvida gudsteorin är en teori eller hypotes som gjort allt för att teoretiseras och framstå som teori, vilken kan vara kontrtoversiellt, beroende på hur man ser på vad som hänt och hur man använt det fejkade vetenskapandet.
Inte för att jag misstror alla troende, då vore jag fullständigt paranoid, däremot är jag rätt kritisk till sagor och trallelallflum som gör anspråk på bärande tes, intill bärande teori att fabricera. Det är gjort och görs. Därför kritik, väl?
Citat:
Den senaste gången var när Elseydon snackade skit om psykologiska problem och skrev att dessa bara var en konstruktion av samhället och inte något fel. I övrigt så går jag sällan till personangrepp. Jag kanske däremot är provokativ.
Förlåt då, det var inte heller min mening att leka sibylla. du får ursäkta.
Elsydion är en lustigkurre, det tycker jag, men jag ser den som en ung valp som vet varken bu eller bä.