2019-07-10, 01:50
Medlem
Du kan inte tycka att det är lite syndigt att du som katolik springer runt och tänker på vad folk gör i sina sängar ?
Är grymt intresserad av vad Gud tycker om sådana tankar ...
Citera
2019-07-10, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ok, så då har vi etablerat att det räcker inte med att två personer anser sig älska varandra.

Pudelo, går du med på det också?
Inte om du flyttar målstolparna till barn och lik. Det var nog underförstått att det var vuxna vi pratade om, då det är olagligt att ha sex med minderårig oavsett sexualitet. Så det kan vi räkna bort.
Citera
2019-07-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Du kan inte tycka att det är lite syndigt att du som katolik springer runt och tänker på vad folk gör i sina sängar ?
Gud brukar ju inte kallas för ”sängkammarguden” för intet.
Citera
2019-07-10, 01:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Snackar du med mig? Jag är inte katolik.

Och jag funderar inte så mycket på vad folk gör i sina sängar. Däremot kom frågan upp här på forumet, antagligen för att det pratas om mycket, vilket i sin tur beror på att svaret är väldigt provocerande för vissa.

Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Inte om du flyttar målstolparna till barn och lik. Det var nog underförstått att det var vuxna vi pratade om, då det är olagligt att ha sex med minderårig oavsett sexualitet. Så det kan vi räkna bort.

Inga målstolpar har flyttats här. Argumentet som fördes fram var att det var okej för att dom "bara ägnar sig åt kärlek". Jag tog ett par exempel på där det är allmänt accepterat i samhället att emotsäga sig att folk ska få ägna sig åt sina egenheter fritt.
Citera
2019-07-10, 01:59
Medlem
Citat:
Gud brukar ju inte kallas för ”sängkammarguden” för intet.

Måste googla detta - har ju sällan grottat ner mig i Gud .
Däremot talade jag med en homofobisk katolik för ett par dagar sedan - blev alldeles mörkrädd över hur vederbörande resonerade. Rena 1800-talet i det huvudet...
Citera
2019-07-10, 02:02
Medlem
Citat:
Snackar du med mig? Jag är inte katolik.

Och jag funderar inte så mycket på vad folk gör i sina sängar. Däremot kom frågan upp här på forumet, antagligen för att det pratas om mycket, vilket i sin tur beror på att svaret är väldigt provocerande för vissa.

Inga målstolpar har flyttats här. Argumentet som fördes fram var att det var okej för att dom "bara ägnar sig åt kärlek". Jag tog ett par exempel på där det är allmänt accepterat i samhället att emotsäga sig att folk ska få ägna sig åt sina egenheter fritt.
Fast exemplet med barn är irrelevant i detta sammanhang, då det är förbjudet att ha sex med barn även om du är hetero.
Det är ju bland vuxna som vissa vill ha olika regler, så det är det diskussionen gäller.
Men om vi lämnar det åt sidan, var ska gränsen gå? Ska två av samma kön få kyssas? Kramas?
Vad ska straffet vara? Ska jag ringa polisen om jag ser misstänkt homosexuell aktivitet?
Det är sådana frågor jag funderar på.
Citera
2019-07-10, 02:03
Medlem
Citat:
Måste googla detta - har ju sällan grottat ner mig i Gud .
Däremot talade jag med en homofobisk katolik för ett par dagar sedan - blev alldeles mörkrädd över hur vederbörande resonerade. Rena 1800-talet i det huvudet...
Och då är ju 1800-talet ändå modernt, med tanke på när bibeln skrevs.
Citera
2019-07-10, 02:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Fast exemplet med barn är irrelevant i detta sammanhang, då det är förbjudet att ha sex med barn även om du är hetero.
Det är ju bland vuxna som vissa vill ha olika regler, så det är det diskussionen gäller.
Men om vi lämnar det åt sidan, var ska gränsen gå? Ska två av samma kön få kyssas? Kramas?
Vad ska straffet vara? Ska jag ringa polisen om jag ser misstänkt homosexuell aktivitet?
Det är sådana frågor jag funderar på.

Fast argumentet som framfördes kan ju användas för att påstå att det inte borde vara förbjudet. Det är snarare ditt prat om lagar och regler som är irrelevant.
Citera
2019-07-10, 02:05
Medlem
Citat:
Fast argumentet som framfördes kan ju användas för att påstå att det inte borde vara förbjudet. Det är snarare ditt prat om lagar och regler som är irrelevant.
Ursäkta, jag förstår inte?
Citera
2019-07-10, 02:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursäkta, jag förstår inte?

Jag märker det.
Citera
2019-07-10, 02:07
Medlem
Citat:
Jag märker det.
Du får gärna utveckla, var det jag menade.
Citera
2019-07-10, 02:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Du får gärna utveckla, var det jag menade.

Det har redan utvecklats i tråden, men du försöker snubbla på dig själv för att komma bort från problematiken. Säger man att "all kärlek är bra kärlek", så blir även den dåliga kärleken bra kärlek. Det var pudelo som kom med den invändningen, så jag skulle gärna vilja höra från just pudelo om resonemanget kring det. Dina invändingar är irrelevanta och dom stör mest diskussionen. Men det kanske är vad du är ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in