2019-07-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ja, for oss gode mennesker så er det vanskelig å tenke seg å ta livet av en snill mormor.

Ja det finnes mange dårlige mennesker men det er ikke nødvendig å henge dem ut med fullt navn.
Citera
2019-07-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ja det kunne virke som Holden mente han hadde et ord med i laget når det gjaldt politiets beslutning.

Påtalemyndigheten har plikt til å informere ved endring av status. Som fornærmet i en straffesak har man krav på bistandsadvokat. Når politiet nå har snakket om drap og fingert bortføring, ligger det i kortene at minst en av de fornærmede, TH og/eller deler av familien, vil endre status til mistenkt/siktet.

Dette skal den/de mistenkte og berørte advokater få klar beskjed om. Finnes det skjellig grunn til mistanke skal det oppnevnes forsvarsadvokater til den/de det gjelder.

Om slepesporet. I begynnelsen het det at det kunne være et slepespor i huset. Kunne være. Til forskjell fra et klart definert slepespor i urin/avføring.

Dette mulige slepesporet ble først funnet av TH. Det betyr at TH kan ha arrangert dette selv. Det betyr også at det mulige slepesporet sannsynligvis kan være en del av fingert dekkhistorie. Slik oppfatter jeg det.
Citera
2019-07-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Påtalemyndigheten har plikt til å informere ved endring av status. Som fornærmet i en straffesak har man krav på bistandsadvokat. Når politiet nå har snakket om drap og fingert bortføring, ligger det i kortene at minst en av de fornærmede, TH og/eller deler av familien, vil endre status til mistenkt/siktet.

Dette skal den/de mistenkte og berørte advokater få klar beskjed om. Finnes det skjellig grunn til mistanke skal det oppnevnes forsvarsadvokater til den/de det gjelder.

Om slepesporet. I begynnelsen het det at det kunne være et slepespor i huset. Kunne være. Til forskjell fra et klart definert slepespor i urin/avføring.

Dette mulige slepesporet ble først funnet av TH. Det betyr at TH kan ha arrangert dette selv. Det betyr også at det mulige slepesporet sannsynligvis kan være en del av fingert dekkhistorie. Slik oppfatter jeg det.
Det er mulig Holden alt hadde fått beskjeden på epost eller lignende men den dagen politiet hadde pressekonferansen så var Holden opptatt med en annen sak oppi nord eller noe.
Citera
2019-07-09, 19:48
Medlem
Citat:

Det har jeg ikke tenkt på. De har ikke lagt vekt på at det er noe mistenkelig ved det. Slik de har med brevet og telefonsamtalen, slik jeg ser det. Min første tanke var at det indikerte drap, men når du sier det, så vil det gjøre det lettere å forstå handlingen. Å ta henne med seg, gående, ikke slepende. Det virker så utrolig brutalt slik det står nå. Og det får jeg ikke til å stemme. Vanskelig å tenke på også.
Citera
2019-07-09, 19:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

”Ligger i korten” betyder att vi inte var där än när saken presenterades.
Citera
2019-07-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Det har jeg ikke tenkt på. De har ikke lagt vekt på at det er noe mistenkelig ved det. Slik de har med brevet og telefonsamtalen, slik jeg ser det. Min første tanke var at det indikerte drap, men når du sier det, så vil det gjøre det lettere å forstå handlingen. Å ta henne med seg, gående, ikke slepende. Det virker så utrolig brutalt slik det står nå. Og det får jeg ikke til å stemme. Vanskelig å tenke på også.
Jeg lurer på om den turen til Kvitfjell var annonsert så vitner kan underbygge påstanden eller om det bare var noe TH fant på som forklaring på hvorfor han kom hjem tidlig fra jobben akkurat denne dagen?
Citera
2019-07-09, 20:13
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg lurer på om den turen til Kvitfjell var annonsert så vitner kan underbygge påstanden eller om det bare var noe TH fant på som forklaring på hvorfor han kom hjem tidlig fra jobben akkurat denne dagen?

Det er et veldig godt spørsmål, for det er det jeg leste helt i begynnelsen også, at grunnen til at han kom hjem så tidlig var nettopp fordi de hadde planer om å reise på hytta i Kvitfjell, men senere så er det ikke blitt snakket så mye om akkurat dette.

Det er vel kun her i tråden jeg har sett det spekulert i at grunnen til at han dro tidlig hjem hadde sammenheng med telefonsamtalen 09:14, ELLER oppringningen noen andre i familien prøvde på senere som de ikke fikk svar på, og at han dro hjem av bekymring i forhold til dette.

Historien i begynnelsen var at han dro tidlig hjem fordi de hadde planer om å reise til Kvitfjell den dagen...

En onsdag midt i uka..
Citera
2019-07-09, 21:03
Medlem
Til Kirkemo

Fra regelverket:
Citat:
Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Trådar som saknar detta kommer att raderas eller låsas. Forumet ska inte heller användas för att starta eller bedriva trakasserier av icke offentliga personer.

Var försiktig med personuppgifter. När icke offentliga personer utsättas för andras missaktning så bör man överväga att delvis maskera personuppgifterna, där en stjärna ersätter minst en bokstav alternativt siffra i varje del. Gör en intresseavvägning där den enskildes intresse av en fredad privat sfär vägs mot motstående intressen som informations- och yttrandefriheten.

Først, det er off topic å navngi person som skal ha mishandlet en bestemor i denne tråden.

Om navngitt person er blitt dømt for å ha mishandlet en bestemor, kan du starte en annen tråd for å diskutere bestemor-overfalls-saken.

Vennligst følg reglene.
Citera
2019-07-09, 21:14
Bannlyst
Citat:
Til Kirkemo

Fra regelverket:

Først, det er off topic å navngi person som skal ha mishandlet en bestemor i denne tråden.

Om navngitt person er blitt dømt for å ha mishandlet en bestemor, kan du starte en annen tråd for å diskutere bestemor-overfalls-saken.

Vennligst følg reglene.

Jeg følger reglene. Mye her er off-topic. Å snakke om orderusaken er jo i og for seg off-topic, men hvis det indirekte har med Hagen-saken å gjøre, eller kan sammenliknes med den, mener jeg man bør kunne snakke om det. Og ja, han er dømt, og har sonet for det. Hva som definerer en offentlig person er jo når en person har blitt offentliggjort. Hvem er det som bestemmer at det bare skal være avisene som skal ha rett til å offentliggjøre folk? Ta Svein Jemtland f.eks., der ventet avisene til han ble siktet før dem offentliggjorde navnet hans. Han er nå offentlig. Grunnen til at jeg snakket om denne Jørn, var jo for å gjøre folk klar over at det finnes folk som kan drepe gamle bestemødre for penger, og ikke for å henge han ut.
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-09 kl. 21:21.
Citera
2019-07-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onhold
Här ser jag en nyckeldetalj:

Expressen:
"Mannen kom hem cirka 13.30 till villan på Sloraveien i Fjellhamar i Lørenskogs kommun utanför Oslo. Runt klockan 14 meddelade han polisen att hans hustru saknas."

Alltså, efter en halvtimme anmäler han henne som saknad. Det fanns inga tecken på kamp, inget onormalt i villan. Kunde han inte tro att hon var ute på ett ärende? Besökte en väninna och glömt sin telefon hemma? Om jag kom hem från jobbet och min (hemma)fru inte var hemma, skulle jag då automatiskt ringa polisen en HALVTIMMA efteråt och anmäla henne försvunnen?
This smells fishy...
Skulle han tro att hon var ute och promenerade utan hund och telefon och med utpressningsbreven på bordet ? Jag tror inte de.
Citera
2019-07-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt

Det har aldri vært konkretisert nøyaktig hvordan det angivelige slepesporet har vært avsatt. Omstendighetene er veldig uklare rundt slepesporet.

Politiet snakker om drap og fingert bortføring. Jeg forstår det slik at sporene som peker mot bortføring antas å være fingerte for å skape inntrykk av bortføring. Blant annet det angivelige slepesporet.

Om du antar at leiemordere har gått inn i huset og drept AEH og bortført liket, er det ikke lenger snakk om en dekkhistorie, men en reell hendelse, en reell bortføring eller kidnapping.

Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Jeg følger reglene. Mye her er off-topic. Å snakke om orderusaken er jo i og for seg off-topic, men hvis det indirekte har med Hagen-saken å gjøre, eller kan sammenliknes med den, mener jeg man bør kunne snakke om det. Og ja, han er dømt, og har sonet for det. Hva som definerer en offentlig person er jo når en person har blitt offentliggjort. Hvem er det som bestemmer at det bare skal være avisene som skal ha rett til å offentliggjøre folk? Ta Svein Jemtland f.eks., der ventet avisene til han ble siktet før dem offentliggjorde navnet hans. Han er nå offentlig. Grunnen til at jeg snakket om denne Jørn, var jo for å gjøre folk klar over at det finnes folk som kan drepe gamle bestemødre for penger, og ikke for å henge han ut.

Jeg tolker reglene annerledes enn deg. Og liker ikke at du navngir reelle personer for påståtte forhold som ikke vedkommer denne tråden.
Senast redigerad av kornblomst 2019-07-09 kl. 23:37. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-07-09, 23:33
Medlem
Citat:
Det har aldri vært konkretisert nøyaktig hvordan det angivelige slepesporet har vært avsatt. Omstendighetene er veldig uklare rundt slepesporet.

Politiet snakker om drap og fingert bortføring. Jeg forstår det slik at sporene som peker mot bortføring antas å være fingerte for å skape inntrykk av bortføring. Blant annet det angivelige slepesporet.

Om du antar at leiemordere har gått inn i huset og drept AEG og bortført liket, er det ikke lenger snakk om en dekkhistorie, men en reell hendelse, en reell bortføring eller kidnapping.

Jeg tolker reglene annerledes enn deg. Og liker ikke at du navngir reelle personer for påståtte forhold som ikke vedkommer denne tråden.
Leiemordere hadde aldri tatt med seg liket eller faket en bortføring, en leiemorder hadde bare blåst av hodet og dratt sin vei.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in