Citat:
Ursprungligen postat av
bartram
Jag föredrar att använda mig av förkortningar Den CD jag avser är han som parkerade om bilen och vars förehavanden diskuterades ganska noga i "Nationens intresse" i MOP-avsnittet som är ganska kortfattat , totalt sett. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att LB vill signalera att han sitter på mer info om CD mfl (främst CGÖ) som pekat på nån slags inblandning
Okej. Ja, Södermalmspiketen var utan tvekan på plats både på DB Gata och vid mordplatsen. Borgnäs har dragit fram mycket i ljuset, inte minst då CGÖ.
Problemet är att det stannar vid indicier/misstankar. Man kommer liksom inte längre. Själv gjorde jag en större kartläggning av det svenska och internationella (sammankopplade) högerextrema nätverket för ett par år sedan.
Men inget konkret framkommer. Det fanns många Palmehatare och flera av dem hade tillgång både till WT och vapen.
CIA-agenten CA, då verksam i Belgien/Holland, med kopplingar till WACL i Sverige var en drivande kraft i försöken att få bort Palme från makten. Till den svenska WACL-kretsen hörde ÅJE som styrde Klara Lidingö FBU som ska ha övervakat Palme. I denna krets hittar vi CGÖ.
Via WACL kan man koppla både till Contra (esten AH) och till åtminstone en Säpoanställd, nämligen SJ som enligt Sten Anderssons tipsare deltog i den illegala övervakningen av Palme. Och det var från Säpo bokhandlare Ståhl i början av februari 86 fick veta att Palme skulle mördas "före Moskvaresan".
CA var medlem i en "konservativ" tankesmedja som hette Interdoc. I denna introducerade han den svenske WACL-ordföranden vid tiden för Palmemordet, den moderate riksdagsmannen BH.
Här i tråden har på senare tid framkommit att Interdoc hade en grupp kopplad till sig som kallades Den Dienst (tjänsten) och denna grupp ska, så vitt jag förstår enligt belgiska medier, ha utfört mord på vänsterpolitiker och misstänkta KGB-agenter i Västeuropa.
CA grundade och förfogade även över den privata nazistarmén Westland New Post som ägnade sig åt liknande övningar. WNP var kopplade till den belgiska rånmördarliga vars store blonde ledare PH här i tråden kopplats till Sthlm före o under mordkvällen.
CA var kompis med den svenske Sydafrika-agenten BW på Cypern.
Så där kan man hålla på rätt länge utan att komma närmare Sveavägen.
Borgnäs får i så fall sjunga ut och berätta vilken konkret koppling till mordet han funnit. Ett mordvapen hos CGÖ vore inte så dumt, men något sådant har vi ju ännu inte sett.