2019-07-08, 23:24
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
Jag läser denna tråd varje dag. En sak funderar jag dock på.

Det tycks vara många, för att inte säga de flesta, som avfärdar SE spåret som rena fantasier.

På vilka grunder gör ni det? Jag hittar inte ett enda bevis i SE teorin som gör att man kan avfärda honom. Eller har jag missat något? Upplys mig isåfall...

Om man tycker/tror att SE är gärningsmannen så ligger han bra till vilket jag har varit inne på tidigare. Passar bra in som den ensamma gärningsmannen. Det finns flera vittnen som faktiskt pekar ut en mans person den här kvällen med glasögon: vid Grand, Yvonne N uppe på åsen och någon vid t-banan (den här är nog den svagaste iakttagelsen). Dessutom...Mårten Palme när han skall beskriva mannen som står utanför bokhandeln vid Grand. Även vid mordplatsen vad gäller klädseln. Dock skulle jag säga att det är just glasögonen och kepsen som placerar SE vid Grand.

Sen nämner Birgitta och/eller Annelie vid Grand en man som bar en keps. Vilket är mer troligt att det isf skulle vara SE med tanke på de bilder som finns av honom. Att Pettersson skulle ha burit keps är helt enkelt inte sant.

Dock är jag väl medveten om det här med SE och vapnet samt hur han fick syn på makarna Palme. Var det när han var på väg tillbaks till jobbet från "middagen" som han SE säger sig ha intagit den där kvällen?

Som sagt: vapnet är den svagaste länken enligt min åsikt.
Citera
2019-07-08, 23:26
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Det är tydligt att det är folk som är skyddade och som du säger så finns det säkert en inofficiell förklaring som måste godtas. Flera spaningsledare har försökt få ut uppgifter från Must utan att lyckas. Kanske frågorna gäller mer än frågor kring radiosignaler? LGWP uppger i romanform att det förekom en övning på kvällen som var anstiftad av Hans Holmer. Det kan ha varit en övning eller så är övning något som används som förevändning efteråt för att ge folk alibi. Möjligheterna är många här men det oaktsamma sätt som en del visar sig med WT på borde tyda på att de inte har vetskap om att något mord ska ske. Hade övningen varit direkt polisiär så borde spaningsledningen ha större insyn. Det kan tyda på att det är ett steg högre upp, kanske Stay Behind med militär anknytning? Givetvis även möjlighet att det är en sanktionerad övervakning av OP. Såpass högt upp förankrad så att spaningsledningen ändå inte når ända dit.

Must har ett dubblettarkiv i deras krigsbunker, detta har inte alltid gallrats när annat tagits bort från ordinarie arkiv, där borde man göra husransakan.
Citera
2019-07-08, 23:36
Medlem
hehehos avatar
Vad som hände med vapnet enligt diverse rykten

1) Kastades i vattnet stockholms innerstad
2) I bankfack i sverige
3) I bankfack i england
4) dumpad från finlandsfärga
5) dumpad från fritidsbåt i skärgården
6) förstörd i polisensvapenkross/smältugn
7) i sydafrika
8) sanldåda sthlms innerstad
9) uppe på tak sthlm
10) körd till norge
11) kvar hos CGÖ, med på tullens husransakan
12) ghost-vapen utan serienummer, kan vara varsomhelst hos CIA mfl.
13) Fortsatt använt av polisman (bytta kulor) sedan skrotad med alla andra Walters
14) livförsäkring åt mördaren gömd på hemlig plats
15) I en vapenkasun för staybehind
Citera
2019-07-08, 23:39
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Det är tydligt att det är folk som är skyddade och som du säger så finns det säkert en inofficiell förklaring som måste godtas. Flera spaningsledare har försökt få ut uppgifter från Must utan att lyckas. Kanske frågorna gäller mer än frågor kring radiosignaler? LGWP uppger i romanform att det förekom en övning på kvällen som var anstiftad av Hans Holmer. Det kan ha varit en övning eller så är övning något som används som förevändning efteråt för att ge folk alibi. Möjligheterna är många här men det oaktsamma sätt som en del visar sig med WT på borde tyda på att de inte har vetskap om att något mord ska ske. Hade övningen varit direkt polisiär så borde spaningsledningen ha större insyn. Det kan tyda på att det är ett steg högre upp, kanske Stay Behind med militär anknytning? Givetvis även möjlighet att det är en sanktionerad övervakning av OP. Såpass högt upp förankrad så att spaningsledningen ändå inte når ända dit.

Övningar som blir verklighet är standard när underättelsetjänster slår till, det har flera fördelar.
Citera
2019-07-08, 23:44
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Ja, poliserna A, B, C osv är ju skapligt utredda. I den mån dom haft licens på S&W, så är dom provskjutna. Man har kollat alibin.

Om det ändå skulle vara någon av dom, så får vi vänta på ett erkännande.

Vilka spår är intressanta? Det finns många uppslag!

Men vittomfattande haranger om Skandiahuset och Alvar Lindencrona, eller uppgifter om storsvenskar duger inte för att ringa in en skytt ur Stay behind. Där tycker jag nog att Boboslacke hade ett vettigare förslag, med Donald Forsberg.

Var på gatorna i city aktuell kväll. Halvkväden visa.

Hans pappa var legionär.

Sommarställe på Fårö.

Interfererar med utredningen, letar efter vapnet.

Efter att ha sett killen sjunga vackert till gitarr på youtube, så föll lite av mitt intresse, han verkar vara en rätt finlemmad person, men principiellt tycker jag det är exakt så man måste dyka. Det kan man göra inom andra uppslag, och utan att nämna namnen i tråden.

balladerna stämmer snarare på narcissisten och förstärker caset, att han interfererat med utredningen är ju intressant, det är vanligt på en icke proffs-GM.
Sen kan man ju notera vilka andra som blev tillfrågade IvB, BW, Bergh det är en viss typ av machomän med vapenvana, militär bakgrund, och ett stort ego.
Citera
2019-07-09, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Jag skulle vilja veta mer om gruppfotot från början av 90-talet (gotland?) "Palmes mördare finns på bilden" minns inte vilken tidning.
Det var väl i Aftonbladet. Där vittnet "Bengt" påstod att Säpomannen Tore Utriainen sagt att: "på den här bilden finns Olof Palmes mördare"

Tror att du själv länkat intressant info från en annan användare på forumet i inlägg #92005

Ja det vore intressant att få se det fotot!
Citera
2019-07-09, 01:15
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Jag håller med dig, stay behind var säkert inblandade, det finns något annat som aldrig nämns här är Palmes hälsa den sista tiden.

Vad jag vet utreddes den grundligt han hade en virussjukdom han ådragit sig i indien (ej AIDS) som skadade njurarna.
Citera
2019-07-09, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Ja, poliserna A, B, C osv är ju skapligt utredda. I den mån dom haft licens på S&W, så är dom provskjutna. Man har kollat alibin.

Om det ändå skulle vara någon av dom, så får vi vänta på ett erkännande.

Vilka spår är intressanta? Det finns många uppslag!

Men vittomfattande haranger om Skandiahuset och Alvar Lindencrona, eller uppgifter om storsvenskar duger inte för att ringa in en skytt ur Stay behind. Där tycker jag nog att Boboslacke hade ett vettigare förslag, med Donald Forsberg.

Var på gatorna i city aktuell kväll. Halvkväden visa.

Hans pappa var legionär.

Sommarställe på Fårö.

Interfererar med utredningen, letar efter vapnet.

Efter att ha sett killen sjunga vackert till gitarr på youtube, så föll lite av mitt intresse, han verkar vara en rätt finlemmad person, men principiellt tycker jag det är exakt så man måste dyka. Det kan man göra inom andra uppslag, och utan att nämna namnen i tråden.
Du tror således att Stay behind i någon form är intressant som spår? Men inte poliser i någon form?

Kan du precisera dig lite när du anklagar Borgnäs för att ha hindrat att sanningen om mordet har uppdagats?
Senast redigerad av onopono 2019-07-09 kl. 01:54.
Citera
2019-07-09, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Tack för att du åtminstånde försöker.

I den sista intervjun med spaningsledaren Krister jag har läst så säger han ordagrant "Vi har koll på den delen av utredningen" apropå walki-talkimän. Det betyder med 99% säkerhet att någon har talat om för spaningsledningen att "så här ligger det till" och så skall dom godta den förklaringen.
Han fortsätter ordagrant i samma intervju "dom vill inte prata med oss" om männen med walki-talkies.

Hur är det möjligt att ha koll på den delen av utredningen om dom inte pratar med spaningsledningen?

Det torde vara uppenbart för alla med en IQ över 90 att palme var övervakad av svensk säkerhetstjänst.
Det vore också direkt tjänstefel att inte ta reda på om han verkligen gick på bio när han ger livvakten ledigt. Vi pratar om sveriges statminister, misstänkt sovjetspion (rätt eller fel) strax innan en kontroversiell moskvaresa.

Jag säger inte att det var dom som sköt. Dom kan ha gått hem när dom såg att han faktiskt gick på bio. Lagt av tidigare för att slippa debitera övertid. blivit tagna på sängen osv...
Men att inte ens ta reda på vilka de är och om de gjort några observationer under mordnatten som kan hjälpa spaningsledningen??? Kom igen???

Naturligtvis är spaningsledningen optimistisk. Vad skall dom säga? Vi sitter här och rullar tummarna och spelar spindelharpan på våra datorer.
Har du källa till den intervjun?
Citera
2019-07-09, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Vad jag vet utreddes den grundligt han hade en virussjukdom han ådragit sig i indien (ej AIDS) som skadade njurarna.
Tack för informationen tyckte det lät otroligt ,jag är säker på vem mördaren är och
det här stärker mina misstankar, det var en samordnad aktion , med stay behind i bakgrunden, planerat av sydafrika,jag är säker på att J S sköt honom
Citera
2019-07-09, 06:19
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du tror således att Stay behind i någon form är intressant som spår? Men inte poliser i någon form?

Kan du precisera dig lite när du anklagar Borgnäs för att ha hindrat att sanningen om mordet har uppdagats?

Nej, jag tror ju egentligen inte det, men jag ger det som möjligt exempel. Och jag tänker inte precisera mig anonymt på ett internetforum.
Citera
2019-07-09, 06:25
Medlem
SGDFs avatar
Ivan von Birchan, Ulf Lingärde, ser ni inte människotypen?

Fantiserande halvmytomaner. Folk vill betyda något, känna sig viktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in