2019-07-09, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Väldigt märkligt att Aftonbladet skriver att det är invandrare som gör det men det händer vid enstaka tillfällen att dom chockar eller ta upp en oväntat nyhet.

Detta förändrar dock ingenting. Ingenting kommer hända. Vad tror ni föräldrar till dessa flykting barn kommer säga? Förmodligen att barn är barn och har dom inte lärt sina barn vad rätt är fel när dom är 8 år fyllda då är det något fel.

När jag växte upp så var det svenskar som var problemet där jag bodde. Dom betedde sig lika illa. Är inte helt hundra på om dom skulle hota med våldtäkt eller kalla nån hora men dom betedde sig väldigt illa.

Precis, förekommer överallt att vissa barn beter sig illa och har alltid förekommit. Det är på inget sätt okej och ska givetvis stoppas men är nog inte bara i lilla Grums det händer, har blåsts upp oerhört i media.
Citera
2019-07-09, 01:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollabella
Precis, förekommer överallt att vissa barn beter sig illa och har alltid förekommit. Det är på inget sätt okej och ska givetvis stoppas men är nog inte bara i lilla Grums det händer, har blåsts upp oerhört i media.

Stackars naiva människa, sådana som du kommer inte vakna vad som än händer.
Citera
2019-07-09, 01:27
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jaha?
Så det finns de ungar som vågat konfrontera 6-8-åringara och som sen blivit mördade?
Har du helt tappat all sans och måtta? Det låter ju helt vansinnigt! Är du inte klok?
Länk till det tack!

Du säger att barnen är fega som inte konfronterar eller svarar emot för det gjorde man för ca 100 år sen. Jag försöker bara flytta dig framåt i tiden där självförsvar kan leda till hämnd från andra släktingar. Att ungdomar nu skjuter andra ungdomar beror mest på att de inte längre har någon empati. Nu dödar man nån för saker som förmodligen fick lite stryk eller örfil för förut.

Finns en tråd som kom för nån dag sen där en pappa åkte och klappade till någon som hade slagits med hans son. Finns en lite äldre tråd där nån anlitar nån mcsnubbe för att sonen blivit hotad.
Det betyder iofs inte så mycket men här avråder polisen ungdomar att man ska konfrontera nån som stulit saker i omklädningsrum eller skåp för att våldet inte ska eskalera.
Citera
2019-07-09, 01:54
Medlem
Citat:
visst kan barn bete sig illa, men att ingen kan törs stoppa dem utan att få deras föräldrar efter sig
måste väl endå vara en kulturkrock, det låter väldigt osvenskt
Citera
2019-07-09, 02:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Välkommen till det nya Sverige, det som nyss var osvenskt är nu det normala. Konfrontera inte någon oavsett vad de gör för då eskalerar det hur långt som helst. Lämna det till polisen som lämnar det till politikerna som lämnar det till folket som röstar på samma politiker igen.
Citera
2019-07-09, 02:05
Medlem
Citat:

Det är ju ett stort undantag att media rapporterar... Normalt sett mörkas händelser som denna.

Man vill ju inte förstöra Sverigebilden...
Citera
2019-07-09, 02:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schavott
Det är ju ett stort undantag att media rapporterar... Normalt sett mörkas händelser som denna.

Man vill ju inte förstöra Sverigebilden...

Det är långt till nästa val, de skulle aldrig skrivit om det annars.
Citera
2019-07-09, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Gör nått själv då för fan eller håll käft.

Jag har varit ute och snackat med killarna, kontaktat deras föräldrar samt skolorna de går på. Har satt stopp för dem flertalet gånger men då fått direkt livshot på mig vilket jag inte bryr mig om. Jag tycker synd om killarna som inte verkar se att de har en större framtid än att bete sig såhär. Tror jag börjat nå en av dem, men det är jävligt hårt grundat i dem hur de ”ska” bete sig och de tror att de ökar i status genom dessa handlingar. Just i Hässelby är det de äldre gängen som lockar och du får inträde i de gängen genom att göra som dessa barn gör. Sorgligt.
Citera
2019-07-09, 04:57
Medlem
DURN80s avatar
Kom ihåg, Sverige är ett stort land med väldigt lite folk. Tusentals små samhällen, hundratals små städer och ett par dussin större städer. Varje större stad har ett par problem områden. Nästan varje liten stad har åtminstone ett problem område. Väldigt få små samhällen har problemområden. Men vad alla har gemensamt är att alla problemområden, helt uteslutande, har högt antal invandrare/nyanlända. Så har Sverige sett ut sedan tidigt 1990 tal. Den första riktiga problem-vågen var Serber, Bosnier och Kurder. De slussades in i skolorna och ut från "förberedelse skolorna" 1993 - 1994 och hela Sverige ändrades. Varenda skola fick problem, varenda helg blev "farlig" på torgen, och våld ökade markant inom alla brotts klaffar. Problem barnen som var tonåringar 1993 - 1994 och aldrig lyckades i livet, de har egna barn nu, fyllda med samma "värderingar" som deras föräldrar. Lägg till detta, alla nyanlända som inte kan ett ord Svenska, som söker sig direkt till andra nyanlända som inte har en susning hur man ska agera i ett modernt tryggt land, utan istället lär sig allt från andra missanpassade invandrar ungar. Jag är inte överraskad av Grums problem. Jag har sett det otaliga gånger runt om i Sverige de senaste 25ish åren.

Men jag är likaså inte hatisk överlag mot nyanlända. Delvis pga att det är en otrolig minoritet som beter sig illa trots allt, galet men sant. De bara syns och hörs mer än den "tysta majoriteten" som faktiskt sköter sig, speciellt i micro samhällen som Grums.

Med det sagt, invandrare/nyanlända som skadar Svenskar, behöver försvinna.
Citera
2019-07-09, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Hade en ungjävel varit så uppkäftig så som det beskrivits hade min våldstrappa sett ut ungefär så här
1) ”nu följer du med så ska vi prata med dina föräldrar om vad du sagt/gjort”
2) ta ungen i kragen och dra med dem till deras föräldrar
3) som förra fast i nacken
4) lugga
5) 1-2 örfilar

Vad tycker ni är rimligt?

Absolut rimlig trappa förutom att du efter 3) blir anmäld för barnmisshandel. Tyvärr är det så.
Citera
2019-07-09, 05:17
Medlem
Citat:
Tragiskt att detta får så stort genomslag. Tror inte det är ett dugg värre i Grums än någon annanstans faktiskt när det gäller barn/ungdomar som bråkar/slåss! För det första var det likadant när jag växte upp i 70-talets Sverige på en annan liten ort i Västra Götaland, men då var det bara ”svenskar”. Det fanns barn man var rädd för som skrämde, hotade, slog andra barn och var allmänt elaka och störiga. På samma sätt i skolan idag, i min sons klass fanns flera ”ligister”, har inget med hudfärg att göra, så trött på alla rasister och Sverigedemokrater nu! Skärpning!

Däremot kan man konstatera att det nu har rapporterats från Grums att det är en grupp nyanlända som antastat barn i området, detta är såklart inte okej och ska såklart tas itu med men tror detta har fått för stora proportioner. Det lär ju förekomma överallt och inte bara i Grums att barn (både svenska och utländska) beter sig illa. Läser man lokaltidningen NWT idag är det många i området som inte märkt av det, och så intervjuas en 10-årig tjej som berättar att hon blivit utsatt av två pojkar som kastat sten och att det finns ytterligare två tjejer som är elaka. Detta ska ha pågått i ett år, konstigt att man inte hört ett ljud om detta som boende i närheten... Polis och socialtjänst verkar inte heller vetat något förrän artikeln som skrevs i hyrestidningen. Tycker allt verkar uppförstorat men det är min åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Jag bara skrattar åt sådana som dig IRL Klappar på ditt huvud och går vidare!
Så du älskar med andra ord människor som har Trollabellas fanatiska åsikter? Från början tyckte jag illa om dem, sedan har avskyn växt de senaste fyra åren och nu hatar jag dem djupt. Då menar jag inte alla som "varit naiva" och lurade av MSM, utan jag menar de extrema som försvarar sin politik, trots att de faktiskt ser vad som händer. Läs vad hon skriver i citatet. Sedan kan du skratta och gå vidare en stund till. Om du nu inte råkar bo på fel ställe, där du får vara försiktig, när du går vidare.
Citera
2019-07-09, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhksat
Polisen kanske kan grilla korv med barnen, då kanske de börjar respektera ordningsmakten och andra människor.

Förutom att de där apungarna inte äter fläskkött 🤷‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in