2019-07-08, 21:05
Medlem
Allt det vi ser hända i Sverige med sådan rasande takt är inte något sam bara händer av sig själv. Det är ett gigantiskt projekt som har pågått mycket länge. Läs bara Kalerigplanen från 1930-talet till exempel. Men Kalergi var ju egentligen bara en spökskrivare. Han hade, föga förvånande, täta kontakter med familjen de Rothschild.

Det vi nu ser i Sverige där det Svenska folket byts ut mot afrikaner och andra folk från Mellanöstern är i stort vad denna plan gick ut på. Sedan skall Europa slås samman med Afrika inom några decennier när den Europeiska kulturen och särarten är fullständigt utplånad. Världen skall domineras politiskt och militärt av USA.

Men vad går då allt ut på egentligen. Ja naturligtvis att allt mer makt skall koncentreras till en världsregering, som i sin tur styrs av en liten maktelit. Denna elit som vanliga människor inte ens har en aning om att de existerar. Mycket smart uttänkt och det finns tyvärr inget som kan stoppa det som sker.
https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_von_Coudenhove-Kalergi
2019-07-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Allt det vi ser hända i Sverige med sådan rasande takt är inte något sam bara händer av sig själv. Det är ett gigantiskt projekt som har pågått mycket länge. Läs bara Kalerigplanen från 1930-talet till exempel. Men Kalergi var ju egentligen bara en spökskrivare. Han hade, föga förvånande, täta kontakter med familjen de Rothschild.

Det vi nu ser i Sverige där det Svenska folket byts ut mot afrikaner och andra folk från Mellanöstern är i stort vad denna plan gick ut på. Sedan skall Europa slås samman med Afrika inom några decennier när den Europeiska kulturen och särarten är fullständigt utplånad. Världen skall domineras politiskt och militärt av USA.

Men vad går då allt ut på egentligen. Ja naturligtvis att allt mer makt skall koncentreras till en världsregering, som i sin tur styrs av en liten maktelit. Denna elit som vanliga människor inte ens har en aning om att de existerar. Mycket smart uttänkt och det finns tyvärr inget som kan stoppa det som sker.
https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_von_Coudenhove-Kalergi

Så var vi tillbaka i den gamla trygga flashbackska judeparanojan. Den har varit frånvarande rätt många pagineringar, otroligt skönt. Jag sajnar ut från den här tråden nu.
2019-07-08, 21:38
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nej det betyder det naturligtvis inte.

Svenska vargstammen återhämtade sig från en bottennivå på ett fåtal djur, bl.a. genom "immigration" från Finland. Jag är rätt säker på att svenska folkstammen kan återhämta sig från en nivå på säg 1 miljon individer, gärna med lite immgiration från Finland utan att en enda arab behöver komma hit och göra landet osäkert och islamiskt.

Men eftersom jag tror att du är endera troll, menaimmigrant med utbildning och eventuell agenda (ditt sätt att felaktigt använda dem tyder på immigrationsbakgrund) eller vetvilling så kan vi nog sluta här.

Citat:
Svenska vargstammen återhämtade sig från en bottennivå på ett fåtal djur, bl.a. genom "immigration" från Finland

Ja, den svenska vargstammen återhämtade sig genom invandring av vargar. Vet du hur? Inte för att Finland var fullt av vargar utan Ryssland var. Tack vare att det fanns mycket vargar i Ryssland trots att vargen var mer eller mindre utrotad överallt i Europa.

Hur hade du tänkt få in "svenskar" utanför Sveriges gränser? Ryssland, Ukraina, Polen, Grekland?

Om du syftar på Finland så har dem egna demografiska problem. Om 80 år lär det knappt finnas några finnar under 45 års ålder kvar.

Det behövs alltså invandring. Titta på småorter runt om i landet såsom Lessebo, Högsby, Östra Göinge, Nybro, Markaryd, Flen och så vidare. Dem var helt döende och var på väg att dö ut, men nu har så många flyktingar kommit dit att kommunerna nu lever.

Det är så Sveriges framtid kommer se ut och bör se ut. Det är enda sättet man kan rädda Sveriges landsbygd.
2019-07-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Ja, den svenska vargstammen återhämtade sig genom invandring av vargar. Vet du hur? Inte för att Finland var fullt av vargar utan Ryssland var. Tack vare att det fanns mycket vargar i Ryssland trots att vargen var mer eller mindre utrotad överallt i Europa.

Hur hade du tänkt få in "svenskar" utanför Sveriges gränser? Ryssland, Ukraina, Polen, Grekland?

Om du syftar på Finland så har dem egna demografiska problem. Om 80 år lär det knappt finnas några finnar under 45 års ålder kvar.

Det behövs alltså invandring. Titta på småorter runt om i landet såsom Lessebo, Högsby, Östra Göinge, Nybro, Markaryd, Flen och så vidare. Dem var helt döende och var på väg att dö ut, men nu har så många flyktingar kommit dit att kommunerna nu lever.

Det är så Sveriges framtid kommer se ut och bör se ut. Det är enda sättet man kan rädda Sveriges landsbygd.

Du är både vetvilling och immigrant troligen. Du kanske såg att jag exemplifierade vargstammen (en hadfull individer) med ett scenario där 1 miljon svenskar återstår. Att du inte begriper hur fåniga dina demografiska funderingar blir med de proportionerna och tror att det bevisar oundviklig immigration från världens sämsta regioner är rätt illustrativt.

Eller så säger jag Island. Tips: 343 960 x4
Trevligt land. Den som fattar fattar.
Tack och hej.
Senast redigerad av Varglig 2019-07-08 kl. 23:31.
2019-07-08, 23:54
Medlem
Nihiliserads avatar
Mycket snart:

(FB) 5 tyskar reste till Ryssland, blev 960 stycken, på mindre än 100 år...
2019-07-09, 01:04
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Du är både vetvilling och immigrant troligen. Du kanske såg att jag exemplifierade vargstammen (en hadfull individer) med ett scenario där 1 miljon svenskar återstår. Att du inte begriper hur fåniga dina demografiska funderingar blir med de proportionerna och tror att det bevisar oundviklig immigration från världens sämsta regioner är rätt illustrativt.

Eller så säger jag Island. Tips: 343 960 x4
Trevligt land. Den som fattar fattar.
Tack och hej.

Ja, vad du pratar om är att människor likt djuren föder många barn och på så sätt återhämtar sig.

Men idag föder inte svenska kvinnor barn längre. Din "svenska" kultur vill inte att kvinnor föder barn längre. Och därför blir svenskar mindre och mindre i Sverige.

Din "överlägsna kultur" utrotar sig själv.

Kanske dags att se över din inställning till andra kulturer?

Biologiskt så som det ser ut idag KRÄVS det invandring från muslimska länder, dels för att dessa länder har växande befolkningar och yngre befolkningar men även för att dessa personer föder många barn. Så om du har 100 000 somalier i Sverige så kommer dessa föda många barn och den somaliska befolkningen kommer då kraftigt öka.

Samma med irakier, syrier, afghaner och så vidare.

Dem 185 000 syrier vi har idag kommer få många barn närmaste 20 åren. Och detta kommer ha en stor påverkan för Sveriges framtid närmaste 30-40 åren.
2019-07-09, 01:22
Medlem
Citat:
Till skillnad från dig är jag beredd att backa om statistiken inte ger mig stöd så offtopicämnet brottslighet tänker jag inte fortsätta diskutera efter detta. Jag har inte alls samma övertygelse i brottsfrågan som immigrationsfrågan. Man kan tolka BRÅ:s kurvor lite olika. Min gissning (som är en gissning) är att en positiv utveckling på brottsområdet hos svenskarna äts upp av immigrationsrelaterad brottslighet. Andelen dömda immigranter eller barn till immigranter ökar vad jag förstår kontinuerligt och snabbare än deras andel av befolkningen anvisar.

Och vad trygghet anbelangar så tycker jag ditt resonemang är cyniskt. Vi har återkommande fall av både äldre och andra som drabbas av immigrationsrelaterad brottslighet och i mitt tycke är i princip varje sådant fall onödigt och politiskt oansvarigt, särskilt när det handlar om folk som borde utvisats. Vi har åtskilliga dödsfall där outvisade varit gärningsmän. Att i det läget känna oro är rationellt. Men man kan tycka annorlunda och som sagt off topic..

Precis som jag skrivit tidigare verkar du bygga ditt resonemang om förhoppningar av typen immigrationen och demografin kommer förändras. Antingen genom att SD:s politik vinner genomslag eller genom att immigrationstrycket av sig självt upphör. Jag tycker att en mer rimlig ståndpunkt är att utgå från nuläget och bygga framtidsspaningar utifrån detta. För att komma ner i nivåer som häver undanträngningseffekter mot svenskar måste du troligen backa 20-30 år tillbaka i tiden. Du måste ju ner till kanske max. 20000/år. Hur seriöst är det att bygga sina kalkyler på sådana fjärran siffror?

Frågan för topic var alltså om svenskarna förr eller senare kan komma att bli i minoritet med politik i stil med nuvarande och precis som jag redan konstaterat har du totalt misslyckats med alla dina försök att göra det troligt att:
1. Svenskar inte kan bli i minoritet om immigrationen fortsätter på ungefär nuvarande nivå.
2. Andelen muslimer inte kan komma att närma sig nivåer kring 20% 2050.

Om allt blir annorlunda blir naturligtvis allt annorlunda men det är ju inte det som är utgångspunkten i diskussionen. Det är ju banalt.

Det finns inte särskilt mycket mer att diskutera utan att det blir upprepningar.
Här är för övrigt ett diagram som visar i vilken riktning vårt samhälle troligen kommer röra sig med allt större andel människor som värderingsmässigt hör hemma i mellanöstern:
http://hammerth.se/2016/10/07/world-values-survey/

Snett ner åt vänster kommer vi röra oss.
I vissa stadsdelar har det redan hänt.

Bra att du trivs i samhället. Flytta till Rinkeby så att du slipper vänta på framtiden och kan trivas ännu mer redan nu.

Jag tycker varje fall av våld riktat mot äldre är onödigt oavsett förövarens ursprung eller vem gärningspersonen är.
Vi har också återkommande falla av våld mot äldre och andra som inte är immigrationsrelaterade, vad är din poäng i sammanhanget?
Inget av detta ändrar på eller gör på något sätt det cyniskt att det är precis som jag beskrev.
Oro och upplevd trygghet är inte så särskilt ofta logisk eller baserad på fakta/risk.

Nej, det finns inte så mycket mer att diskutera och jag är ganska övertygad om att vi inte kommer veta vem som får rätt under vår livstid, oavsett hur ung du är.

Kan du inte bara förklara för mig vad själva argumentet och tankegången är med att jag ska flytta till Rinkeby för att trivas ännu mer?
Är det baserat på dina påhitt om vad jag tycker?
Är det baserat på att du tycker man måste befinna sig på något speciellt ställe för att ha vissa åsikter?
Är det baserat på att du inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt?
Är det baserat på att bara för att jag inte sväljer dina fantasier och spekulationer rakt av så gillar jag totalt långsökt automatiskt utsatta områden?
Snälla förklara...
2019-07-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag tycker varje fall av våld riktat mot äldre är onödigt oavsett förövarens ursprung eller vem gärningspersonen är.
Vi har också återkommande falla av våld mot äldre och andra som inte är immigrationsrelaterade, vad är din poäng i sammanhanget?
Inget av detta ändrar på eller gör på något sätt det cyniskt att det är precis som jag beskrev.
Oro och upplevd trygghet är inte så särskilt ofta logisk eller baserad på fakta/risk.

Nej, det finns inte så mycket mer att diskutera och jag är ganska övertygad om att vi inte kommer veta vem som får rätt under vår livstid, oavsett hur ung du är.

Kan du inte bara förklara för mig vad själva argumentet och tankegången är med att jag ska flytta till Rinkeby för att trivas ännu mer?
Är det baserat på dina påhitt om vad jag tycker?
Är det baserat på att du tycker man måste befinna sig på något speciellt ställe för att ha vissa åsikter?
Är det baserat på att du inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt?
Är det baserat på att bara för att jag inte sväljer dina fantasier och spekulationer rakt av så gillar jag totalt långsökt automatiskt utsatta områden?
Snälla förklara...

Det är inte särskilt avancerat. Det är en tankelek. Personer som beskriver fenomen som positiva känner ofta en lust att öka möjligheten att uppleva detta positiva.

Ex. "Vad skönt det är här ute i skärgården, jag skall spara ihop till en stuga i skärgården"

Hur ofta ser du motsvarande utsagor gällande mångkultur? Och, ännu mer illustrativt, hur ofta gör mångkulturivrare slag i saken och verkligen flyttar? Det är ju sannerligen något som vi aldrig får läsa koketterande texter om i tidningarna. Aldrig. På sin höjd brukar det inskränka sig till ett torgbesök med spännande grönsaker, fast de har också minskat på senare tid. Eller mer kortfattat, jag skriver implicit att du troligen är ytterligare en i raden av hycklare.

Sedan motsvarar ju Rinkeby något som enligt dina förutsägelser, dels knappt finns och dels snart skall försvinna så jag kanske skall vända på det och skriva: passa på innan det är för sent! Ta gärna på dig en kippa också för att bevisa för dig själv att Sverige är sig likt.

Du verkar för övrigt lite förvirrad, jag noterar följande märkliga personlighetsklyvning gällande din tvärsäkerhet mellan denna tråd och en närliggande:
Citat:
jag är ganska övertygad om att vi inte kommer veta vem som får rätt under vår livstid, oavsett hur ung du är. (denna tråd)
--
Jo, vi får väl se hur det går.
Till skillnad från det andra vi diskuterade, så finns väl i.a.f. möjligheten att vi får uppleva någon typ av facit under vår livstid. ( (FB) Hur får man gemene svensk att inse allvaret? Det går fort nu...)

Själv tror jag alla under 50 kommer få uppleva konsekvenserna, rätt givet egentligen. Allt tyder ju på att demografin går åt det hållet, särskilt som du efter så många pagineringar fortfarande inte lyckats presentera något av substans i trådämnet.
Senast redigerad av Varglig 2019-07-09 kl. 09:46.
2019-07-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ja, vad du pratar om är att människor likt djuren föder många barn och på så sätt återhämtar sig.

Men idag föder inte svenska kvinnor barn längre. Din "svenska" kultur vill inte att kvinnor föder barn längre. Och därför blir svenskar mindre och mindre i Sverige.

Kanske dags att se över din inställning till andra kulturer?

Biologiskt så som det ser ut idag KRÄVS det invandring från muslimska länder, dels för att dessa länder har växande befolkningar och yngre befolkningar men även för att dessa personer föder många barn. Så om du har 100 000 somalier i Sverige så kommer dessa föda många barn och den somaliska befolkningen kommer då kraftigt öka.

Samma med irakier, syrier, afghaner och så vidare.

Dem 185 000 syrier vi har idag kommer få många barn närmaste 20 åren. Och detta kommer ha en stor påverkan för Sveriges framtid närmaste 30-40 åren.

Ja, du kommer säkert trivas om vi inte reder ut eländet.
Senast redigerad av Varglig 2019-07-09 kl. 10:19.
2019-07-09, 11:11
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Det är något biologiskt och naturligt för kvinnor att skaffa barn. Så enkelt är det.

Det är först under 1960 talet som samhället förändrades och kvinnor slutade skaffa barn. Och nu betalar man konsekvenserna av detta här i Sverige.

Du filosoferar lite i allmänhet om din syn på livet, och struntar i att adressera frågorna som diskuteras?

Edit:

Citat:

"Min svenska kultur" är fortfarande under press från massmigrationen. Med omfattande repatriering och ordning på globalistägd media som kampanjar mot vita, så återhämtar vi oss utan problem.

Ett folkutbyte räddar inte Sverige. Ett folkutbyte är fortfarande ett folkmord. Hur mycket du än älskar det, så är det ett folkmord du älskar. Du är sjuk och vidrig. En klockren rasist, helt enkelt.
Senast redigerad av Vekruset 2019-07-09 kl. 11:18.
2019-07-09, 17:08
Medlem
Citat:
Det är inte särskilt avancerat. Det är en tankelek. Personer som beskriver fenomen som positiva känner ofta en lust att öka möjligheten att uppleva detta positiva.

Ex. "Vad skönt det är här ute i skärgården, jag skall spara ihop till en stuga i skärgården"

Hur ofta ser du motsvarande utsagor gällande mångkultur? Och, ännu mer illustrativt, hur ofta gör mångkulturivrare slag i saken och verkligen flyttar? Det är ju sannerligen något som vi aldrig får läsa koketterande texter om i tidningarna. Aldrig. På sin höjd brukar det inskränka sig till ett torgbesök med spännande grönsaker, fast de har också minskat på senare tid. Eller mer kortfattat, jag skriver implicit att du troligen är ytterligare en i raden av hycklare.

Sedan motsvarar ju Rinkeby något som enligt dina förutsägelser, dels knappt finns och dels snart skall försvinna så jag kanske skall vända på det och skriva: passa på innan det är för sent! Ta gärna på dig en kippa också för att bevisa för dig själv att Sverige är sig likt.

Även detta är m.a.o. helt baserat på dina fantasier och lögner om vad jag tycker och skulle ha påstått. Skönt, jag trodde du hade några relevanta argument.
Du kan väl visa vart jag påstått att något är skönt med nuvarande migration?
Eller att Rinkeby eller liknande områden knappt finns?
Möjligen vart jag påstått att Rinkeby snart ska försvinna?

Visa eller lägg ner dina fantasier, de blir bara patetiska.

Citat:
Du verkar för övrigt lite förvirrad, jag noterar följande märkliga personlighetsklyvning gällande din tvärsäkerhet mellan denna tråd och en närliggande:

Själv tror jag alla under 50 kommer få uppleva konsekvenserna, rätt givet egentligen. Allt tyder ju på att demografin går åt det hållet, särskilt som du efter så många pagineringar fortfarande inte lyckats presentera något av substans i trådämnet.

Det är snarare du som är förvirrad och totalt missade/ valde att missa "till skillnad från det andra vi diskuterade".
2019-07-10, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Även detta är m.a.o. helt baserat på dina fantasier och lögner om vad jag tycker och skulle ha påstått. Skönt, jag trodde du hade några relevanta argument.
Du kan väl visa vart jag påstått att något är skönt med nuvarande migration?
Eller att Rinkeby eller liknande områden knappt finns?
Möjligen vart jag påstått att Rinkeby snart ska försvinna?

Visa eller lägg ner dina fantasier, de blir bara patetiska.

Det är snarare du som är förvirrad och totalt missade/ valde att missa "till skillnad från det andra vi diskuterade".

Klart det är en fantasi (du får gärna skriva "lögn" för att må lite bättre) att leka med tanken att en mångkulturivrare kommer bosätta sig i Rinkeby. Det är ju det som är hela poängen!

Så då har du alltså statistik att plocka fram som motbevisar mina påståenden om att:
- Andelen muslimer kommer fortsätta öka i nuvarande takt om inte immigrationspolitiken drastiskt görs om. Särskilt, kan du konkret peka på felet i PEW-research uppskattningar (medel och högscenarierna 20, resp 30 procent) för andel muslimer i Sverige 2050 och visa var mer trovärdiga beräkningar återfinns? Inte dina hobbyresonemang alltså.
- Andelen utlandsfödda från MENA inte kommer fortsätta att öka i både absoluta och relativa tal.
- Att barn till utlandsfödda från MENA inte till stor del kommer ta över sina föräldrars kulturella uttryck (jfr. Paul Colliler: Exodus) och därmed ytterligare öka andelen kulturbärare med muslimsk/arabisk/nordafrikansk prägel utöver ren immigration.

Kan du inte motbevisa detta kan du inte heller påstå att trådens fråga kan besvaras med "aldrig", vilket är kärnan i diskussionen här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in