Citat:
Ursprungligen postat av
Alice-the-Ant
(...)
Skydda personen medvetet, ja kansle.
Skydda omedvetet pga att man enbart har en känsla men inga bevis. Därför tipsar man inte Polis.
Är nog många som har en kandidat, men helt utan några som helst bevis för det.. utan enbart pga ålder, personens mående vid tillfället och utseendet.
Ett syskon som ska varna/hota M, men där har man nog redan tömt ut all information som finns/fanns stt få. Verkar inte som att någon känt till att M skulle haft några konflikter.
”En GM som vill komma in i ett gäng och gänget godkänt en markering eller kidnappning?” Känns jättefel för mig men ja, kanske.
”En GM typ Mantorpsmördaren? Mer ett lustmord? KL 7.50 en ruggig regnig morgon, och det är över på någon minut, eller iallafall på en någorlunda kort tid för denna GM.”
Låter inte så lustfyllt, det håller jag med om.
Vansinnigt, ja! Lystfyllt? Nej.
”En mördare med enbart tvångstankar att mörda. ”
Den typen av typ borde ha röjt sig själv med tiden.
”Varför jag tror mer på att han väntade beror på att jag tror att han skulle synts mycket mer och tydligare efteråt om han inte kom fram dit han skulle. Arbetsplats, socialen, sjukvården, skola, möte mm”
Det har du rätt i.
Drog? Jag vet inte några droger som är så pass vanliga bland våldsbrottslingar som cannabis och benzo.
Huruvida cannabis gör folk mer benägna till våldsbrott är inte utrett även om det finns vissa studier i ämnet. Benzodiasepiner är däremot kända för att göra folk empatistörda och våldsbenägna vid missbruk/överdoser och förekommer tex hos gm i många styckmord.
Det finns givetvis fler droger, dopingpreparat mm som ger denna otrevliga biverkan vid missbruk/överdos, så jag utesluter inte droger.
Som jag skrivit förut, En yngling/tonåring kan nyligen börjat sin karriär som missbrukare.