2019-07-08, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Asap bör skickas till bryssel så blir det en affär mellan EU och USA istället. Det verkar som att åklagaren har tagit sig lite vatten över huvudet. Vad ska lilla sverige komma med om USA (nästan lika stor t som kina) börjar mullra?

Sluta vara så jävla rädd. Dessutom så ifall Sverige anser att ASAP har begått ett brott så har vi full tillåtelse att döma honom enligt vår lagbok. När svenskar blir tagna i USA så får de sitta i amerikanskt fängelse.
Citera
2019-07-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Häktas svenskar idag efter slagsmål och blir borta månader från sina jobb? Det var inte så på min tid så man bara undrar. Visst, han lär ju lämna landet men kan ju under många år inte komma tillbaka utan problem och det ser jag som den bästa lösningen då vi ändå har fulla häkten. Det är kanske denna MENA-adel som ska skyddas lite extra för det är ju ett normalt beteende att förfölja människor. Ge afghanerna skadestånden dom är ute efter och låt dom försätta sitt skadliga beteende. Det är väl närmast politiker i Stockholm som ska be artister världen över om ursäkt att dessa inte längre kan gå säkert i staden.

Ifall det finns en flyktrisk, ja.
Citera
2019-07-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
hahaha det första åklagarbögen säger är "den så kallade artisten". Han verkar inte gilla hiphop

hans gruppmedlemmar i ASAP skriver på sina sociala medier dock. Bland annat Ferg som jag länkade längre bak

https://www.instagram.com/asapferg/?utm_source=ig_embed

Det bör tilläggas att Rocky har suttit i fängelse på Rikers Island i New York för misshandel.

källa: https://www.hotnewhiphop.com/asap-rocky-fought-for-his-life-at-rikers-island-news.28013.html

A$AP Rocky says the two weeks he spent at Rikers Island when he was 16 changed his outlook on life.

A$AP Ferg and A$AP Rocky recently sat down with Rap Radar. Pretty Flacko opened up about getting arrested after a brawl and sent north when he was only 16 years old. He said the two weeks he spent at Rikers Island would change his life forever.

"Malcolm X got a second chance," he said. "I never wanted that stigma. Everybody makes mistakes."

The Harlem rapper explained that a fellow rapper from Brooklyn, stuck in the same predicament, looked out for him on the Island.

“My first night in there, I see the Casanova nigga laying on the floor with his Air Max bubble. So I’m like ‘Yo why’d they let you keep your sneakers, b?’ He’s like ‘Yo it’s my third time in here’ … For some reason, the nigga wanted to be my friend, ‘cuz I wasn’t posing a threat. Every time they moved me [to another part of the prison], it was with him, coincidentally.”

Though only 18 at the time, the bigger Casanova had other inmates shook. Jodye says he held his own when he got in a fight but that the Brooklyn rapper had his back and taught him how to navigate the strange world of prison politics. Rocky rap battled other dudes and got respect for his skills. After that, some of them even gave him snacks when ants in his locker ate his food. When he heard his family was bailing him out two weeks later, Casanova advised him to keep it to himself. Later, when A$AP asked him why he held him down in jail, Casanova said it was because he posed "the least of a threat" to him.

"'Everybody in jail was bullies and I fuckin' hate bullies,"' he said the Brooklyn rapper told him.

I en intervju efter Rikers så sa han också att han slagits på toaletten och "rullat runt i sperma". Han är nog bög.
Citera
2019-07-08, 16:13
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Ingen bryr sig.
Jag tror du skrev fel, jag bryr mig inte* skall det stå. Varför tror du att du styr vad folk bryr sig om? Är less på retards som dig som verkligen har problem med att se eller tänka i andras banor osv. Klart som fan folk bryr sig om att artister vill bojkotta Sverige.
Citera
2019-07-08, 16:13
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Tror ni hazarerna var ute efter att få stryk för att sen kunna begära skadestånd?
Nej tror jag inte på! Jag tror mer på att ynglingarna hade narkotika som deras langare troligen vill ha sålt. De kan vara så enkelt att någon av dem sa till ynglingarna fixa fram lite roligt knark sen drog sig de ur, och då lackade de ur fullständigt, och vill ha pengar??? De blev bara mer och mer närgångna till slut fanns bara en lösning vilket var otroligt tragiskt. Konstigt att ingen polis eller vakt fanns i närheten? Ingen ingrep? Vilken tid utspelas de här egentligen? Kl 04 på morgonen?
Senast redigerad av Opilus5500 2019-07-08 kl. 16:28.
Citera
2019-07-08, 16:18
Medlem
haywanskontos avatar
Citat:
Asap bör skickas till bryssel så blir det en affär mellan EU och USA istället. Det verkar som att åklagaren har tagit sig lite vatten över huvudet. Vad ska lilla sverige komma med om USA (nästan lika stor t som kina) börjar mullra?

Ska USA börja ”mullra” för att Sverige har häktat en rappare?..... Och även om dom nu gjorde det vad ska hända? Inte ett skit....

Har han begått brott i Sverige ska han givetvis dömas enligt svensk lag som alla andra. Inte få nå jävla kändisförmåner. Dessutom är han inte heller världens viktigaste person heller.
Senast redigerad av haywanskonto 2019-07-08 kl. 16:20.
Citera
2019-07-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Huruvida du frihetsberövar någon har inte att göra med huruvida du får indraget körkort eller inte. I det här fallet har GM frihetsberövats därför att han kommer att lämna landet direkt annars. Det är så banalt att man tappar andan över hur svårt vissa i tråden har att förstå denna enklaste sak.
Här är en advokat som argumenterar för det oproportionerliga i häktningen, men han kanske har svårt att förstå den enklaste sak? https://nyheteridag.se/mats-bergh-aap-rocky-hade-inte-behovts-bli-haktad/
Citera
2019-07-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Tror ni hazarerna var ute efter att få stryk för att sen kunna begära skadestånd?

Sett till att de max skulle få ut mellan 10-20.000kr så nej.

Citat:

Jösses vilket drävel...
Citera
2019-07-08, 16:30
Avslutad
Är det fel att misstänka att dessa gulle-hazarer åtnjuter lite extra beskydd från svenska staten och får lite frikort som gör att dom kan bete sig lite hur dom vill utan att behövs vara särskilt rädda för konsekvenser? Inte bara i detta fallet utan i det stora hela.
Citera
2019-07-08, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Nej tror jag inte på! Jag tror mer på att ynglingarna hade narkotika som deras langare troligen vill ha sålt. De kan vara så enkelt att någon av dem sa till ynglingarna fixa fram lite roligt knark sen drog sig de ur, och då lackade de ur fullständigt, och vill ha pengar??? De blev bara mer och mer närgångna till slut fanns bara en lösning vilket var otroligt tragiskt. Konstigt att ingen polis eller vakt fanns i närheten? Ingen ingrep? Vilken tid utspelas de här egentligen? Kl 04 på morgonen?
Nej. Enligt trådstarten fick larmet 21.53 så det skett omkring 21.30 till 21.50 på söndagkvällen.
Somalieflickor med huckle får inte vara ute klockan 04.00 på natten själva.
Citera
2019-07-08, 16:38
Medlem
Vilka är afghanerna?

Har de nämnts tidigare i tråden?

Facebook?Instagram? Namn? Personnummer?
Citera
2019-07-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dedikerad
Vilka är afghanerna?

Har de nämnts tidigare i tråden?

Facebook?Instagram? Namn? Personnummer?
Har läst igenom nästan hela tråden och vad jag sett så har det inte kommit fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in